Gama i ceny nowego Nissana GT-R na rynek polski

To największa modernizacja, jaką przeszedł ten model od momentu wprowadzenia na rynek generacji R35 w 2007 roku. Zmianom poddano nadwozie, wnętrze zostało wręcz zrewolucjonizowane, a „wisienką na torcie” są jeszcze bardziej imponujące osiągi.

Zaprezentowany po raz pierwszy na marcowym Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku nowy Nissan GT-R z roku modelowego 2017 jest już dostępny w sprzedaży w Polsce.

Zarówno przód, jak i tył nadwozia nowego GT‑R zostały kompleksowo przebudowane. Celem modernizacji była z jednej strony poprawa parametrów aerodynamicznych i stabilności jazdy przy dużych prędkościach, a jednocześnie nadanie sylwetce jeszcze bardziej rasowego, sportowego wyglądu.

Najbardziej zauważalne zmiany nastąpiły we wnętrzu modelu, które znacznie zyskało na jakości wykończenia i komforcie. W kabinie zastosowano wiele elementów wykonanych z ekskluzywnej skóry, włókna węglowego i aluminium. Poprawiono także ergonomię i obsługę funkcji pokładowych poprzez znaczną redukcję liczby przycisków na desce rozdzielczej – z 27 na 11 – oraz zastosowanie dużego, 8-calowego ekranu dotykowego z ikonami ułatwiającymi obsługę poszczególnych funkcji.

Sercem nowego Nissana GT-R jest nadal ręcznie montowana, 24‑zaworowa jednostka V6 o pojemności 3,8 litra z podwójnym turbodoładowaniem, ale teraz rozwija ona moc aż 570 KM przy 6800 obr./min oraz zapewnia maksymalny moment obrotowy 637 Nm. Silnikowi towarzyszy zmodernizowana, płynniej działająca i cichsza niż dotychczas dwusprzęgłowa, 6‑biegowa przekładnia.

Zastosowanie w nowym modelu sztywniejszego nadwozia i nowego zawieszenia zaowocowało jeszcze lepszą stabilnością podczas szybkiej jazdy. Jednocześnie poprawiono komfort jazdy, między innymi poprzez lepsze wyciszenie kabiny.

Ten najbardziej prestiżowy model Nissana otrzymał też nowy kolor nadwozia – pomarańczowy Katsura.

W gamie modelu dostępne są cztery wersje wyposażenia: GTR, Black Edition, Prestige oraz Track Edition. Wszystkie oferowane są w standardzie między innymi z przednimi światłami w technologii full LED, tylnymi LED, tytanowymi końcówkami układu wydechowego, 20-calowymi, kutymi felgami RAYS, cyfrowym systemem audio Bose z układem Aktywnej Kontroli Głośności, 8-calowym dotykowym ekranem systemu nawigacji i informacji, kamerą cofania, dwustrefową klimatyzacją, podgrzewanymi fotelami oraz kierownicą z manetkami zmiany biegów.

Fotele podstawowej odmiany GTR, która dostępna jest w cenie 499 900 zł, pokryte są tapicerką z alcantary.

Black Edition wyposażono w sportowe fotele Recaro z dwukolorową, skórzaną tapicerką. Za dopłatą można tę wersję uatrakcyjnić spojlerem oraz pokrywą bagażnika wykonanymi z włókna węglowego. Cena Nissana GT-R Black Edition to 530 000 zł.

Najbardziej elegancka odmiana Prestige – dostępna od 538 000 zł – wyróżnia się ekskluzywnym wykończeniem deski rozdzielczej wysokiej jakości skórą Nappa, którą pokryte zostały także fotele. Do wyboru są cztery kolory skóry: czarna, pomarańczowa, czerwona i w odcieniu kości słoniowej.

Ekstremalna, najdroższa wersja Track Edition (576 660 zł), przeznaczona do jazdy przede wszystkim po torze, charakteryzuje się 20-calowymi, 6-ramiennymi, kutymi felgami RAYS, unikalnymi elementami stylizacyjnymi NISMO, amortyzatorami BILSTEIN DampTronic z możliwością regulacji oraz tylnym spojlerem z włókna węglowego. Dodatkowo można ją wyposażyć w pokrywę bagażnika wykonaną z włókna węglowego oraz karbonowe przednie fotele.

W Polsce sprzedażą Nissana GT-R zajmują się dwa wyspecjalizowane salony: Zaborowski w Warszawie oraz Japan Motors w Krakowie.

Najnowsze

Volkswagen Tiguan – wszechstronny SUV

Volkswagen stosunkowo długo opierał wprowadzeniu na rynek samochodu, który można byłoby nazwać kompaktowym SUV-em. Gdy się na to zdecydowali, wydaje się, że konkurencja została daleko w tyle… Jednak Tiguan ma zarówno swoich przeciwników, jak i zwolenników. Co oferuje swoim klientom Volkswagen? Czy jest on samochodem, który spełni oczekiwania, nawet najbardziej wymagających klientów?

Co odróżnia Tiguana od konkurencji?
Producent Tiguana wydaje się, że zadbał o każdy detal nadwozia. Na szczególną uwagę zasługują dwie, z trzech dostępnych wersji stylistycznych. Mowa o Sport & Style oraz Trend & Fun. Na plus można zaliczyć przede wszystkim to, że styliści nie skorzystali z pokusy, aby powiększyć klasyczny model Golfa i na tej bazie stworzyć crossovera. I choć stylistyka nie zaskakuje, to jednak może się podobać, ponieważ samochód jest solidny, zgrabny i nowoczesny. W przypadku trzeciej wersji, czyli Track & Field, można mieć uwagi co do dolnego zderzaka, który jest mocno zadarty i pokryty plastikową płytą ochronną.

Czy samochody vw tiguan, używane są godne polecenia? Tym co wyróżnia Tiguana od konkurencji to kąt natarcia, który wynosi 28 stopni, jak również wysokie opony umieszczone na 17 –calowych felgach. Uwagę zawraca także przycisk off-road, który znajduje się w wersji Track & Field umieszczony obok drążka skrzyni biegów. Pomaga on kontrolować zjazd, dzięki temu, że samochód sam hamuje oraz pomaga przy podjeździe nie dopuszczając do zsuwania się samochodu, gdy kierowca zdejmie nogę z hamulca. Przycisk ten także doskonale pozwala dawkować gaz oraz układ EDS, jak i ABD są bardziej czułe na jakiekolwiek zmiany. Rozwiązania te na pewno zostaną docenione przez kobiety, gdyż auto dobrze i płynnie się prowadzi. Ponadto off-road minimalizuje w dieslu obroty silnika do 2800 minut, natomiast w wersji 1,4 TSI sprawia że mechaniczny kompresor, jest cały czas aktywny. Aktywność ta powoduje, że przy najmniejszych obrotach pracy silnika, zwiększa się jego moment obrotowy.

Mocne strony Tiguana
Użytkownicy tego samochodu podkreślają jego niezawodność i bezawaryjność, dzięki czemu sprawdza się on jako samochód rodzinny. W samochodzie jest dość duża przestrzeń, która gwarantuje komfort jazdy. Ponadto, tylna kanapa ma możliwość przesunięcia się aż o 16 cm, co zwiększa pojemność bagażnika. Niestety jest on jak na samochód tego typu dość mały, gdyż całkowita pojemność wynosi zaledwie 470 litrów. Plusem są natomiast siedzenia, które można w szybki sposób pochylić do pozycji półleżącej oraz dużo miejsca na nogi.

Niewątpliwe atutem samochodu jest przenoszenie napędu, tak naprawdę wystarczy tylko minimalny poślizg tylnych kół, aby napęd tam właśnie trafił. W warunkach ekstremalnych, nawet cała siła trafia na tylna oś, a w standardowej jeździe, proporcja ta wynosi 9:1. Hamulce (EDS) pełnią role blokad dyferencjałów. Szacunek również budzi fakt, że parametr holowania w silniku 2,0 TDI wynosi aż 2,5 tony. Elektromechaniczne wspomaganie pomaga w nienagannym czuciu przednich kół w zależności od sytuacji.

Kupujemy Tiguana!
Wydaje się, że Tiguanowi zarówno jazda po asfalcie, jak i warunkach terenowych nie sprawia problemu, choć auto nie jest terenówką lecz klasycznym SUVem. Na rynku jest szeroki wybór samochodów tego typu z tzw. drugiej ręki. Jak pokazuje doświadczenie, funkcjonalność i jakość gwarantowana marką volkswagena sprawia, że samochody vw tiguan – używane cieszą się dużą popularnością wśród kupujących. Na serwisach prezentujących ogłoszenia motoryzacyjne, takich jak dasweltauto.pl można znaleźć szereg różnego rodzaju samochodów, które przeszły testy gwarantujące ich rzetelność. Ponadto serwis oferuje jazdę próbną wybranym, co jest dużym ułatwieniem podjęcia ostatecznej decyzji. Tym bardziej, że transakcja zawarta przez serwis gwarantuje również bezpieczeństwo finansowe.

Dane techniczne VW Tiguan    
     
  2,0 TDI PDE 1,4 TSI
Silnik R4 turbodiesel R4 benzynowy, z bezpośrednim wtryskiem i podwójnym doładowaniem, kompresorem i turbo.
Maksymalna moc 140 km przy założeniu 4200 obrotów/min 150 km  przy 5800 obrotów/min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy założeniu1750-2500 obrotów/min. 240 Nm przy założeniu 1750-4000 obrotów/min.
Przyspieszenie do 100 km/h 10, 5 s w modelu z manualną 6 biegową skrzynią biegów 9,6 s – 6 biegowa skrzynia biegów
 
10, 7 s przy automatycznej skrzyni biegów
Maksymalna prędkość 186 km/h 192 km/h
Przód – zawieszenie kolumny MacPhersona kolumny MacPhersona
Tył – zawieszenie Cztery wahacze plus rama pomocnicza Cztery wahacze plus rama pomocnicza

Najnowsze

To już koniec BMW Z4

To już definitywny koniec bawarskiego roadstera. Z fabryki w Regensburgu wyjechało 115 tys. egzemplarzy modelu Z4 i tym samym żywot tego modelu dobiegł końca.

Druga generacja BMW Z4 o typoszeregu E89 zadebiutowała w 2009 roku. Ostatnim egzemplarzem, który zjechał z taśmy produkcyjnej była wersja s35is pomalowana w kolorze Valencia Orange Metallic. Pod maską małego kabrioleta pracuje silnik sześciocylindrowy o pojemności trzech litrów. Jednostka N54 rozwija 340 KM mocy oraz 450 Nm momentu obrotowego. Od 0 do 100 km/h rozpędza się w 4,8 sekundy. Prędkość maksymalna to 250 km/h.

Producent podjął decyzję o zakończeniu produkcji ze względu na coraz mniejszy popyt na kabriolety z twardym dachem. Inżynierowie pracują już nad jego następcą. Model Z5 o nazwie kodowej G29 będzie wyposażony w miękki, materiałowy dach. Taka konstrukcja pozwoli obniżyć masę i nie zajmuje aż tak dużo miejsca. Samochód trafi do produkcji w austriackiej fabryce w Graz już za dwa lata. Nad projektem czuwają również specjaliści z Toyoty. Niewykluczone, że pod maską zadebiutuje układ hybrydowy.

Najtańsza wersja BMW Z4 w wydaniu sDrive18i kosztowała w polskich salonach 160 100 zł. Pod maską tego modelu montowano silnik o pojemności dwóch litrów i mocy 156 KM.

Najnowsze

Tak się naprawia rozbite BMW Serii 7

Zastanawialiście się kiedyś, skąd się biorą okazje? Właśnie z takich miejsc. Pewien Rosjanin pokazuje, jak się robi „przeszczep” w luksusowym BMW.

Piąta generacja BMW Serii 7 o typoszeregu F01 to z pewnością obiekt westchnień wielu fanów motoryzacji. Używane egzemplarze są już dostępne na rynku wtórnym w bardzo przystępnych cenach. Jednak wiele z tych aut ma za sobą różne przygody.

Zupełnie tak jak egzemplarz prezentowany na filmie. Pewien mechanik, blacharz i „cudotwórca” przeprowadził skomplikowaną operację przeszczepu tylnej części karoserii od tzw. samochodu-dawcy. Wszystko w spartańskich warunkach przy użyciu prostych narzędzi. 

Po naprawie samochód wygląda jak bezwypadkowy. I pewnie w takim „stanie” trafił do sprzedaży. Pytanie tylko, co się stanie z tym autem, gdy dojdzie do kolejnej, nieco mocniejszej stłuczki. Rozpadnie się na dwie części?

Najnowsze

Victory wycofuje motocykle z Europy

Amerykański producent motocykli ograniczy swoją ofertę w Europie. Już niebawem z salonów znikną takie modele jak Victory Bagger, Cross Country, Vision oraz Magnum.

Jeżeli planujecie w najbliższym czasie zakup motocykla Victory, to musicie się pospieszyć. W przyszłym roku w salonach będą dostępne wyłącznie modele Judge, Gunner, High-Ball oraz Octane. Wszystko z powodu coraz ostrzejszych norm emisji spalin. Od stycznia zaczyna obowiązywać norma Euro 4, która uśmierciła już kilka motocykli. 

Modele, które znikną z oferty czyli Victory Bagger, Cross Country, Vision i Magnum będą nadal sprzedawane w Ameryce Północnej. 

Producent nie zamierza się poddawać. Podczas rozmowy z dziennikarzami dyrektor zarządzający marki, Rodney Krois, powiedział, że jest smutny z powodu opuszczenia regionu EMEA przez kilka modeli. Na koniec dodał, że to, co się wydarzy później będzie jeszcze bardziej ekscytujące. 

Czyżby amerykański producent przygotował jakąś specjalną ofertę dla klientów ze Starego Kontynentu?

Najnowsze