Golf R i Scirocco R już w sprzedaży
Sportowe wersje R Golfa i Scirocco dostępne są już w ofercie polskich salonów Volkswagena. Zadziorne, niepokorne i rasowe - czego więcej chcieć?
Charakterny Golf? Wygląda bosko! |
fot. VW
|
Golf R o mocy 270 KM dzięki silnikowi TSI z turbodoładowaniem spala tylko 8,5 litra, czyli o 2,2 litra (21 %) mniej, niż jego poprzednik. Zamiast silnika sześciocylindrowego montowanego dotychczas w modelach R z tego segmentu, zastosowano tutaj czterocylindrowy, dwulitrowy silnik TSI. Napędzany na wszystkie koła Golf R (moment obrotowy 350 Nm między 2.500 a 5.000 obr./min) przyspiesza do 100 km/h w 5,7 sekundy (Golf R z DSG: 5,5 sekundy) i osiąga ograniczoną elektronicznie prędkość 250 km/h. Jednym ze zmienionych elementów tego wyjątkowego Golfa są seryjne diodowe światła do jazdy w dzień. Volkswagena Golfa R można już zamawiać w cenie od 133.040 zł.
Scirocco R jest marzeniem wielu kobiet… |
fot. VW
|
Równie ciekawym samochodem jest Scirocco R. Pod maską drzemie silnik 2.0 TSI o mocy 265 KM, ma napęd na przednie koła, charakterystyczny wygląd i bogate wyposażenie. Auto spala średnio 8 litrów (z DSG) na 100 kilometrów. Oczekiwany, po sukcesach w 24-godzinnym wyścigu na Nürburgring, Scirocco R, jest już dostępny w sprzedaży w cenie 122.740 zł.
Zarówno Golf R jak i Scirocco R są świetnie wyposażone. Oprócz sportowej stylistyki mają m.in. reflektory bi-ksenonowe, klimatyzację elektroniczną, sportowe, 18″ obręcze ze stopu metali lekkich Talladega, multifunkcyjną, sportową kierownicę oraz pakiet „czujnik deszczu” i komputer pokładowy MFA Plus.
Obie gwiazdy VW wchodzą na rynek polski. |
fot. VW
|
Specjaliści z Volkswagen Individual stworzyli też wersje wyposażenia R-Line. W ofercie dostępne są Golf R-Line i Scirocco R-line z wyposażeniem zastrzeżonym wcześniej dla modeli R, które obejmuje 17 lub 18-calowe koła ze stopu metali lekkich Mallory, spojler na krawędzi dachu, zderzaki w stylu R, czarną, błyszczącą osłonę chłodnicy, czarny dyfuzor z tyłu oraz listwy progowe R-Line. Sportowe siedzenia pokryte nowym materiałem Kyalami z wyszytym na zagłówkach logo R-Line, sportowa kierownica oraz nakładki na pedały i podpórka pod lewą nogę ze stali nierdzewnej uzupełniają sportowy wygląd auta.
Scirocco R cieszy się popularnością także w wirtualnym świecie: w ciągu zaledwie trzech tygodni aplikacja na iPhone „Scirocco R 24H Challenge” została pobrana ponad milion razy. Gra ta znalazła się na pierwszym miejscu w App Store w 32 krajach, w tym w Polsce, Niemczech, Szwajcarii, Włoszech, Grecji, Norwegii, Japonii, Portugalii i Meksyku i jest po popularnym „Polo Challenge” z początku roku już drugą, wzbudzającą zainteresowanie, mobilną promocją produktów z logo Volkswagena.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Finał trzeciego sezonu TOYOTA GR CUP
-
Dynamiczne i wszechstronne: Audi Q5 Sportback drugiej generacji
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Ładne to Sirocco (praktycznie nie zmieniony wygląd od concept-caru Iroc, który zaprezentowano w 2006 roku na salonie samochodowym w Paryżu do obecnej wersji produkcyjnej).
Dawno ,,fałwej” takiego zgrabnego autka nie uszył…
Panu się podoba 😉
Anonymous - 5 marca 2021
Ładne to Sirocco (praktycznie nie zmieniony wygląd od concept-caru Iroc, który zaprezentowano w 2006 roku na salonie samochodowym w Paryżu do obecnej wersji produkcyjnej).
Dawno ,,fałwej” takiego zgrabnego autka nie uszył…
Panu się podoba 😉