Ford Puma Rally1 WRC – hybrydowy prototyp zaprezentuje się na słynnym torze Goodwood
M-Sport Ford World Rally Team prezentuje nową, hybrydową Pumę Rally1, która od 2022 roku będzie rywalizowała w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA.
Zespół M-Sport Ford World Rally Team (WRT) zaprezentował prototyp nowego samochodu rajdowego Puma Rally1, który od 2022 roku przyczyni się do wejścia Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) w nową erę elektrycznych napędów.
Ford Puma Rally1 M-Sport, której światowy debiut przypada w trakcie Goodwood Festival of Speed w West Sussex w Wielkiej Brytanii, jest wyposażona w hybrydowy układ napędowy nowej generacji, który łączy zalety wielokrotnie nagradzanego, turbodoładowanego silnika benzynowego EcoBoost o pojemności 1,6-litra i zaawansowanego silnika elektrycznego o mocy 100 kW, zasilanego energią z akumulatora o pojemności 3,9 kWh.

Nowy samochód rajdowy jest nie tylko rozwinięciem frajdy z jazdy, jaką cieszą się właściciele kompaktowego SUV-a Ford Puma, ale także wyraża zaangażowanie Forda w elektryfikację napędów. Firma ogłosiła na początku tego roku, że do połowy 2026 roku jej pełna europejska gama pojazdów osobowych będzie miała napęd bezemisyjny, całkowicie elektryczny lub hybrydowy typu plug-in, a do 2030 roku planowane jest stuprocentowe przejście na napędy w pełni elektryczne.

Osiągi prototypu Pumy Rally1 – zanim przed sezonem 2022 startowym zostanie on wykorzystany jako samochód rozwojowy – zademonstrują w dniach 8-10 lipca na słynnym torze Goodwood: kierowca M-Sport Ford WRT Adrien Fourmaux i kierowca testowy M-Sport Ford Matthew Wilson.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem