
Honda CR-V Hybrid – po raz pierwszy w Europie
Nowy model CR-V będzie pierwszym SUV-em Hondy w Europie wyposażonym w hybrydowy układ napędowy. W systemie Honda Hybrid Performance zastosowano inteligentny układ napędu z doborem trybu jazdy (i-MMD), obejmujący dwa silniki elektryczne, silnik benzynowy pracujący w cyklu Atkinsona i przekładnię bezpośrednią zapewniającą wysoki poziom wydajności.
CR-V Hybrid jest wyposażone w 2-litrowy silnik benzynowy i-VTEC, w silnik elektryczny oraz w akumulator litowo-jonowy. Moc maksymalna układu wynosi 184 KM, a maksymalny moment obrotowy to 315 Nm.
Zamiast konwencjonalnej skrzyni biegów zastosowano jednobiegową przekładnię o stałym przełożeniu, łączącą bezpośrednio ruchome elementy, co pozwoliło na płynne przenoszenie momentu obrotowego. Takie rozwiązanie odróżnia system Hondy od układów zazwyczaj spotykanych w innych pojazdach hybrydowych.
Unikalna technika systemu i-MMD Hondy zawdzięcza swoją nazwę bardzo płynnemu, automatycznemu przełączaniu pomiędzy trzema trybami jazdy: napęd elektryczny (wyłącznie silnik elektryczny napędzaj koła), napęd hybrydowy (silnik benzynowy zasila silnik elektryczny pracujący jako generator, który uzupełnia energię elektryczną w akumulatorze), napęd silnikowy (mechanizm sprzęgła blokującego tworzy bezpośrednie połączenie między silnikiem benzynowym i kołami).
W większości przypadków, podczas jazdy po mieście, źródło napędu w modelu CR-V Hybrid przełącza się automatycznie pomiędzy napędem hybrydowym i elektrycznym, utrzymując maksymalną wydajność pojazdu. Przy napędzie hybrydowym nadmiar mocy z silnika benzynowego może służyć do doładowywania akumulatora za pośrednictwem silnika elektrycznego pełniącego rolę generatora. Tryb jazdy silnikowej jest najbardziej wydajny w czasie szybkiej podróży autostradą.
Podczas spokojnej jazdy, CR-V Hybrid będzie zazwyczaj przemieszczało się w trybie elektrycznym, podczas gdy przy wyższych prędkościach, samochód będzie korzystał z napędu elektrycznego przez około jedną trzecią czasu. Oprogramowanie sterujące pracą systemu i-MMD będzie nieustannie decydowało, kiedy należy dokonać przełączenia pomiędzy tymi trybami, aby zmaksymalizować wydajność napędu, zależnie od sytuacji i warunków otoczenia.
Nowy model CR-V Hybrid wyposażono w ekran interfejsu kierowca-pojazd (DII), który wyświetla aktualny stan pracy układu i pozwala kierowcy zrozumieć, w jaki sposób realizowany jest napęd samochodu. Wyświetlany jest stan i status ładowania akumulatora litowo-jonowego, a także grafika bieżącego przepływu mocy.
Produkcja modelu Honda CR-V Hybrid na rynek europejski ma się rozpocząć już w październiku, a pierwsze dostawy do klientów zaplanowano na początek 2019 roku.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: