
Karen i Florence jadą Nissanem Navara w kobiecym rajdzie
Impreza organizowana z myślą raczej o samochodach seryjnych niż specjalnie przygotowanych rajdowych maszynach jest otwarta wyłącznie dla dwuosobowych kobiecych zespołów i przyciąga zawodniczki z całego świata.
Obie panie właśnie śmigają po odcinkach specjalnych Nissanem Navara, biorąc udział w rajdzie Rebelle Rally rozgrywanym w ojczyźnie pick-upów. To wyczerpująca terenowa impreza, w trakcie której „wytrzymałość i inteligencja” samochodu są poddane ekstremalnej próbie. Tygodniowe zawody rozgrywane są co roku na trasie o długości 2000 km i są testem umiejętności jazdy i nawigacji przez pustynie Kalifornii i Newady.
Impreza organizowana jest z myślą raczej o samochodach seryjnych niż specjalnie przygotowanych rajdowych maszynach – jest otwarta wyłącznie dla dwuosobowych kobiecych zespołów i przyciąga zawodniczki z całego świata. Rywalizacja jest sprawdzianem umiejętności jazdy terenowej na długich dystansach oraz tradycyjnej nawigacji – panie dysponujące tylko mapami topograficznymi i kompasami muszą odnaleźć ukryte punkty kontrolne. Korzystanie z urządzeń GPS, w tym smartfonów, jest surowo wzbronione, a limity czasowe zmuszają uczestniczki do podejmowania szybkich decyzji.
Rebelle Rally trwa od 12 do 21 października, a trasa na każdy dzień jest ujawniania dopiero na kilka godzin przed startem. Do drugiej edycji rajdu zgłosiło się 40 zespołów z 12 krajów, korzystających z pojazdów różnych producentów.
Nissanem Navara startują dwie zawodniczki z oddziału firmy we Francji. Karen Rayrolles i Florence Pham, reprezentujące odpowiednio dział komunikacji i dział marketingu, postanowiły podjąć wyjątkowe wyzwanie.
Karen powiedziała: „Jesteśmy zachwycone możliwością udziału w tej niezwykłej imprezie. Każdy może śledzić nasze poczynania na żywo na stronach www.rebellerally.com i www.nissan.fr”.
Karen i Florence mają do dyspozycji pick-upa w wersji z podwójną kabiną i walczą o Bone Stock Award. Jest to kategoria dla zespołów korzystających ze standardowych pojazdów, w których jedyną dopuszczalną modyfikacją jest komplet terenowych opon. Navara Double Cab będzie doskonale radzić sobie na wydmach i piaszczystych pustynnych szlakach.
Pięciodrążkowe tylne zawieszenie wersji z podwójną kabiną jest unikatowe w tym segmencie. Źródłem mocy jest 190‑konny silnik diesla z podwójnym turbodoładowaniem. Jednostka ma pojemność 2,3 litra, 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego w przedziale od 1500 do 2500 obr./min. Jednostka jest skonfigurowana z sześciobiegową przekładnią manualną.
Wyposażenie auta z pewnością przyda się w czasie Rebelle Rally. System kamer 360° pomaga w bezpiecznym manewrowaniu z małą prędkością wśród ciasno rozstawionych przeszkód, a system hamowania awaryjnego pozwoli skutecznie zatrzymać się przed dziką zwierzyną czy pojazdami innych zawodniczek mogącymi niespodziewanie przeciąć drogę załodze Nissana. System wspomagania ruszania pod górę i system kontroli zjazdu umożliwią płynne i bezpieczne pokonywanie wydm. Ze względu na surowy regulamin rajdu uczestniczkom pod żadnym pozorem nie będzie jednak wolno włączyć systemu multimedialnego NissanConnect z siedmiocalowym ekranem i nawigacją satelitarną.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: