Kia Sportage 2014 już w polskich salonach – cena

Odświeżona Kia Sportage trafia właśnie do polskich salonów. Ceny nowego Sportage zaczynają się od kwoty 69.990 złotych.

Kia Sportage MY 2014 przeszła zmiany w nadwoziu, odświeżono jej wnętrze i otrzymała nowe materiałały wystroju kabiny.

Zmiany nadwoziowe obejmują takie elementy jak: wyrazista atrapa chłodnicy wykonana w kolorze fortepianowym, nowoczesne lampy tylne wykonane w technologii LED, nowe wzory felg aluminiowych o średnicy 16-, 17- i 18 cali,  aerodynamiczna antena dachowa typu „płetwa rekina” oraz nowe, atrakcyjne kolory nadwozia.

Kia Sportage 2014
fot. Kia

Na wyposażeniu restylizowanego Sportage znalazły się nowe opcje wyposażenia: zegary „KiaSupervisionCluster” osadzone w dwóch tubach, nowy system audio sygnowany marką Infinity by Harman oraz progresywne wspomaganie kierownicy z trzema trybami pracy.

Gama silnikowa została wzbogacona o 2-litrowy silnik benzynowy nowej generacji z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jednostka 2.0 GDI współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną oraz automatyczną.

Kia Sportage 2014
fot. Kia

Ukłonem w stronę bezpieczeństwa jest poszerzony system ESC (elektronicznej stabilizacji jazdy), obejmujący teraz podsystem stabilizacji toru ruchu holowanej przyczepy oraz zapobiegania ‘wywrotce’ pojazdu.  

Dla restylizowanego Sportage Kia Motors Polska wprowadziła do sprzedaży „wersję limitowaną”, która obejmuje dodatkowe wyposażenie: KiaNaviSystem z kamerą cofania (NAV), skórzaną tapicerkę foteli (LST), tylne lampy wykonane w technologii LED, aluminiowe nakładki na progi.

Kia Sportage 2014
fot. Kia

Dane techniczne Kia Sportage MY 2014

Nadwozie i napęd
Nadwozie pięciodrzwiowe, pięciomiejscowe typu SUV, samonośne, konstrukcji stalowej. W zależności od wersji modelowej silniki Diesla lub benzynowe napędzające koła przednie (2WD) lub koła przednie i tylne (AWD) za pośrednictwem sześciostopniowej przekładni manualnej lub automatycznej.  

Jednostki napędowe

WYSOKOPRĘŻNE
2.0-litrowy Diesel o mocy 184 KM
Typ     ‘R2.0’ / DOHC, rzędowy, 4-cylindrowy, turbosprężarka o zmiennej geometrii  VGT
Pojemność         2.0 – 1995 cm3
Moc maksymalna    184 KM (135 kW) przy 4000 obr/min
Moment maksymalny 392 Nm przy 1800-2500 ob/min / skrzynia automatyczna
382 Nm przy 1800-2500 obr/min / skrzynia manualna
Zasilanie          CRDi, wysokociśnieniowy common-rail, wtrysk bezpośredni,
turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek kierownic spalin (VGT)
Norma emisji spalin  Euro 5

2.0-litrowy Diesel o mocy 136 KM
Typ     ‘R2.0’ / DOHC, rzędowy, 4-cylindrowy, turbosprężarka o zmiennej geometrii VGT
Pojemność         2.0 – 1995 cm3
Moc maksymalna    136 KM (100 kW) przy 4000 obr/min
Moment maksymalny 373 Nm przy 2000-2500 obr/min / skrzynia automatyczna
320 Nm przy 1800-2500 obr/min / skrzynia manualna
Zasilanie          CRDi, wysokociśnieniowy common-rail, wtrysk bezpośredni,
turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek kierownic spalin (VGT)
Norma emisji spalin  Euro 5

1.7-litrowy Diesel o mocy 115 KM
Typ     ‘U2.0’ / DOHC, rzędowy, 4-cylindrowy, turbosprężarka o zmiennej geometrii  VGT
Pojemność         1.7 – 1685 cm3
Moc maksymalna    115 KM (84,5 kW) przy 4000 obr/min
Moment maksymalny 260 Nm przy 1250-2750 obr/min
Zasilanie          CRDi, wysokociśnieniowy common-rail, wtrysk bezpośredni,
turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek kierownic spalin (VGT)
Norma emisji spalin  Euro 5

BENZYNOWE
2.0-litrowy o mocy 166 KM GDI
Typ     ‘Nu’ / DOHC, rzędowy, 4-cylindrowy, zdwojony układ zmiennych faz rozrządu CVVT
Pojemność         2.0 – 1998 cm3
Moc maksymalna    166 KM (122 kW) przy 6200 obr/min
Moment maksymalny 205 Nm przy 4000 obr/min
Zasilanie          wtrysk bezpośredni
Norma emisji spalin  Euro 5

1.6-litrowy o mocy 135 KM GDI
Typ     ‘Gamma’ / DOHC, rzędowy, 4-cylindrowy, zdwojony układ zmiennych faz rozrządu CVVT
Pojemność         1.6 – 1591 cm3
Moc maksymalna    135 KM (99 kW) przy 6200 obr/min
Moment maksymalny 164,3 Nm przy 4850 obr/min
Zasilanie          wtrysk bezpośredni             
Norma emisji spalin  Euro 5

Skrzynie przekładniowe
2.0D         1.7D        2.0G         1.6G
Manualna (MT)     6-st          6-st         6-st         6-st
Automatyczna      6-st         —–         6-st         —–

Napęd

2WD
Kieruje 100% mocy/momentu obrotowego na koła przednie. Systemy bezpieczeństwa:  kontrola trakcji, ABS, ESC (opcja na niektórych rynkach) wraz z kontrolą zjazdu (Downhill Brake Control) i wspomaganiem ruszania po górę (Hill-start Assist Control).

AWD
Stały, elektronicznie sterowany napęd AWD bez reduktora terenowego (High). Kieruje 100% mocy/momentu obrotowego na koła przednie podczas normalnej jazdy i rozdziela moc w proporcji do 60/40 (koła przednie/tylne) zależnie od warunków drogowych. Załączany manualnie tryb ‘Lock Mode’ rozdziela napęd w proporcji 50/50 na oś przednią/tylną by zwiększyć stabilność/trakcję pojazdu na śliskim podłożu i wyłącza się samoczynnie powyżej prędkości 40 km/h.

Źródło: Kia

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze