Kia XCeed – crossover, który nigdy nie był planowany. Produkcja startuje już w tym miesiącu!

"Gdy pracowaliśmy nad nowym ProCeedem dotarło do nas, że w rodzinie nowego Ceeda jest miejsce na czwarty model. Tak powstała Kia XCeed. Jej wyjątkowość polega na tym, że początkowo nie mieliśmy w planach crossovera” - opowiada Gregory Guillaume, wiceprezes ds. designu w Kia Motors Europe.

Stylowa, wyrazista i nowoczesna – nowa Kia XCeed prezentuje się bardziej atletycznie niż jej wysocy rywale. Nowy crossover oferuje też coś zupełnie innego niż pozostałe modele z rodziny Ceed. Nie tylko dlatego, że jedynymi wspólnymi elementami nadwozia, które zostały wykorzystane z pięciodrzwiowego hatchback są przednie drzwi.

Sylwetka Kia XCeed, z kabiną mocno przesunięta do tyłu i z mocno pochyloną pokrywą bagażnika, przypomina sylwetki samochodów typu coupé. Także dlatego, że XCeed ma stosunkowo długą pokrywę silnika. Przy identycznym rozstawie osi, jak w pozostałych modelach z rodziny Ceed, wynoszącym 2650 mm, Kia XCeed ma dłuższy przedni i tylny zwis niż w pięciodrzwiowym hatchbacku o – odpowiednio – 25 mm z przodu (do 905 mm) i 60 mm z tyłu (do 840 mm). Mocno pochylona pokrywa bagażnika i o 60 mm wyżej niż w hatchbacku znajdująca się jego krawędź wpływają na poprawę estetyki wyglądu crossovera.

Prześwit XCeeda wynosi 172 mm przy kołach 16-calowych i 184 mm przy 18-calowych, czyli o 42 mm więcej w porównaniu z prześwitem pięciodrzwiowego hatchbacka. Nakładki na nadkolach i progach oraz srebrne relingi dachowe nadają autu bardziej wyrazistego i typowego dla klasycznych SUV-ów wyglądu, który podkreśla również metalizowana płyta w tylnym zderzaku.

Wnętrze Kia XCeed przypomina kabiny pozostałych modeli z rodziny Ceed, z konsolą środkową delikatnie zwróconą w stronę kierowcy. Różnica polega na pozycji za kierownicą – jednocześnie niższej niż w klasycznych wyższych SUV-ach i wyższej, z uwagi na większy prześwit crossovera, niż w hatchbacku. Dzięki temu Kia XCeed oferuje bardziej sportową pozycję za kierownicą niż w typowych SUV-ach, która zapewnia lepszą widoczność do przodu.

Podobnie jak w pozostałych modelach z rodziny Ceed, dotykowy ekran systemu multimedialnego znajduje się wysoko na desce rozdzielczej i na jednej wysokości z zegarami, co ułatwia jednoczesne kontrolowanie informacji na obydwu wyświetlaczach. W dolnej części konsoli środkowej znajdują się przyciski i pokrętła do sterowania głośnością, ogrzewaniem i wentylacją. Ergonomiczne rozmieszczenie wszystkich elementów sterowania umożliwia szybką zmianę ustawień niemal bez odrywania wzroku od drogi.

Wraz z pojawieniem się XCeeda Kia wprowadza do swoich modeli napędzanych silnikami spalinowymi cyfrowy zestaw wskaźników z 12,3-calowym wyświetlaczem o wysokiej rozdzielczości. Nowością wśród modeli z rodziny Ceed jest również ekran dotykowy systemu multimedialnego o przekątnej 10,25 cala z nawigacją i systemem UVO Connect

Komentarze:

Anonymous - 5 marca 2021

Jak można nazywać samochód „X” jak nie ma nwlawet opcji udawanego napędu 4×4. Jak można nazywać auto crossoverem bez napędu na 2 osie? Bo ma dokładkę zderzaka? Smiech

Odpowiedz

Anonymous - 5 marca 2021

znów bedzie jęk zawodu jak pokaza to auto, tak jak w przypadku nowego proceed’a. Ze swietnie narysowanego projektu powstalo w sumie niezle, ale nie powalające auto :/ szkoda…

Odpowiedz

Anonymous - 5 marca 2021

Czekamy na ceny na polskim rynku w Hiszpanii startuje od 22tys. euro

Odpowiedz

Anonymous - 5 marca 2021

@Blitz przecież to auto zaprezentowano parę miesięcy temu… Wygląda na produkt premium co ci nie pasuje?

Odpowiedz

Anonymous - 5 marca 2021

Koła na tych koncepcyjnych rysunkach wyglądają fatalnie

Odpowiedz
Pokaż więcej komentarzy
Pokaż Mniej komentarzy
Schowaj wszystkie

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze