
Kamery na A4, zdejmijcie nogę z gazu
Kamery na A4. Nowy odcinkowy pomiar prędkości na autostradzie A4 jest już zainstalowany. Gdzie został zainstalowany? Jaki jest obowiązujący tam limit prędkości?
Spis treści
- Kamery na A4 – lepiej dostosujcie prędkość do przepisów
- Kamery na A4 – który odcinek będzie monitorowany?
- Kamery na A4 – na trasach szybkiego ruchu będzie ich coraz więcej
Podczas wakacji częściej niż zwykle korzystamy z autostrad i tras szybkiego ruchu. Nie brakuje kierowców, którzy lekceważą i tak najwyższe w Europie (poza nielicznymi fragmentami autostrad niemieckich) ograniczenia prędkości. GDDKiA rozpoczęło finalne testy systemu odcinkowego pomiaru prędkości na autostradzie A4. O jaki odcinek chodzi?
Kamery na A4 – lepiej dostosujcie prędkość do przepisów
Podróżującym po autostradzie A4 w okolicach Wrocławia radzimy już dziś profilaktycznie dostosować prędkość do obowiązujących przepisów. Od strony technicznej odcinkowy pomiar prędkości jest już gotowy do działania, odbyły się już pierwsze testy, zatem jeszcze w te wakacje nowy OPP zostanie uruchomiony.

Kamery na A4 – który odcinek będzie monitorowany?
Monitorowany odcinek to autostrada A4 pomiędzy węzłami Kostomłoty, a Kąty Wrocławskie. Długość nadzorowanego odcinka to ok. 8 km. Ważne, o ile na polskich autostradach obowiązuje ograniczenie prędkości do 140 km/h, to na wybranych ich fragmentach może być niższe. Tak też jest na wspomnianym odcinku pomiędzy Kątami Wrocławskimi a węzłem Kostomłoty. W tym miejscu ograniczenie na A4 jest niższe: do 110 km/h. Powodem monitoringu i obniżenia limitu prędkości jest bezpieczeństwo. Rzeczony odcinek jest pozbawiony pasa awaryjnego i statystyki pokazują, że jest jednym z najbardziej niebezpiecznych fragmentów autostrady A4, stąd decyzja o zwiększeniu presji na kierowców w postaci instalacji odcinkowego pomiaru prędkości.

Kamery na A4 – na trasach szybkiego ruchu będzie ich coraz więcej
Pokutująca wśród wielu kierowców opinia, że autostrady nie będą opomiarowane, to mit. Odcinkowych pomiarów prędkości na trasach szybkiego ruchu w Polsce będzie coraz więcej, a wspomniany odcinek na autostradzie A4, to dopiero początek. Do końca tego roku GITD zamierza zainstalować monitoring na kolejnych odcinkach, a łączna długość monitorowanych tras zmieni się z ok. 170 km jeszcze w pierwszych miesiącach bieżącego roku, aż do 600 przed jego końcem. Aktualną mapę fotoradarów i odcinkowych pomiarów prędkości funkcjonujących w ramach systemu CANARD znajdziecie na witrynie CANARD obsługiwanej przez GITD.
Najnowsze
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Każdy, kto choć raz próbował zaparkować w Warszawie, wie, że to walka o każdy centymetr. W tej codziennej bitwie o przestrzeń, na pierwszej linii frontu często stoją ci, którzy najbardziej potrzebują wsparcia – osoby z niepełnosprawnościami. Przeznaczone dla nich miejsca, oznaczone jako tzw. „koperty”, bywają bezczelnie zajmowane. Inny proceder to kupno karty uprawniającej do legalnego […] -
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
-
Via Carpatia to droga donikąd? Oto dlaczego Polska wschodnia wciąż nie ma swojej ekspresówki
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
Zostaw komentarz: