
Jessica Bäckman pierwszą kobietą w serii WTCR!
Szwedzka zawodniczka pisze właśnie nowy rozdział w historii sportów motorowych. Jessica Bäckman została pierwszą kobietą w historii Pucharu Świata Samochodów Turystycznych WTCR.
Jessica Bäckman przez ostatnie dwa sezony ścigała się w w serii TCR Europe, gdzie wywalczyła jedno podium za kierownicą Hyundaia i30 N TCR. Wcześniej reprezentowała Szwecję na Igrzyskach Sportów Motorowych FIA Motorsport Games, gdzie zajęła wysokie, szóste miejsce.
Co sprawiło, że Jessica Bäckman pokochała motorsport?
Lubię w tym sporcie to, że kobiety i mężczyźni jeżdżą ze sobą. Jest niewiele dyscyplin, w których można to robić i czuję, że mam taki sam potencjał, aby odnieść sukces, co mężczyźni.
Nową zawodniczkę w serii powitał aktualny mistrz WTCR Yann Ehrlacher:
Miło jest powitać Jessicę, to miłe mieć kobietę w WTCR i mam nadzieję, że zachęci to inne zawodniczki do przyjazdu w przyszłym roku.
Jessica Bäckman jest pierwszą kobietą w WTCR, ale trzeba podkreślić, że w poprzedniej odsłonie tej serii – Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych WTCC – startowały dwie inne zawodniczki, María de Villota i Sabine Schmitz, która zdobyła punkty na domowym torze Nürburgring.
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?