
Internetowy Samochód Roku 2016 – najpopularniejsze auta w Polsce
Serwis otomoto.pl po raz szósty zaprezentował raport pt. „Internetowy Samochód Roku. Z wyników, które powstały w oparciu o dane z wyszukiwarki pojazdów, możemy się dowiedzieć, jakie są preferencje Polaków.
W plebiscycie „Internetowy Samochód Roku 2016” pierwsze miejsce zajęło Audi A4. Niemiecki model utrzymał pozycję lidera z zeszłorocznego zestawienia. Okazuje się, że liczba zapytań dotycząca tego modelu przekroczyła 16,7 mln. W 2016 roku najczęściej wystawiano na sprzedaż wersje sedan (50,7 proc.), a dużo rzadziej kombi (34,4 proc.). Według statystyk otomoto.pl najczęściej pojawiały się wersje z silnikiem Diesla – 46, 9 proc., a wyszukania najczęściej dotyczyły generacji B6, produkowanej w latach 2000-2004. Przeciętna cena takiego egzemplarza wynosi od 13 do 16,5 tys. zł.
Na drugim miejscu zameldował się Volkswagen Golf, który przez pierwsze cztery lata dominował w zestawieniu przygotowywanym przez otomoto.pl. W zeszłym roku wyszukiwano ten model 15,6 mln. Najczęstszym wyborem była czwarta generacja o nadwoziu hatchback, którą produkowano w latach 1997-2003. Średnia cena takiego modelu waha się w granicach od 6 do 7,5 tys. zł.
Na trzecim miejscu uplasowało się BMW Serii 3. To historyczny wynik dla bawarskiego modelu. Internauci najczęściej interesowali się generacją E46 z lat 1998-2007. Średnia cena takiego modelu to 11-14 tys. zł. Wśród użytkowników dominowały wersje benzynowe – 49,5 proc.
Co ciekawe, po raz pierwszy w finałowej trójce nie odnotowano Volkswagena Passata. W tegorocznej edycji przedstawiciel segmentu D z Wolfsburga uzyskał gorszy wynik od Opla Astry. Na szóstym miejscu znajdziemy Audi A6, a oczko dalej bezpośredniego konkurenta – BMW Serii 5. Na kolejnych miejscach uplasowały się kolejno: Skoda Octavia, Audi A3 i Ford Focus.
Wśród zapytań dotyczących aut nowych królował Opel Astra produkowany w Gliwicach. Na kolejnych pozycjach zameldowały się Volkswagen Passat B8 i Skoda Octavia. Najpopularniejszymi marki w zeszłym roku były Volkswagen, Audi, BMW, Opel, Ford, Mercedes, Toyota, Renault, Skoda i Citroen.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: