GP USA: Trzy razy Vettel

Przed 3. treningiem większość zadawała sobie jedno pytanie: czy Ferrari zdoła zbliżyć się do Red Bulla i zachowa nadzieję na tytuł w tym sezonie?

Trening rozpoczęli zawodnicy Saubera, którzy zaliczyli jedynie okrążenie instalacyjne. Jako pierwszy kierowca czas ustalił triumfator ostatniego wyścigu, Kimi Raikkonen. Już na początku nie obyło się bez drobnych incydentów. Do kontaktu w zakręcie numer 7 doszło między Sergio Perezem a Charlesem Picem, kiedy to w wyniku nieporozumienia obaj znaleźli się poza torem.

Sebastian Vettel świetnie spisywał się podczas treningów
fot. Pirelli

Trening przed czasem zakończył Jean-Eric Vergne. Na ponad 30 minut przed końcem jego bolid uległ awarii. Na szczęście obeszło się bez komplikacji dla większości kierowców, gdyż Francuz zaparkował w bezpiecznym miejscu. Niemniej jednak na torze zagościła żółta flaga. Zniknęła na kwadrans przed końcem. Wtedy na tor wyjechała większość kierowców, którzy rozpoczęli batalię o jak najlepsze czasy. Vettel cały czas widniał na czele stawki ze sporą przewagą nad rywalami, Alonso natomiast musiał walczyć o przyczepność w zakręcie numer 19, zaraz przed linią startu-mety. Przed kolizją z bandami uratowało go jednak szerokie pobocze.

Na dwie minuty przed zakończeniem trzeciej sesji treningowej Vettel zaliczył fenomenalny rezultat: 1:36:490. Zaraz za nim Lewis Hamilton z czasem gorszym o 0.2 sekundy. Strata Alonso wyniosła ponad 0.6 sekundy. Wszystko wskazuje na to, że to „Seb” zgarnie pierwsze pole startowe podczas dzisiejszych kwalifikacji. Jedyną osobą, która może z nim realnie powalczyć, jest Lewis Hamilton. Czy będzie aż tak przewidywalnie? Okaże się już wkrótce.

 

Najnowsze

Zawodniczki w Rajdzie Cieszyńska Barbórka

Sezon rajdowy kończy się wraz z 38 Rajdem Cieszyńska Barbórka, który jest 8 rundą Rajdowego Pucharu Polski. Za kierownicą rajdówki zobaczymy jedną kobietę, a kolejne dwie będą pilotkami.

Rajd Cieszyńska Barbórka zostanie rozegrany na terenie powiatu cieszyńskiego z bazą w Ustroniu. Zawodnicy będą mieli do pokonania trzy odcinki specjalne, przejeżdżane trzykrotnie o łącznej długości oesowej ok. 84 km przy 210 km całej trasy. Rywalizacja rozpocznie się w sobotę o 8:30 wyjazdem z parku serwisowego, a na uroczystą metę zawodnicy wjadą po godzinie 16:00 przy Urzędzie Miasta Ustroń.

Po raz trzeci w tym sezonie RPP na rajdowe trasy wyjedzie para: Przemysław i Barbara Gosztyła. Załogę zobaczymy w Oplu Astra z numerem 20.

Alinka Waleczek
fot. z archiwum A. Waleczek

A z numerem 41 zobaczymy bardzo aktywną w tym sezonie pilotkę – Alinkę Waleczek. Tym razem powróci ona na prawy fotel swojego kierowcy z Rajdu Wisły, jednak w innej rajdówce:

– Myślałam, że Rajd Dolnośląski będzie moim ostatnim startem w tym sezonie, ale spotkała mnie bardzo miła niespodzianka. Po raz drugi pojadę na prawym fotelu z Rafałem Kulką. Bardzo miło wspominam nasz start i współpracę na Rajdzie Wisły, więc chętnie przyjęłam propozycję startu w Rajdzie Cieszyńskiej Barbórki.

Tym razem pojedziemy nietypowym samochodem, ponieważ naszą bronią w ostatniej rundzie Rajdowego Pucharu Polski będzie A-grupowy Fiat Cinquecento.  Mam nadzieję, że start będzie równie udany, jak w Clio R3. Dawno nie miałam też okazji wsiąść do takiej rajdówki, więc będzie to dodatkowe wyzwanie.

Zima na razie odpuściła, ale na Cieszyńskiej Barbórce pogoda potrafi zaskoczyć, więc trudno przewidzieć z jakimi warunkami przyjdzie nam się zmierzyć. Rok temu odcinki „Cieszynki” były bardzo wymagające, zobaczymy jak to będzie w tym… Jedno jest pewne – czeka nas wyjątkowa i niesamowita zabawa. Zapraszam w najbliższy weekend na nasz lokalny, rajdowy klasyk i mocno liczę na gorący doping kibiców. Do zobaczenia na trasie – Podsumowuje Alinka.

Po krótkiej przerwie znów na oesach zobaczymy kobietę za kierownicą. Będzie nią Klaudia Temple w Hondzie Civic z numerem 41, a dyktować jej będzie Jakub Wróbel. Ta zgrana załoga przed rajdem jest tuż za podium klasyfikacji sezonu, ale ma szansę swój wynik poprawić:

Klaudia Temple
fot. z archiwum Klaudii Temple

– Przed nami 38 Rajd Cieszyńskiej Barbórki, a zeszłoroczną imprezę mimo kapcia na 1 oesie, który pozbawił nas szans na dobry wynik, wspominamy bardzo miło. Tym razem mamy realne szanse na podium klasy 9 w klasyfikacji sezonu i zrobimy wszystko, aby taki rezultat uzyskać – jednak wiemy, że nie będzie łatwo. Po cichu liczymy na pogodę bez niespodzianek jak w tamtym roku – mówi Klaudia.

Wszystkie panie wystartują na rodzimych trasach, więc zapewne mogą liczyć na gorący doping kibiców, który pomoże im w zaprezentowaniu się z jak najlepszej strony! A więcej informacji o rajdzie i jego wynikach znajdziecie na stronie oficjalnej 38 Rajdu Cieszyńska Barbórka – www.cieszynska-barborka.pl . Już wkrótce na motocaina.pl podsumujemy cały kobiecy, rajdowy sezon 2012.

Najnowsze

Eugenia Capanna, motomaniaczka od zawsze

Miała jedenaście lat, gdy po raz pierwszy zasiadła za kółkiem. Ze swojej pasji motoryzacyjnej uczyniła profesję. Dziś Eugenia Capanna, chociaż sama już się zawodowo nie ściga, nadal pozostaje blisko świata sportu motorowego.

Delikatna blondynka, mieszkanka włoskiego Bergamo, która lubi czerwone wino, czekoladę i frytki, w swojej karierze rozpędzała się do 300 km/h na szybkim torze za kierownicą Ferrari. Od dziecka przedkładała zabawę samochodzikami i przeglądanie czasopism o motoryzacji nad lalki Barbie i zabawę w dom. Cały jej pokój był wytapetowany zdjęciami zawodników i wyścigowych maszyn. Tę pasję zaszczepił w niej bezpośrednio ojciec, który marzył o karierze pilota, jednak z uwagi na upośledzenie słuchu, w owych czasach dyskwalifikujące, nie mógł swojego marzenia spełnić. Prowadzić nauczyła ją jednak mama, pozwalając na rundki po domowym ogrodzie za kierownicą Cinquecento, kiedy Eugenia miała zaledwie 11 lat. Jako szesnastolatka po kryjomu wymykała się na przejażdżki.

Eugenia Capanna na torze
fot. materiały prasowe

Brała udział najpierw w lokalnych, a następnie ogólnokrajowych wyścigach, zazwyczaj plasując się w pierwszej dziesiątce, a nawet piątce uczestników. Marzyła o tym, by być drugą po Lelli Lombardi uczestniczką wyścigów F1, czego ostatecznie osiągnąć się nie udało, chociaż miała okazję jeździć bolidem. Twierdzi, że tych wrażeń i emocji nie zapomni do końca życia.

Otwarcie szkoły było marzeniem Eugenii – udało się je spełnić
fot. materiały prasowe

Eugenia zbierała również doświadczenia jako team menedżer kilku ekip wyścigowych, była też instruktorem bezpiecznej jazdy. Rok temu natomiast otworzyła w Monzy pierwszą we Włoszech i jedną z nielicznych w Europie szkołę dla mechaników wyścigowych. Duży procent zeszłorocznych (i tym samym pierwszych) absolwentów znalazł zatrudnienie w branży, dlatego w tym roku zainteresowanie jest ogromne. W gronie wykładowców można znaleźć m.in Ivano Barlettę, który przez długi czas czuwał nad bolidem Michaela Schumachera.

„Kocham to, co robię” – mówi promiennie Eugenia.

Najnowsze

Pierwsza kobieta – mechanik w Palestynie

Osiemnastoletnia obecnie Nagham Daoud to prawdziwa pionierka. Jest pierwszą kobietą w Palestynie, która postanowiła zostać mechanikiem samochodowym.

Nagham Daoud
fot. USAID

Nagham, nad której edukacją czuwa USAID – United States Agency for International Development – w ramach specjalnego programu równych szans dla kobiet w Palestynie, traktuje swoje studia w charakterze wyzwania. Zamierza udowodnić, że kobieta może być dobrym mechanikiem i nie jest to dziedzina zarezerwowana wyłącznie dla mężczyzn.

Kobieta – mechanik – sześć typów osobowości. Czytaj tutaj.

Fotoreportaż – kobieta mechanik w warsztacie samochodowymkliknij tu.

Wywiad wnuczki z babcią, która życie poświęciła na pracę w warsztacie motocyklowym – tutaj.

Kobieta – mechanik – zawód jak każdy inny – czytaj tu.

Badania OBOP o zdolnościach kobiet do mechanikowania – artykuł tu.

Jak postępować oddając auto do warsztatu – o co pytać i na co zwracać uwagę?

Najnowsze

Mercedes w czapce Mikołaja

Propozycji na prezenty świąteczne ciąg dalszy. Po Bentleyu, MINI i BMW przyszedł czas na Mercedesa i to raczej nie koniec propozycji – w końcu mamy dopiero połowę listopada.

Oferta świąteczna BMW do zobaczenia tutaj, Mini – tu, Bentleya – tutaj.

Wachlarz propozycji przygotowanych przez Mercedesa jest szeroki, obejmuje ponad 40 różnych pomysłów na prezenty dla wszystkich członków rodziny. Wśród prezentów dla niej można znaleźć zegarek na rękę dekorowany kryształami Swarovskiego, ręcznie robiony śnieżnobiały szal, różowy zestaw do manicure i równie różowy pojemnik na smartfona.

fot. Mercedes

Prezenty dla niego to m.in. jedwabny granatowy krawat, etui na kartę kredytową (pomieści nawet do 10 kart, gdyby ktoś akurat tylu potrzebował), pióro – do wyboru wieczne bądź kulkowe, wełniany szalki w zestawie z kapeluszem i dwa modele zegarków: jeden o bardziej biznesowym, drugi sportowym charakterze. Nie zabraknie też powodów do radości dla dzieci. Mali pasjonaci motoryzacji mogą zadawać szyku dzięki Srebrnej Strzale (w skali 1 do 64) bądź przejechać się drobiazgowo wyposażonym SLS AMG. Są też prezenty przeznaczone dla fanów marki, zdobne w charakterystyczne firmowe motywy, w tym bombki na choinkę, świece stołowe i srebrne pierścienie na serwetki.

Oczywiście wszystkie powyższe to tylko wybrane propozycje.

Wszystkich zakupów można dokonać pod adresem http://shop.mercedes-benz.com/de.

Najnowsze