GP Malezji: Vettel wygrywa, wielkie emocje na torze Sepang
Pojedynek na szczycie odbył się między kolegami z zespołu Red Bulla – Sebastianem Vettelem i Markiem Webberem. Antygwiazdami natomiast okazali się mechanicy, którzy popełnili szereg błędów.
Jeszcze nie dobiegło końca pierwsze okrążenie, a już wyścig zakończył się dla Fernando Alonso. Usiłując wyprzedzić Vettela, uderzył w tył jego bolidu i uszkodził skrzydło własnego pojazdu, które niedługo później całkowicie się urwało.
Cały wyścig przebiegł pod hasłem rywalizacji zespołowych kolegów – Vettela i Webbera. Szli dosłownie nos w nos. Webber odpuścił jednak w momencie, gdy Vettel wyprzedził go mieszcząc się o milimetry między bolidem Australijczyka a ścianą pit-stopu. Ten ryzykowny manewr, grożący uszkodzeniem obu pojazdów, bardzo zdenerwował szefa Red Bulla, Christiana Hornera.
| Zwycięski Vettel | 
|  | 
| fot. RedBull | 
Trzecie miejsce za Vettelem i Webberem zajął Lewis Hamilton, któremu przydarzyła się zabawna wpadka. Na początku wyścigu pomylił pit-stopy i chciał zaparkować przy swoim starym teamie… siła przyzwyczajenia! Liderujący obecnie zespołowi McLarena Jenson Button był natomiast wściekły: przez błąd mechaników, którzy nie dokręcili śrub w kole, musiał pożegnać się z czołówką. Zawiedli także mechanicy z teamu Force India. Zarówno Paul Di Resta, jak i Adrian Sutil musieli wycofać się z wyścigu.
Wyniki GP Malezji
| Lp. | Imię i nazwisko | Zespół | Czas/Strata | Pkt. | 
| 1 | S. Vettel | Red Bull | 
 | 25 | 
| 2 | M. Webber | Red Bull | 4,2 sek. | 18 | 
| 3 | L. Hamilton | Mercedes GP | 12,1 sek. | 15 | 
| 4 | N. Rosberg | Mercedes GP | 12,6 sek. | 12 | 
| 5 | F. Massa | Ferrari | 25,6 sek. | 10 | 
| 6 | R. Grosjean | Lotus | 25,6 sek. | 8 | 
| 7 | K. Raikkonen | Lotus | 48,4 sek. | 6 | 
| 8 | N. Hulkenberg | Sauber | 53 sek. | 4 | 
| 9 | S. Perez | McLaren | 72,3 sek. | 2 | 
| 10 | J. Vergne | Toro Rosso | 87,1 sek. | 1 | 
| 11 | V. Bottas | Williams F1 | 88,6 sek. | 
 | 
| 12 | E. Gutierrez | Sauber | 1 okr. | 
 | 
| 13 | J. Bianchi | Marussia | 1 okr. | 
 | 
| 14 | C. Pic | Caterham | 1 okr. | 
 | 
| 15 | G. van der Garde | Caterham | 1 okr. | 
 | 
| 16 | M. Chilton | Marussia | 2 okr. | 
 | 
| 17 | J. Button | McLaren | 3 okr. | 
 | 
| 18 | D. Ricciardo | Toro Rosso | 5 okr. | 
 | 
| 19 | P. Maldonado | Williams F1 | 
 | 
 | 
| 20 | A. Sutil | Force India | 
 | 
 | 
| 21 | P. di Resta | Force India | 
 | 
 | 
| 22 | F. Alonso | Ferrari | 
 | 
 | 
Najnowsze
- 
                                                
                                                      Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu.
- 
                                                
                                                      Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
- 
                                                
                                                      Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
- 
                                                
                                                      Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
- 
                                                
                                                      Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
 
	 
	 
	 
	 
	
Zostaw komentarz: