Jenifer Cobb ustanawia rekord NASCAR – film

Jennifer Jo Cobb zapisała się na kolejnej stronie książki rekordów NASCAR. Obecnie jest pierwszą kobietą, której udało się zająć szóste miejsce w rywalizacji podczas wyścigu Era Energy Resources 250 na legendarnym torze wyścigowym Daytona na Florydzie.

Szczęśliwa Jenifer Cobb po wyścigu.
fot. materiały prasowe zawodniczki

To już drugi sezon, kiedy Amerykanka jadąca w barwach Lilly’s Cosmetics, postawiła na Forda 150. Od samego początku Jenifer wierzyła, że to auto jest w stanie zaprowadzić ją do czołówki. Cobb rozpoczęła wyścig z 31 miejsca. W początkowej fazie zawodów, postanowiła się trzymać z dala od kłopotów, pilnując tym samym 30 pozycji. 

– Podczas wyścigu pojawiało się wiele możliwości do ataku – powiedziała Cobb po zakończeniu imprezy. -Jednak szef teamu, Steve Kuykendall, powiedział mi, żeby uzbroić się w cierpliwość. Opłaciło się. Wyczekałam moment, w którym najwięcej mogłam uzyskać. 

Ta strategia uchroniła ją przed uczestnictwem w wypadkach i doprowadziła na 5 pozycję na 97 okrążeniu. Cobb walczyła dzielnie, ale ostatecznie została wyprzedzona przez jedno auto na ostatnim wirażu, kończąc na szóstej pozycji. Mimo, to radość w teamie była ogromna (patrz film poniżej).

Za kierownicą Forda – Jenifer Cobb.
fot. materiały prasowe zawodniczki

– Jestem niezwykle podekscytowana tym, co osiągnęliśmy dzisiaj – powiedziała Cobb. – Ten wynik jest świadectwem ciężkiej pracy i poświęcenia całego mojego zespołu. Jest to dla nas tym bardziej istotne, że w przeciwieństwie do innych teamów, nasz budżet jest znacznie niższy. Ale nie poddajemy się. Z nami jest trochę tak jak powiedział Walt Disney: Bawimy się w osiąganie tego, co niemożliwe. 

Wyścigi samochodowe NASCAR są w Stanach Zjednoczonych drugą pod względem popularności dyscypliną sportu. Nie dziwi więc fakt, że ogromne emocje wywołało zajęcie szóstego miejsca przez kobietę – kierowcę wyścigowego. Jenifer Jo Cobb udało się osiągnąć nie tylko najlepszy do tej pory wynik w swojej karierze, ale także najlepszy wynik osiągnięty kiedykolwiek przez kobietę we wszystkich seriach wyścigowych NASCAR. 

– Mając w pamięci, jak śledziłam kariery moich idolek Janet Guthrie (więcej o niej tutaj) i Erin Croker, które przetrały szlaki w mistrzostwach NASCAR dla pozostałych kobiet, jest to dla mnie niesamowite, że udało mi się osiągnąć lepszy wynik na torze Daytona, niż którejkolwiek z nich.

Najnowsze

Otwieracz do butelek… od Porsche

Były już ciuchy, zegarki, sanki, breloczki, a nawet perfumy sygnowane marką premium. Ale nas zachwycił wyjątkowy gadżet, który pochodzi z ostatniej kolekcji Porsche Design - oto otwieracz do butelek!

Nie jest to może zaskoczenie, bo skoro pojawiają się w kolekcjach marek motoryzacyjnych stringi (Harley), narty (Pirelli, Audi, Bentley, Aston Martin), perfumy (Jaguar), czy szpilki (Lamborghini, Opel), lub też elementy damskiej garderoby czy dodatków, np. torebki, dżinsy, czy sukienki inspirowane samochodami, ale też ekspresy do kawy i meble, to nie dziwi fakt, że powstają drobne, przydatne gadżety, którym można zabłysnąć w towarzystwie.

Otwieracz do butelek – niby prozaiczy przedmiot użytkowy, jednak zaprojektowany przez designerów z Porsche staje się dziełem sztuki. Inspirowany wyglądem mechanizmu zamka centralnego aktualnego modelu Porsche 911 Turbo i 911 Turbo S ozdobiony logiem marki z Zuffenhausen to must have każdej fashion victim.

Cudowny gadżet na nadchodzący sezon grillowy – otwieracz do butelek Porsche.
fot. Porsche Design

 

Najnowsze

Powiedz kierowcom co o nich myślisz

Przynajmniej raz w życiu każdy kierowca miał sytuację, gdy chciał coś przekazać innym użytkownikom drogi, stojącemu obok w aucie kierowcy, ale nie miał za bardzo jak. Amerykanie znaleźli na to sposób - przeczytaj o internetowej stronie, dzięki której wymiana informacji między kierowcami staje się pestką.

fot. bump.com

Dzięki darmowej aplikacji kierowca może się połączyć ze stroną w każdej chwili za pomocą komórki. Wystarczy zrobić zdjęcie własnej rejestracji i przesłać je na adres register@bump.com. Potem już tylko logowanie i mamy możliwość sprawdzania przychodzących wiadomości, lub wysłania ich innemu kierowcy, znajdującemu się w pobliżu nas. Dzięki temu prostemu programowi nie trzeba już wymachiwać rękami, mrugać światłami czy krzyczeć przez okno, żeby przekazać jakąś wiadomość, np. o problemach z samochodem czy też o niezbyt kulturalnej jeździe. Oczywiście w legalny i bezpieczny sposób. 

Z opisów, które pojawiają się na stronie bump.com są też takie, wychwalające czyjś wygląd, lub fajny samochód.

Jak wam się podoba taki sposób komunikacji? Czy to innowacyjna aplikacja, która usprawni nasze życie czy też kolejny, niepotrzebny dodatek wykorzystajujący prywatne dane? Piszcie w komentarzach.

Najnowsze

Nowa submarka BMW: BMW i – galeria

Submarka firmy BMW oznaczona iliterą "i", ma się skupiać na rozwoju ekologicznych rozwiązań transportowych. W 2013 roku jako pierwsze na rynku zadebiutują dwa modele nowego brandu - BMW i3 oraz BMW i8.   

 

Czyżby tak właśnie miały wyglądać nowe modele BMWi: BMW i3 oraz BMW i8?
fot. BMW

 

Idą zmiany. Ewidentnie. Jeśli jedna z najbardziej uznanych marek premium decyduje się na stworzenie submarki, pod którą ma zamiar produkować samochody „przyszłości”, to oznacza, że niebawem podobnych projektów możemy spodziewać sie u innych marek. Co więcej, w najbliższych latach BMW Group poszerzy znacznie ofertę usług komunikacyjnych. Aby tego dokonać, w Nowym Jorku powołano do życia spółkę typu venture capital o nazwie BMW i Ventures.

Logo submarki: BMW i
fot. BMW

BMW i projektuje pojazdy i oferuje usługi powstające od 2007 roku w ramach projektu „i”- think tank, badający ekologiczne rozwiązania transportowe. Jest to odpowiedź koncernu na zmieniające się potrzeby klientów takie jak rosnący popyt na alternatywne układy napędowe, np. elektryczne czy hybrydowe systemy napędowe. Wg producenta w ogromnych metropoliach bardzo pożądane są rozwiązania, które w inteligentny sposób łączą zalety różnych koncepcji komunikacyjnych.

Model BMW i3 – uprzednio znany jako BMW Megacity – będzie w ofercie firmy pierwszym seryjnie produkowanym miejskim pojazdem z całkowicie elektrycznym napędem. Zaś model BMW i8 oparto na pojeździe koncepcyjnym BMW Vision EfficientDynamics. Napęd hybrydowy typu plug-in ma łączyć w sobie sportowe możliwości ze zużyciem paliwa i poziomem emisji małego samochodu osobowego.

Oba modele powstały w oparciu o koncept konstrukcyjny LifeDrive. Do aluminowej płyty podłogowej przymocowano elementy układu  napędowego oraz kabinę, której szkielet wykonano z wytrzymałych i lekkich włókien węglowych zatopionych w żywicy epoksydowej (CFRP). Oba samochody od początku zaprojektowano z myślą o alternatywnych układach napędowych. Wykorzystano do tego innowacyjną architekturę oraz materiał CFRP, co pozwoliło praktycznie zniwelować dodatkową masę jaka powstała w chwili dodania zespołu akumulatorów.

Podobnie jak i3 model i8 również produkowany będzie w fabryce firmy BMW w Lipsku. Mimo różnego charakteru, w obu pojazdach stosowane będą identyczne komponenty – silniki elektryczne, elektronika napędowa oraz wysokonapięciowe akumulatory litowo-jonowe.

BMW i3 i BMW i8 – bryła samochodów.
fot. BMW
Oba auta zapowiadają nowe trendy w designie.
fot. BMW

BMW i zamierza oferować usługi klasy premium zupełnie niezależne od samochodu. Chodzi o rozwiązania transportowe dostosowane do indywidualnych potrzeb w nieograniczonej sieci wszystkich produktów i usług klasy Premium. Szczególny nacisk zostanie położony na rozwiązania, które poprawią wykorzystanie już istniejących miejsc parkingowych oraz na użycie inteligentnych systemów nawigacji oferujących informacje lokalne i intermodalne planowanie trasy, a także stworzenie sieci wypożyczalni pojazdów klasy premium.

Pierwszą firmą, w którą zainwestowała spółka BMW i Ventures, jest nowojorska My City Way, proponująca aplikacje na telefony komórkowe, która oferuje użytkownikom w ponad 40 amerykańskich miastach informacje o transporcie publicznym, wolnych miejscach parkingowych oraz lokalnej rozrywce. Kolejne 40 miast zostanie wkrótce częścią globalnej sieci, a jednym z nich będzie Monachium – siedziba BMW Group.

Najnowsze

Volkswagen Golf Cabrio – idealny na kobiece wypady? Galeria

Kobiety kochają kabriolety. Czyż nie jest miło, gdy delikatny wiatr rozwiewa włosy, słońce rozświetla skórę, a zapachy i brzmienie świata otaczają ze wszystkich stron? Volkswagen już za kilka dni oficjalnie zaprezentuje światu najnowszego Golfa Cabrio. Oto nasze dywagancje na temat tej premiery.

Gdy na rynek wjeżdża nowy Golf, zawsze wynika z tego spore zamieszanie. Ogromne oczekiwania pokładane w tym modelu sprawiają, że z premiery na premierę „samochód dla ludu” jest dopracowany jak „samochód dla wyższych sfer”. Wyjątkowo udana, szósta generacja Golfa – tradycyjnie już – nie porwała nikogo stylizacją nadwozia, ale przecież to zamierzone działanie producenta. Auto nie może ociekać ekstrawagancją, a musi być uniwersalne, czyli świetne dla wszystkich: świeżo upieczonych kierowców, zakochanej pary, młodej rodziny, czy emerytów. Wszystko po to, aby nie zrazić dotychczasowych, lojalnych klientów odmiennym niż dotychczas designem, a jednocześnie iść z duchem tendencji w nowoczesnym projektowaniu samochodów. 

 

Rano panie wyruszyły na podbój świata…
fot. Volkswagen
… a wieczorem robią sobie zdjęcia z wypadu!
fot. Volkswagen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Po dłuższej przerwie niemiecka marka powraca do propozycji otwartego nadwozia Golfa. Za kilka dni na własne oczy zobaczymy trzydrzwiowy kabriolet, debiutujący podczas salonu samochodowego w Genewie. Bo wiadomo przecież, zdjęcia niewiele oddają. Jednak dość symptomatyczne wydaje się zaproszenie do sesji fotograficznej samochodu grupy młodych, dynamicznych kobiet. Czyżby producent dedykował auto właśnie płci pięknej? Ze statystyk sprzedaży Golfa wynika, że do tej pory ten model kupowali głównie mężczyźni (inaczej sprawa wygląda na rynku wtórnym). Najwyraźniej nadeszła pora, aby przełamać ten trend. I chwała Volkswagenowi za to!

Oczywiście, to tak niewielki krok. Ale po obejrzeniu zdjęć wnioskuję, że Golf Cabrio na prawdę zostanie bardzo pozytywnie odebrany przez większość kobiet. Bo to już nie jest zwykły Golf – to samochód wyróżniający się w gronie nudnych hatchbacków, jakich wiele mijamy na ulicy. To cabrio, seryjnie wyposażone w tylne reflektory z diodami LED (które tak rasowo prezentują się w Golfie GTI), opcjonalnie zamówione światła biksenonowe, elegancki, miękki, płócienny dach, rasowe obręcze i 210-konną jednostkę benzynową pod maską – czy któraś z pań pogardziłaby takim zestawem? Oczywiście, wszystko zależy od ceny, a ta podana na rynku niemieckim raczej wzdraga, ale za oryginalność trzeba płacić.

Volkswagen Golf Cabrio. Atrakcyjny na zewnątrz…
fot. Volkswagen
… a i w środku ma przyjemne wstawki w tapicerce w kolorze nadwozia.
fot. Volkswagen

 

Nowy kabriolet Volkswagena różni się od swojego protoplasty przeprojektowanym tyłem, bardziej płaską linią dachu i mocniej pochyloną ramą przedniej szyby. Całość prezentuje się całkiem zachęcająco. Zwłaszcza, gdy wyobrazimy sobie energiczną przejażdżkę w ciepły, letni dzień, najlepiej z morzem, lub jakąkolwiek wodą w tle… W niewiele ponad 9 sekund otwieramy (elektrohydraulicznie, czyli pełen automat) dach i… przestrzeń zuchwale wdzieraja się do wnętrza samochodu. A my? Oddajemy się doznawaniu otaczającego świata, czucia jego zapachów i dźwięków, wciąż chłonąc głaszczące nas promienie słońca…

Saga rodziny Golfa pisana emocjami kobiety – kliknij tutaj
Kobiecy wypad nad wodę? Dlaczego nie?!
fot. Volkswagen

Gdy przeholujemy w tym rozmarzeniu podczas jazdy, automatycznie wysuwający się pałąk ma za zadanie zabiezpieczyć nas w razie dachowania, przednie poduszki mają ochronić naszą głowę oraz klatkę piersiową, a nawet kolana. A być może po prostu unikniemy awaryjnej sytuacji, dzięki montowanemu seryjnie w Golfie Cabrio ESP. 

Producent z Wolfsburga oferuje nam do wyboru sześć silników z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem o mocy od 105 KM do 210 KM. Cztery jednostki benzynowe (TSI) i jedna wysokoprężna (TDI) będą oferowane z dwusprzęgłową przekładnią DSG, trzy z nich dostępne będą z pakietem BlueMotion (system rekuperacji i Start-Stop).

Jak auto sprawdza się na drodze? Tego jeszcze nie wiemy, ale jak tylko kluczyki do Golfa Cabrio wpadną w nasze dłonie, nie omieszkamy się podzielić naszą szczerą opinią.

Tymczasem czekamy z niecierpliwością na kolejną ciekawą premierę auta Volkswagena – modelu New Beetle, która ma nastąpić w ostatnim kwartale tego roku.

Najnowsze