Ford Mustang Lithium. 900 KM i 800-woltowy system Webasto

Ford Mustang Lithium napędzany 900-konnym silnikiem elektrycznym został zaprezentowany na targach SEMA 2019 w Las Vegas. Wyposażony jest w 800-woltowy system akumulatorów Webasto, zdolnych wytworzyć moc 1 Megawata!

Systemy i rozwiązania, zaprojektowane i dostarczane przez Webasto, są stosowane zarówno w samochodach osobowych, jak również ciężarowych i specjalnych, np. kempingowych. Tym razem niemiecki koncern pochwalił się supersportowym samochodem o niesamowitych osiągach. 
Prezentowany na tegorocznym salonie samochodowym SEMA w Las Vegas, elektryczny Ford Mustang Lithium jest efektem owocnej współpracy koncernów Ford i Webasto. Samochód dysponuje elektrycznym silnikiem, osiągającym maksymalny moment obrotowy 1000 Nm oraz wspomnianą już na wstępie moc 900 KM. 

Tak mocny, elektryczny napęd, wymaga równie efektywnego i mocnego zasilania. I właśnie za tę cześć projektu odpowiadają niemieccy inżynierowie. Co ciekawe, choć silnik elektryczny może pracować bez pośrednictwa skrzyni biegów, w prezentowanym w Las Vegas Mustangu zastosowano 6-biegową skrzynię manualną.

Ford zapowiedział już dalszy rozwój gamy pojazdów elektrycznych. W planach jest wprowadzenie na rynek inspirowanego Mustangiem elektrycznego SUVa, a także pickupów F-150 z napędem hybrydowym i w pełni elektrycznym. Do 2022 roku Ford zainwestuje w rozwój tego rodzaju napędów aż 11,5 mln dolarów.

Teraz podjął współpracę z Webasto, by zaprezentować Mustanga z w pełni elektrycznym napędem. Większość miejsca pod maską zajął potężny 800-woltowy pakiet litowych akumulatorów trakcyjnych, zdolny wygenerować 1 MW energii elektrycznej i napędzać mocarny, dwuwirnikowy silnik elektryczny. Pakiet akumulatorów umieszczono w lekkiej, sygnowanej napisem i logo Webasto, obudowie z poliwęglanu. 

Moc trafia do 20-calowych kół tylnej osi za pośrednictwem mechanizmu różnicowego Torsen Super 8.8 o ograniczonym poślizgu. Ford pomaga kierowcy w zarządzaniu tym zelektryfikowanym napędem za pośrednictwem czterech trybów jazdy, odpowiednio dawkujących i ograniczających moment obrotowy. Ich wyboru można dokonywać za pośrednictwem 10,4-calowego, dotykowego ekranu.

Zawieszenie obniżono o 2,5 cm, a masę auta zredukowano, stosując specjalnie zaprojektowane dla tego modelu elementy z włókna węglowego, dodając pakiet Ford Performance Track Handling Pack, tylny dyfuzor i hamulce Brembo z sześciotłoczkowymi zaciskami, pochodzące z modelu Shelby GT350R.

Powstały we współpracy z Webasto, prototypowy Ford Mustang jest pokazem możliwości nowych, elektrycznych napędów. Szczegółowe osiągi tego modelu, jak prędkość maksymalna czy przyspieszenie do setki nie są jeszcze znane – ale Ford zapewnia, że auto ma oszałamiające przyspieszenie na dystansie ćwierć mili. 

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze