Hyundai Ioniq – ceny w Polsce

W salonach marki Hyundai dostępny jest już model Ioniq - kompakt z alternatywnym napędem, oferowany z trzema różnymi napędami do wyboru: całkowicie elektrycznym, jako hybryda z możliwością ładowania z gniazdka (PHEV) oraz jako hybryda spalinowo-elektryczna. Ile kosztuje?

Pierwszy w salonach Hyundai pojawił się Ioniq w wersji hybrydowej (Hybrid), którego napędza czterocylindrowy silnik 1.6 GDI Kappa o mocy 105 KM oraz silnik elektryczny o mocy 43,5 KM zasilany akumulatorami litowo-jonowo-polimerowymi (ich gwarancja to okres 8 lat lub dystans 200 000 km). Łączna moc obu silników to aż 141 KM.

Akumulatory są umiejscowione pod tylną kanapą pasażera, dzięki czemu środek ciężkości pojazdu jest położony nisko, centralnie, co poprawia właściwości jezdne pojazdu. Pozwala to również optymalnie wykorzystać całą pojemność bagażnika wynoszącą 550 litrów.

Ioniq Hybrid jest wyposażony standardowo w dwusprzęgłową skrzynię biegów 6DCT. Dostępne są 3 tryby pracy: Sport, Comfort i Eco.

Samochód dostępny jest w trzech specyfikacjach, które mogą być dodatkowo uzupełnione o specjalne pakiety dodatkowych elementów wyposażenia. Dodatkowo komfort jazdy poprawiają dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z jonizatorem, tylna kamera, aktywny tempomat, czujnik deszczu, będące także w podstawowej wersji wyposażenia.

Na uwagę zasługuje możliwość wyposażenia IONIQa w nawigację z 8” dotykowym ekranem, cyfrowym radiem DAB i 10-letnim programem aktualizacji MapCare. Dzięki systemom Apple CarPlay i Android Auto integracja smartfonów z samochodem jest banalnie prosta.

Ioniq Hybrid w podstawowej wersji Business kosztuje 99 900 złotych.

Najnowsze

Opel Astra ze sportowymi dodatkami OPC

Pięciodrzwiowa wersja jest dostępna w jeszcze odważniejszej estetyce, z opcjonalnym pakietem sportowym OPC Line dodatkowo wyostrzającym linie Astry.

Przedni pas OPC Line optycznie obniża nadwozie i sprawia, że prezentuje się ono jeszcze bardziej zdecydowanie. Wyraziste wycięcia w miejscu lamp przeciwmgielnych po obu stronach pod reflektorami podkreślają zadziorny charakter Astry. Wycięcia wypełnione poziomymi listewkami łączą się z nowo zaprojektowaną osłoną chłodnicy, stanowiąc naturalne przedłużenie jej środkowej części. Sportowa linia otacza samochód, przechodząc w wyraziste progi boczne.

Tył samochodu już w seryjnej wersji Astry obecnej generacji jest niski, szeroki i atletyczny, natomiast sportowy pakiet OPC Line dodatkowo podkreśla tę estetykę tylnego pasa. Tablica rejestracyjna umieszczona na wydatnym i mocno wyprofilowanym zderzaku jest okolona wyrazistymi przetłoczeniami. Dolne światła tylne są pionowe i tworzą jakby świetlne wykrzykniki przy krawędziach samochodu. Wszystkie te elementy sprawiają, że tył prezentuje się bardziej muskularnie.

Przednie i tylne zderzaki oraz progi w pakiecie sportowym OPC Line są dostosowane do koloru nadwozia. Do wyboru jest sześć kolorów metalizowanych: srebrny (Sovereign Silver), czarny (Mineral Black), niebieski (Deep Sky Blue), brązowy (Dark Caramel), szary (Cosmic Grey), zielony (Emerald Green) oraz dwa bazowe: biały (Summit White) i czerwony (Absolute Red).

Pakiet dodający sportowego charakteru pięciodrzwiowej Astrze w wersjach wykończenia Dynamic i Elite kosztuje 4 000 zł (sugerowana cena detaliczna z VAT w Polsce).

Najnowsze

Rynek samochodów używanych w sierpniu 2016 roku

Według raportu opartego na analizie sprzedaży aut używanych w komisach, w internecie i u dealerów samochodów używanych, w sierpniu 2016 roku w Polsce pojawiło się 149 000 ofert sprzedaży samochodów. Jakie auta są najpopularniejsze?

Najpopularniejszym modelem oferowanym na sprzedaż w sierpniu, był podobnie jak w poprzednim miesiącu – Opel Astra.

Średnia cena samochodu używanego: 22 158  zł
Średni przebieg: 173 611 km
Średni rocznik: 10,9 lat

Najwięcej ofert sprzedaży samochodów używanych pojawiło się w województwie mazowieckim (22 300 ofert), a najmniej w województwie opolskim (2 407 ofert). Najwyższe ceny za auta używane odnotowano w województwie mazowieckim (śrtednia cena: 29 341 zł). Największy średni przebieg miały auta w województwie lubelskim (192 800 km). Łącznie oferowano 879 różnych modeli samochodów.

Liczba ofert sprzedaży samochodów używanych w poszczególnych województwach wraz ze średnimi cenami samochodów:

Województwo

Liczba ofert w sierpniu

Średnia cena w zł

 

Średni przebieg

 

1.      Mazowieckie

22300                                          

 

29 341                              

 

167 220

2.            Wielkopolskie

21097             

22 408                            

162 304

3.            Śląskie

17030              

22 482                           

162 411

4.           Dolnośląskie

11818        

22 452                          

176 628

5.            Małopolskie

11590               

22 481                          

167 023

6.            Łódzkie

9152   

19 887                           

171 555

7.            Kujawsko-pomorskie

8629  

18 132      

182 458

8.            Pomorskie

8521 

24 143                           

182 349

9.            Lubelskie

7079      

17 941                           

192 800

10.         Świętokrzyskie

6113        

17 813                           

187 462

11.         Zachodniopomorskie

5766 

18 856                            

185 936

12.          Podkarpackie

5638                

19 023                            

176 422

13.          Warmińsko-mazurskie

4492

18 108                            

188 533

14.          Lubuskie

4207 

17 574                            

184 522

15.          Podlaskie

3304 

20 635                           

184 886

16.          Opolskie

2407               

19 687                           

183 132

 

Ogółem:  149143 ofert

Średnia cena: 22 145 zł

Średni przebieg: 173 611

ŁĄCZNIE: 149 143 ofert w sierpniu

10 modeli aut używanych najczęściej ogłaszanych o sprzedaży w sierpniu 2016 roku:

  1. Opel Astra (1 miejsce w lipcu)
  1. Volkswagen Passat (2 miejsce w lipcu)
  1. Volkswagen Golf (3 miejsce w lipcu)
  1. BMW 3  (5 miejsce w lipcu)
  1. Audi A4 (4 miejsce w lipcu)
  1. Ford Focus (6 miejsce w lipcu)
  1. Ford Mondeo (8 miejsce w lipcu)
  2. Opel Corsa (7 miejsce w lipcu)
  1. Renault Megane (10 miejsce w lipcu)
  1. Audi A6 (12 miejsce w lipcu)
Źródło: AAAauto

Najnowsze

Infiniti Q60 – ile będzie kosztować w Polsce? Ceny

Już w październiku do sprzedaży w Europie trafi Infiniti Q0 w wersji z dwulitrowym, czterocylindrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 211 KM. Ile będzie kosztować?

Cena tej wersji Q60 w podstawowej specyfikacji wynosi 184 600 złotych. Mocniejsza wersja Q60, wyposażona w trzylitrowy silnik V6 twin-turbo o mocy 405 KM pojawi się w europejskich salonach Infiniti w późniejszym terminie.

Q60 ma dostarczać kierowcy sportowych wrażeń z jazdy, właściwych modelom coupe. Kluczową rolę ma odgrywać tu nowe, elektronicznie sterowane zawieszenie dynamiczne (Dynamic Digital Suspension). Komfort jazdy ma być zasługą pracy specjalnie opracowanego zestawu amortyzatorów.

Zastosowany w Q60 adaptacyjny układ kierowniczy (Direct Adaptive Steering) ma dawać komfort kierowania oraz doskonałe przekazywanie informacji zwrotnej z drogi. Przełącznik trybu jazdy (DMS – Drive Mode Selector) ma umożliwiać kierowcy dopasowywanie stylu jazdy do warunków na drodze.

 

Najnowsze

Wypadek za granicą – jak uzyskać odszkodowanie?

Wypadek może przytrafić się nawet najbardziej doświadczonemu kierowcy. Aby zniwelować stres, który pojawia się w takich momentach, warto odpowiednio przygotować się na taką sytuację. Podpowiadamy, jak należy strać się o odszkodowanie, kiedy przytrafi nam się wypadek poza granicami naszego kraju.

Polacy coraz chętniej na swoje zagraniczne wakacje wybierają się samochodem. Niestety wzmożony ruch na drogach może doprowadzić do nieoczekiwanych zdarzeń. Według danych Komisji Europejskiej w 2015 roku aż 135 tys. osób odniosło poważne obrażenia na skutek wypadków na europejskich drogach. Nieliczni jednak wiedzą, jak po takim zdarzeniu ubiegać się o odszkodowanie. Procedura dochodzenia należnej rekompensaty uzależniona jest od tego, w jakim państwie doszło do wypadku oraz od tego, w jakich państwach zarejestrowane były pojazdy w nim uczestniczące.

Potrzebna dokumentacja
Dochodząc swoich praw do odszkodowania, ważne jest, aby zadbać o odpowiednio przygotowaną dokumentację. Jest to bardzo pomocne i znacząco przyspiesza cały proces odszkodowawczy. Przede wszystkim powinniśmy posiadać oświadczenie, które zostanie spisane przez nas i sprawcę wypadku lub przybyłych na miejsce funkcjonariuszy policji.

– Oświadczenie o wypadku komunikacyjnym powinno zawierać następujące informacje: dane sprawcy wypadku, kategoria i numer prawa jazy, numer rejestracyjny oraz marka pojazdu, dane ubezpieczyciela u którego sprawca wypadku ma wykupione ubezpieczenie OC, jak również okoliczności, w których doszło do wypadku – wyjaśnia Katarzyna Parol-Czajkowska, Dyrektor Departamentu Dochodzenia Roszczeń Centrum Odszkodowań DRB, firmy specjalizującej się w pomocy przy uzyskaniu należnych odszkodowań.

Jeśli będziemy mieli taką możliwość, warto również sfotografować miejsce zdarzenia. W momencie, gdy na miejscu zdarzenia obecni byli świadkowie, należy poprosić ich o pozostawienie danych osobowych i kontaktowych. Przydatne również będą rachunki, które udokumentują poniesione przez nas wszelkie dodatkowe koszty, takie jak: zakup leków, rehabilitacja czy dojazd do placówek medycznych. Warto zapamiętać, że osobie poszkodowanej należy się również rekompensata za brak możliwości wykonywania pracy zarobkowej. O takie świadczenie mogą ubiegać się nie tylko osoby zatrudnione na umowę o pracę, ale również te zatrudnione na umowę zlecenie czy o dzieło.

Jak ubiegać się o odszkodowanie?
W przypadku, gdy szkoda powstanie w kraju należącym do Unii Europejskiej możemy zażądać wypłaty odszkodowania od zagranicznego ubezpieczyciela, w którym sprawca wypadku ma wykupione OC. Swoje roszczenia powinniśmy kierować do polskiego zakładu ubezpieczeń, który jest reprezentantem do spraw roszczeń zagranicznej firmy ubezpieczeniowej. Informacje na temat reprezentantów uzyskamy kontaktując się z Polskim Biurem Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Gdy dane towarzystwo nie będzie miało reprezentanta do spraw roszczeń na terenie Polski, szkody będą rozpatrywane przez Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych.

System Zielonej Karty
Jeśli natomiast wypadek miał miejsce w kraju, który nie należy do Unii Europejskiej, pomocny okazuje się System Zielonej Karty. System ten ma na celu ochronę interesów poszkodowanych w wyniku wypadków komunikacyjnych na terenie Europy, Iranu, Izraela, Maroka i Tunezji. Główną ideą Systemu jest to, aby poszkodowani mogli otrzymać należne im odszkodowanie i nie byli zmuszeni do nabywania ubezpieczenia OC komunikacyjnego na granicy każdego z odwiedzanych krajów. Osoby poszkodowane, które chcą przeprowadzić proces odszkodowawczy w ramach Zielonej Karty, swoje roszczenia powinny kierować do Polskiego Biura Ubezpieczycieli Komunikacyjnych.

– W momencie, kiedy zdarzenie miało miejsce w kraju, który należy do Systemu, mamy możliwość przeprowadzenia postępowania w Polsce, co pozwala nam zaoszczędzić czas i pieniądze, bez potrzeby dokonywania niezbędnych tłumaczeń i konieczności prowadzenia sprawy w zagranicznym systemie prawnym – dodaje Katarzyna Parol-Czajkowska z Centrum Odszkodowań DRB.

Warto podkreślić, że przeprowadzenie postępowania w Polsce umożliwia nam bieżącą kontrolę wydawanych decyzji i likwidację szkody w krótkim czasie.

Najnowsze