Jazda po trawce
Rusza kolejny etap kampanii społecznej „Brałeś? Nie jedź! Po narkotykach rozum wysiada". Od wczoraj, w Multikinie na terenie całego kraju emitowany jest spot telewizyjny pokazujący, jak zgubne mogą być skutki prowadzenia pojazdów pod wpływem narkotyków.
Jazda pod wpływem środków odurzających może się skończyć tragicznie |
![]() |
fot. fragment filmu „Brałeś? Nie jedź!…”
|
Działania w kinach potrwają dwa tygodnie i są jednym z elementów kampanii edukacyjnej Krajowego Biura ds. Przeciwdziała Narkomanii. Ich celem jest uświadomienie młodzieży, że jazda pod wpływem środków odurzających jest tak samo niebezpieczna i nielegalna, jak po spożyciu alkoholu.
Kampania jest odpowiedzią na coraz powszechniejszy problem prowadzenia pojazdów pod wpływem narkotyków, który dotyczy zwłaszcza młodych ludzi między 16 a 25 rokiem życia. Młodzież wracając
z dyskotek i klubów, siada często za kierownicę odurzona narkotykami, nie zdając sobie sprawy, jak duże zagrożenie stanowi dla siebie, swoich pasażerów i innych uczestników ruchu drogowego. Tymczasem już na przykład jeden skręt marihuany potrafi całkowicie zmienić świadomość kierowcy, zaburzając jego zdolności do bezpiecznego kierowania samochodem.
W ramach kampanii działa także specjalna strona internetowa www.rozumwysiada.pl, gdzie można zapoznać się z konsekwencjami zdrowotnymi i prawnymi zażywania narkotyków oraz podzielić się swoją opinią na ten temat.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: