
Jak Porsche przygotowuje swój personel do produkcji modelu Taycan?
Elektromobilność daje zatrudnienie: wprowadzenie modelu Taycan – pierwszego samochodu sportowego z napędem całkowicie elektrycznym – pozwoli firmie Porsche stworzyć 1500 dodatkowych miejsc pracy.
Swoje stanowiska objęło już prawie 1000 nowych pracowników, a 500 kolejnych dołączy do nich w nadchodzących miesiącach. Nadal istnieje duże zapotrzebowanie na siłę roboczą, zwłaszcza w przypadku kwalifikacji, z którymi zgłasza się względnie niewielka liczba osób – dotyczy to np. personelu do spraw obsługi wyspecjalizowanego w elektronice. Jak do tej pory od kandydatów wewnętrznych i zewnętrznych wpłynęło ponad 32 tysięcy zgłoszeń. Wymagający proces rekrutacji idzie w parze z największą kampanią szkoleniową w historii firmy. Każdy z 1500 członków załogi pracujących przy produkcji nowego modelu przechodzi niestandardowe szkolenia, trwające nawet 6 miesięcy.
W ciągu 31 dni rekrutacji Porsche przeprowadziło rozmowy z ponad 2200 kandydatami z zewnątrz. Firma poszukuje specjalistów blisko związanych z przemysłem motoryzacyjnym, zawodowo przeszkolonych w zakresie zagadnień technicznych. Nawiasem mówiąc, nie wszyscy nowi pracownicy będą pracować jednak przy produkcji modelu Taycan. Tworząc nowy zespół, Porsche bazuje na mieszance „świeżych” pracowników i doświadczonego personelu z działu produkcji samochodów dwudrzwiowych, starając się uwzględnić jak najwięcej perspektyw.
Aktywności szkoleniowe odbywają się na terenie fabryki, m.in. w specjalnych salach szkoleniowych. Zakres szkoleń sięga od ogólnej oferty Porsche i treści międzyprodukcyjnych po kwestie szczególnie istotne dla danego miejsca pracy. Ponieważ wymagania wobec poszczególnych grup funkcjonalnych mocno się różnią, przygotowanie zawodowe w przypadku bardziej złożonych grup może trwać do 6 miesięcy. Łącznie dostępnych jest około 350 modułów szkoleniowych, prowadzonych zarówno przez firmowych trenerów, jak i przez zewnętrznych organizatorów. Każdy zawód ma przydzielone centrum szkoleniowe, w którym odbywają się ćwiczenia teoretyczne oraz praktyczne.
Centrum szkoleniowe odgrywa istotną rolę również w samej kampanii kwalifikacyjnej. Osoby odpowiedzialne za szkolenia wykorzystały swoją wiedzę dydaktyczną do stworzenia kompaktowego, czterodniowego modułu „Elektromobilność w Porsche oraz model Taycan”, zaprojektowanego i wdrożonego jako element wiodący. Stanowi on część szkolenia dla personelu zatrudnionego przy produkcji, a dla wszystkich pracowników Porsche jest dostępny w wersji dwudniowej. Pracownicy firmy mogą przygotować się na wyzwania elektromobilności, korzystając także z platformy edukacyjnej Porsche. Obecnie zawiera ona 380 godzin cyfrowych treści szkoleniowych, a jako centralny, przyjazny dla użytkownika portal edukacyjny pozwala sprawnie i skutecznie poradzić sobie z dużą liczbą godzin oraz wysokim stopniem złożoności programu szkoleniowego.
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Zostaw komentarz: