
Hyperion XP-1 – supersamochód z ogniwami wodorowymi
Rozpędza się do 100 km/h w 2,2 sekundy i na jednym tankowaniu może przejechać ponad 1600 km. Taki jest, według zapewnień producenta, Hyperion XP-1, który pojawi się na rynku w 2022 roku. Czy to pierwszy zaawansowany technologicznie, ekologiczny samochód, który odniesie sukces?
Nie znamy jeszcze wielu szczegółów na temat nowego Hyperiona XP-1. Hyperion twierdzi, że supersamochód wodorowy może przejechać ponad 1600 km między tankowaniami – których to czas zajmuje zaledwie kilka minut. Według zapewnień firmy Hyperion XP-1 ma rozpędzać się do 100 km/h w błyskawiczne 2,2 sekundy.
Jego boczne elementy aerodynamiczne nie tylko pomagą zapewnić stabilność podczas pokonywania zakrętów przy dużych prędkościach, ale są też wyposażone w panele słoneczne, które podobno „mogą poruszać się po trajektorii słońca”.
Hyperion, planuje produkować XP-1 w USA od 2022 roku.
Przeczytaj też: Samochody na wodór – fakty i mity o wodorze
Dyrektor generalny Hyperion, Angelo Kafantaris, nazwał XP-1 częściowo „narzędziem edukacyjnym dla mas”:
Inżynierowie lotniczy od dawna rozumieli zalety wodoru jako najobficiej występującego i najlżejszego pierwiastka we wszechświecie, a teraz, dzięki temu pojazdowi, konsumenci będą mogli doświadczyć jego niezwykłej wartości. To dopiero początek tego, co można osiągnąć stosując wodór jako nośnik energii. Potencjał tego paliwa jest nieograniczony i zrewolucjonizuje sektor energetyczny.
Nie należy lekceważyć wodoru. Zajmuje on konkretne miejsce w ekosystemie zielonej energii. Wystarczy spojrzeć na działania Toyoty czy Hyundaia, a także na niektórych krajów, które widzą dla niego wielką przyszłość w swoich gospodarkach. Obecnie stoi on przed wieloma wyzwaniami, ale jego przyszłość jest niezwykle obiecująca. Hyperion twierdzi, że ma „plan zrewolucjonizowania branży tankowania wodoru”. Jeśli tak jest, daje to XP-1, oraz innym samochodom napędzanym wodorem, większe szanse na sukces.
Przeczytaj też: Wodór paliwem przyszłości
Już wcześniej pojawiało się wiele zapowiedzi zaawansowanych technologicznie, ekologicznych samochodów, które pojawiały się i odjeżdżały, nie zyskując żadnego rozgłosu, ani nie robiąc żadnego szumu na rynku. Czy Hyperion XP-1 to zmieni?
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: