
Jedna kontrola, ponad 15 tys. zł kar!
27 naruszeń odkrył patrol małopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego w toku kontroli ciężarówki przewożącej węgiel. Stan techniczny zespołu pojazdów też budził wiele poważnych zastrzeżeń.
Ciężarówkę przewożącą węgiel z Trzebini do Wadowic zatrzymali krakowscy inspektorzy ITD na odcinku drogi wojewódzkiej numer 780 w miejscowości Wygiełzów (powiat chrzanowski). W przypadku tej kontroli drogowej lista stwierdzonych naruszeń okazała się bardzo długa.
Inspektorzy dopatrzyli się w sumie 27 naruszeń, z czego 22 dotyczyły naruszenia normy czasu jazdy i odpoczynku kierowcy. Szofer dopuścił się m.in. skrócenia odpoczynku dziennego oraz przekroczenia maksymalnego czasu prowadzenia pojazdu bez wymaganej przerwy.
Wiele do życzenia pozostawiał również stan techniczny ciągnika siodłowego i naczepy. W pojazdach były popękane tarcze hamulcowe, pęknięta jedna z felg, nadmiernie zużyty bieżnik opon oraz różna rzeźba bieżnika i rozmiar opon na tej samej osi. Oprócz tego ciężarówka miała niesprawny układ pneumatyczny. Brakowało przy niej także zderzaka tylnego, błotników i nalepki kontrolnej na szybie czołowej. W pojeździe była pęknięta tylna lampa, a także jedno z lusterek.
Załoga patrolu ITD podsumowała wszystkie naruszenia na kwotę 15 550 zł i wszczęła postępowanie administracyjne w stosunku do przedsiębiorcy. Z uwagi na ograniczenie ustawowe przewoźnikowi grozi najwyższy wymiar kary finansowej w wysokości 12 tys. zł. Kierowcę ukarano 500-złotowym mandatem. Inspektorzy zatrzymali dowody rejestracyjne obu pojazdów do czasu naprawy stwierdzonych usterek.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: