Golf R i Scirocco R już w sprzedaży

Sportowe wersje R Golfa i Scirocco dostępne są już w ofercie polskich salonów Volkswagena. Zadziorne, niepokorne i rasowe - czego więcej chcieć?

Charakterny Golf? Wygląda bosko!
fot. VW

Golf R o mocy 270 KM dzięki silnikowi TSI z turbodoładowaniem spala tylko 8,5 litra, czyli o 2,2 litra (21 %) mniej, niż jego poprzednik. Zamiast silnika sześciocylindrowego montowanego dotychczas w modelach R z tego segmentu, zastosowano tutaj czterocylindrowy, dwulitrowy silnik TSI. Napędzany na wszystkie koła Golf R (moment obrotowy 350 Nm między 2.500 a 5.000 obr./min) przyspiesza do 100 km/h w 5,7 sekundy (Golf R z DSG: 5,5 sekundy) i osiąga ograniczoną elektronicznie prędkość 250 km/h. Jednym ze zmienionych elementów tego wyjątkowego Golfa są seryjne diodowe światła do jazdy w dzień. Volkswagena Golfa R można już zamawiać w cenie od 133.040 zł. 

Scirocco R jest marzeniem wielu kobiet…
fot. VW

Równie ciekawym samochodem jest Scirocco R. Pod maską drzemie silnik 2.0 TSI o mocy 265 KM, ma napęd na przednie koła, charakterystyczny wygląd i bogate wyposażenie. Auto spala średnio 8 litrów (z DSG) na 100 kilometrów. Oczekiwany, po sukcesach w 24-godzinnym wyścigu na Nürburgring, Scirocco R, jest już dostępny w sprzedaży w cenie 122.740 zł.

Zarówno Golf R jak i Scirocco R są świetnie wyposażone. Oprócz sportowej stylistyki mają m.in. reflektory bi-ksenonowe, klimatyzację elektroniczną, sportowe, 18″ obręcze ze stopu metali lekkich Talladega, multifunkcyjną, sportową kierownicę oraz pakiet „czujnik deszczu” i komputer pokładowy MFA Plus. 

Obie gwiazdy VW wchodzą na rynek polski.
fot. VW

Specjaliści z Volkswagen Individual stworzyli też wersje wyposażenia R-Line. W ofercie dostępne są Golf R-Line i Scirocco R-line z wyposażeniem zastrzeżonym wcześniej dla modeli R, które obejmuje 17 lub 18-calowe koła ze stopu metali lekkich Mallory, spojler na krawędzi dachu, zderzaki w stylu R, czarną, błyszczącą osłonę chłodnicy, czarny dyfuzor z tyłu oraz listwy progowe R-Line. Sportowe siedzenia pokryte nowym materiałem Kyalami z wyszytym na zagłówkach logo R-Line, sportowa kierownica oraz nakładki na pedały i podpórka pod lewą nogę ze stali nierdzewnej uzupełniają sportowy wygląd auta. 

Scirocco R cieszy się popularnością także w wirtualnym świecie: w ciągu zaledwie trzech tygodni aplikacja na iPhone „Scirocco R 24H Challenge” została pobrana ponad milion razy. Gra ta znalazła się na pierwszym miejscu w App Store w 32 krajach, w tym w Polsce, Niemczech, Szwajcarii, Włoszech, Grecji, Norwegii, Japonii, Portugalii i Meksyku i jest po popularnym „Polo Challenge” z początku roku już drugą, wzbudzającą zainteresowanie, mobilną promocją produktów z logo Volkswagena.

 

Najnowsze

Kto do Lotusa, kto do Citroena, kto do Mercedesa?

W międzysezonowych dywagacjach na temat, który zespół zostaje w F1, a który kierowca przesiada się do innego bolidu, trudno często nadążyć za zmianami. Z pewnością jednak warto je śledzić.

Czy Robert będzie jeździł w takim samochodzie?
fot. Renault

Zakończenie sezonu Formuły 1 nie oznacza, że wszyscy poszli na urlop i odpoczywają. Rotacja kierowców pomiędzy zespołami, rezygnacje i wprowadzanie nowych teamów to tematy, w których bardzo dużo się dzieje i wiele mówi. Warto więc obserwować poczynania aktorów Królowej sportów motorowych, żeby w marcu nie okazało się, że zupełnie nie możemy zorientować się kto, gdzie i z kim.

Oczywiście, część wiadomości okazuje się plotkami, albo zamierzeniami, które nie zostały zrealizowane. Jak doniosły ostatnio niektóre źródła, pod znakiem zapytania stoi kontrakt Roberta Kubicy z Renault. Nie od odzisiaj mówi się jednak na temat dywagacji zarządu francuskiej firmy nad zainteresowaniem udziałem w F1. Hiszpańskie Diario AS podało w piątek, że Polak będzie mógł podpisać umowę z innym zespołem, jeśli w najbliższych tygodniach Renault nie zadeklaruje swojego udziału w F1. To samo źródło twierdzi, że w takiej sytuacji prawdopodobnie Mercedes będzie zainteresowany zatrudnieniem Roberta jako partnera Nico Rosberga. Biorąc pod uwagę, że francuski team właśnie ogłosił, że na początku grudnia zamierza przeprowadzić w Jerez testy z trzema kierowcami: Bertrandem Baguette, Lucasem Di Grassi i Ho-Pin Tungiem, chyba nic nie wskazuje na to, aby Francuzi zamierzali wycofać się z mistrzostw. Poza tym pozostaje jeszcze kwetia deklaracji udziału w F1 do 2012 roku, złożonych przez zespoły zrzeszone w FOTA, więc wiadomość ta może okazać się plotką. Nie pozostaje nic innego, jak czekać na potwierdzone informacje.

Człowiekiem, który od dłuższego już czasu mówi o powrocie do Formuły 1 jest Jacques Villeneuve. Były kierowca BMW Sauber, zastąpiony przez Roberta Kubicę w tym teamie 3 lata temu, trenuje podobno intensywnie w Australii. Jak twierdzi Norwich Evening News, Villeneuve  przeprowadzał ostatnio rozmowy z zespołem Lotus. Szef tego teamu, Tony Fernandes potwierdził, że zamierza wziąć pod uwagę kandydatury 4 kierowców i rzeczywiście Kanadyjczyk odwiedził siedzibę zespołu w Hethel w Wielkiej Brytanii. 

Kimi Raikkonen jeszcze jako członek teamu Ferrari
fot. Ferrari

Ciągłe emocje budzi osoba Kimiego Raikkonena.
Były Mistrz Świata, mimo swojej małomówności, oświadczył niedawno, że interesuje go tylko zespół F1, który może dać mu możliwość zdobycia następnego tytułu. Po odejściu Kimmiego z Ferrari pojawiły się informacje, że 30-letni Fin zmienił nieco swoje zainteresowania i będzie jeździł w rajdach. Wystąpił już zresztą w tym roku w Rajdzie Finlandii. Oficjalna strona WRC donosi, że Raikkonen gotowy jest podpisać umowę z Citroenem na wszystkie 13 rund Rajdowych Mistrzostw Świata 2010. Oficjalnego ogłoszenia tej decyzji można spodziewać się w najbliższych dniach.

 

 

Najnowsze

Tuningowane BMW w Policji – film

Szkoda, że nie w Polsce, bo - choć niemiło jest otrzymywać mandat, lub być zatrzymywanym przez drogówkę - byłoby lepiej, gdyby policjantom towarzyszyły takie radiowozy, jak np. BMW 123d modyfikowane przez nadwornego tunera bawarskiej marki - AC Schnitzer.

 Auto prezentuje się nadzwyczaj rasowo:

Najnowsze

Kubica na Rallye de Var

Robert Kubica i Michał Kuśnierz biorą właśnie udział w ostatniej eliminacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Francji 55 Rallye de Var. Miało tam miejsce spotkanie na szczycie: sześciokrotny Rajdowy Mistrz Świata Sébastien Loeb, którego w rajdzie pilotuje żona oraz polski kierowca F1 - Robert Kubica.

fot. Citroen

Robert Kubica i Michał Kuśnierz przejeżdżają właśnie kolejne OS’y swoim Renault Clio R3 Maxi w ostatniej eliminacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Francji 55 Rallye de Var.

Tymczasem wczoraj miała miejsce konferencja, na której Polak spotkał się z sześciokrotnym mistrzem świata Sébastien’em Loeb’em. Francuz startuje w rajdzie Citroënem C4 WRC, a pilotuje go jego żona – Severine. Daniel Elena, który zwykle towarzyszy Loeb’owi na prawym fotelu, tym razem prowadzi Citroëna C2 R2 Max.

 

fot. Citroen

Jak donosi portal f1.pl: „Pierwszy etap rajdu składa się z trzech odcinków specjalnych, a Kubica zakłada ostrożny początek. – Pierwszy odcinek jest bardzo ciasny, zakręt przechodzi w zakręt – opowiada kierowca. – Drugi jest bardziej dziurawy, w leśnych partiach jest dużo liści na drodze, a nierówna nawierzchnia podbija samochód. Trzeci oes liczy 33 kilometry i będziemy go jechali po zmierzchu. Trochę przypomina tor wyścigowy, bo przyczepność jest na dość równym poziomie.”

Wczorajszy dzień zespół Kubica – Kuśnierz zakończył na 39. miejscu w klasyfikacji generalnej i 14. w klasie R3. Liderem rajdu pozostaje Sébastien Loeb pilotowany przez żonę.

Robert przed zmaganiami w de Var startował także w Rajdzie Sycylii (czytaj tutaj) oraz w zeszły weekend w Bergamo.

O przygotowaniach Roberta do Rajdu du Var pisałyśmy już tu.

Najnowsze

Nagrody dla dzieci Fiat-owców

Wczoraj w Bielsku-Białej, prezesi spółek Grupy Fiat w Polsce wręczyli 166 dzieciom pracowników tych spółek nagrody za szczególne wyniki w nauce o łącznej wartości 557.000 złotych. To motywująca perspektywa dla młodzieży, ale też świetny zabieg marketingowy.

fot. Fiat

Nagrody pieniężne, w tym roku wręczane są już po raz czternasty i przyznawane w trzech kategoriach: świadectw maturalnych (40 osobom), licencjatów i dyplomów inżyniera (30 osobom) oraz  dyplomów ukończenia studiów wyższych z tytułem magistra lub lekarza  (96 osobom).

W 1996 roku Zarząd Fiat S.p.A. w Turynie ustanowił program nagród przyznawanych w oparciu o regulamin ogólny dzieciom pracowników spółek Fiata, zarówno we Włoszech, jak i w innych krajach, w których Fiat odgrywa znaczącą rolę, pragnąc w ten sposób wyróżnić uczniów i studentów – dzieci pracowników Koncernu Fiat – osiągających szczególnie dobre wyniki w nauce.

Dotychczas w Polsce w czternastu edycjach konkursu przyznano 2351 nagród o łącznej wartości prawie 8,9 mln złotych. 

Fiat działa w Polsce już od 88 lat. Obecnie w 19 spółkach należących do Grupy Fiata w Polsce oraz 4 joint ventures pracuje ponad 13,7 tyś. osób. Przychody Grupy Fiat w Polsce w 2008 roku (razem ze spółkami joint ventures) wyniosły 22,8 miliardów PLN. Grupa Fiat jest jednym z największych inwestorów zagranicznych w Polsce i czołowym eksporterem. W roku 2008 wartość eksportu wyniosła 15,4  mld złotych.

Najnowsze