Honda CR-V Hybrid – po raz pierwszy w Europie

Nowy model CR-V będzie pierwszym SUV-em Hondy w Europie wyposażonym w hybrydowy układ napędowy. W systemie Honda Hybrid Performance zastosowano inteligentny układ napędu z doborem trybu jazdy (i-MMD), obejmujący dwa silniki elektryczne, silnik benzynowy pracujący w cyklu Atkinsona i przekładnię bezpośrednią zapewniającą wysoki poziom wydajności.

CR-V Hybrid jest wyposażone w 2-litrowy silnik benzynowy i-VTEC, w silnik elektryczny oraz w akumulator litowo-jonowy. Moc maksymalna układu wynosi 184 KM, a maksymalny moment obrotowy to 315 Nm.

Zamiast konwencjonalnej skrzyni biegów zastosowano jednobiegową przekładnię o stałym przełożeniu, łączącą bezpośrednio ruchome elementy, co pozwoliło na płynne przenoszenie momentu obrotowego. Takie rozwiązanie odróżnia system Hondy od układów zazwyczaj spotykanych w innych pojazdach hybrydowych.

Unikalna technika systemu i-MMD Hondy zawdzięcza swoją nazwę bardzo płynnemu, automatycznemu przełączaniu pomiędzy trzema trybami jazdy: napęd elektryczny (wyłącznie silnik elektryczny napędzaj koła), napęd hybrydowy (silnik benzynowy zasila silnik elektryczny pracujący jako generator, który uzupełnia energię elektryczną w akumulatorze), napęd silnikowy (mechanizm sprzęgła blokującego tworzy bezpośrednie połączenie między silnikiem benzynowym i kołami).

W większości przypadków, podczas jazdy po mieście, źródło napędu w modelu CR-V Hybrid przełącza się automatycznie pomiędzy napędem hybrydowym i elektrycznym, utrzymując maksymalną wydajność pojazdu. Przy napędzie hybrydowym nadmiar mocy z silnika benzynowego może służyć do doładowywania akumulatora za pośrednictwem silnika elektrycznego pełniącego rolę generatora. Tryb jazdy silnikowej jest najbardziej wydajny w czasie szybkiej podróży autostradą.

Podczas spokojnej jazdy, CR-V Hybrid będzie zazwyczaj przemieszczało się w trybie elektrycznym, podczas gdy przy wyższych prędkościach, samochód będzie korzystał z napędu elektrycznego przez około jedną trzecią czasu. Oprogramowanie sterujące pracą systemu i-MMD będzie nieustannie decydowało, kiedy należy dokonać przełączenia pomiędzy tymi trybami, aby zmaksymalizować wydajność napędu, zależnie od sytuacji i warunków otoczenia.

Nowy model CR-V Hybrid wyposażono w ekran interfejsu kierowca-pojazd (DII), który wyświetla aktualny stan pracy układu i pozwala kierowcy zrozumieć, w jaki sposób realizowany jest napęd samochodu. Wyświetlany jest stan i status ładowania akumulatora litowo-jonowego, a także grafika bieżącego przepływu mocy.

Produkcja modelu Honda CR-V Hybrid na rynek europejski ma się rozpocząć już w październiku, a pierwsze dostawy do klientów zaplanowano na początek 2019 roku.

Najnowsze

Wyjechał na pewniaka wprost pod inne auto

Kierowca wykonywał dość ryzykowny manewr i zapomniał o zachowaniu odpowiednio dużej ostrożności.

Włączanie się do ruchu przecinając pas, na którym znajduje się sznur samochodów, bywa bardzo ryzykowne. Nasza możliwość obserwacji sytuacji na drugim z pasów jest wtedy mocno ograniczona.

Niebezpieczeństwo związane z taką sytuacją dobrze obrazuje ta kolizja, która miała miejsce w Radomsku. Kierowca żółtego auta długo zastanawiał się nad ruszeniem, chociaż inny kierujący zrobił mu miejsce. Kiedy już zdecydował się wyjechać na ulicę nie zatrzymał się nawet, aby upewnić się czy coś nie jedzie.

Najnowsze

Wjechał prosto pod koła karetki

Karetka jechała na sygnale i słychać ją było z daleka, a do tego miała zielone światło. A ten kierowca i tak wjechał jej prosto pod koła.

Polscy kierowcy często nie zwracają uwagi na zbliżający się dźwięk syreny, oznaczający nadjeżdżający pojazd uprzywilejowany. Bywa, że reagują dopiero wtedy, gdy ten stoi tuż za nimi. Stąd też bierze się wiele wypadków, kiedy policja lub pogotowie wjadą na sygnale na skrzyżowanie.

Tutaj było podobnie, a do tego karetka wjechała na skrzyżowanie mając zielone światło. Nic dziwnego, że jej kierowca nie zwolnił będąc przekonanym, że nikt mu nie wjedzie pod koła. Okazało się jednak, że zielone miała również skręcająca w lewo Kia cee’d. Kierujący nią musiał słyszeć sygnał dźwiękowy i musiał wiedzieć, że powinien ustąpić pierwszeństwa innym pojazdom (według autora nagrania nie miał on osobnej sygnalizacji do bezkolizyjnego lewoskrętu). Pomimo tego wyjechał prosto pod karetkę, doprowadzając do wypadku w wyniku którego rannych zostało dziewięć osób.

Najnowsze

Edyta Klim

Just Ride 5 – bluzy dla motocyklistek

Projekty Just Ride 5 powstały z myślą o motocyklistkach i ich pasji. Nie powielają oklepanych wzorów, są unikalne.

Pierwsze kobiece bluzy Just Ride 5 stworzyli artyści: Bryan Wilson i Kayla Koeune, jednak pomysł jest taki, by kolejne zaprojektowali artyści-motocykliści z całego świata. Wszystko z myślą o silnym, niezależnym i swobodnym myśleniu, które przyciąga coraz więcej kobiet do motocykli.

Wzór bluzy jest dopasowany, ale gwarantuje dużą rozciągliwość. Tkanina poliestrowo-spandexowa doskonale odprowadza wilgoć, a dzianinowe wykończenie kołnierza chroni w chłodniejsze dni. Długie rękawy ze sportowym mankietem mają wycięcie na kciuk.

Wzory w sprzedaży:

Fresh Rocky Mountain

Ocean Air

The Seeker (UV 50)

Dostępne są rozmiary od XS do XXL w cenie 125 dolarów.

Część wpływów ze sprzedaży bluz Just Ride 5 przekaże fundacji Motorcycle Relief Project, która wspiera weteranów i dzięki motocyklom pomaga im wrócić do pełni życia.

Strona sklepu to: https://justride5.com/

Najnowsze

Gosia Rdest, Anna Maria Gańczarek-Rał i Daria Dziwisz wystartują w wyścigach

Po ponad dwumiesięcznej przerwie, na Tor "Poznań" wracają kierowcy wyścigowi. Podczas ostatniej rundy tegorocznych mistrzostw Polski, na Torze "Poznań" pojawią się również pojazdy elektryczne.

W dniach 28-30 września Automobilklub Wielkopolski organizuje: 9. i 10. rundę Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski, 10. i 11. rundę Mistrzostw Polski 318 IS Cup PL, 7. i 8. rundę Mistrzostw Polski Super S Cup, 5. rundę Mistrzostw Polski Hour Race oraz 9. i 10 rundę ADAC HAIGO Historic Cup. Podczas ostatniej rundy tegorocznych mistrzostw Polski, na Torze „Poznań” pojawią się również pojazdy elektryczne fundacji Greenpower Polska, która działa od 2014 roku, a w Poznaniu gościła już wielokrotnie.

Ta ostatnia runda wyścigów w tym sezonie zapowiada się interesująco. Praktycznie we wszystkich klasach walka o zwycięstwo będzie się toczyć do ostatniego wyścigu. Wielu emocji z pewnością nie zabraknie w rywalizacji BMW czyli 318 IS Cup PL, bo po sierpniowej rundzie na Slovakiaring, sytuacja w czołówce klasyfikacji jeszcze bardziej się zacieśniła. Cieszymy się także, że po raz drugi w tym sezonie przyjeżdżają do nas kierowcy z Niemiec, rywalizujący w ADAC HAIGO Historic Cup. Obejrzymy walkę w formułach i autach turystycznych. Po raz kolejny w ostatnich latach pojawią się również na naszym torze pojazdy elektryczne – powiedział Bartosz Bieliński, wiceprezes ds. sportu Automobilklubu Wielkopolski.

Rzeczywiście sytuacja w poszczególnych klasach tegorocznej rywalizacji jest interesująca. W klasie BMW 318 IS Cup PL, po dotychczasowych rundach liderem jest Bartosz Palusko z dorobkiem 652 pkt. Kolejne pozycje zajmują: 2. Paweł Malczak – 569, 3. Szymon Rajczak – 559, 4. Karol Wyka – 555.

W klasie mistrzowskiej D4 3500 o zwycięstwo w sezonie walczyć będą Gosia Rdest i Przemysław Milewski, którzy zgromadzili po 375 punktów. Natomiast w klasie D4 +3500 liderem jest Jędrzej Szcześniak (380), a drugi jest Mariusz Miękoś (303).

W klasie 2 Picanto bliski zwycięstwa w sezonie jest Szymon Jabłoński (525), a miejsca za nim zajmują: Jakub Szablewski (410) i Filip Zagórski (355). Podobnie jest w klasie 9, w której liderem jest Krzysztof Mencel (560) i wyprzedza Łukasza Janiaka (440) i Marcina Feddera (385). W klasie 2 tytuł mistrzowski ma już praktycznie zapewniony Anna Maria Gańczarek-Rał (390 pkt.), bo drugi w klasyfikacji generalnej Bartosz Krysmann ma 225 pkt. W klasie 3 liderem jest Bartłomiej Madziara (570), a drugi jest Aleksander Robak (475). Z kolei w klasie 4 do mistrzowskiej szarfy może się już przymierzać Damian Litwinowicz, który ma na swoim koncie 430 pkt., bo drugi w klasyfikacji Bartłomiej Mirecki zgromadził 270 pkt. Natomiast ochotę na zwycięstwo w klasie 5 mają jeszcze Przemysław Wójcicki (495) i Daria Dziwisz (450). Do końca walczyć także będą kierowcy w pucharze malucha. W klasie 8-1 przewodzą: 1. Mirosław Janduła – 501, 2. Michał Szlachta – 480, 3. Michał Żeromiński – 451, natomiast w klasie 8-2 czołówka jest następująca: 1. Bartosz Idźkowski – 525, 2. Oskar Klimek – 520, 3. Kamil Osóbka – 425.

W tym roku po raz pierwszy rywalizują kierowcy jeżdżący autami Mini Cooper. Jak skończy się ta walka, przekonamy się po ostatnim wyścigu. Na razie klasyfikacji przewodzi Jacek Łukaszyk (129 pkt.), drugi jest Bartosz Alejski (100), a trzeci Paweł Lepert (98).

W piątek 28 września kwalifikacje rozpoczną się o godz. 11.00, natomiast pierwsze wyścigi od godz. 14.35. W sobotę 29 września pierwsze wyścigi o godz. 8.50, a następne o godz. 11.10 i 13.45. Natomiast w niedzielę 30 września kwalifikacje od godz. 7.30, a wyścigi od godz. 11.30. Niedzielny wyścig w klasie Super S Cup o godz. 16.00 będzie jednocześnie wyścigiem o Memoriał Jana Leśniaka.

Dodatkową poza wyścigową atrakcją weekendu będą pokazy dealerskie oraz konkursy z nagrodami a także zlot Food Trucków.

Najnowsze