Ford Mustang: ceny w Polsce, galeria, dane techniczne

Nowy Ford Mustang jest już dostępny w sprzedaży w całej Europie - po raz pierwszy od ponad 50 lat. Jaki jest i ile będzie kosztował w Polsce?

Wśród znanych właścicieli Forda Mustanga znaleźli się Bill Clinton, Jim Morrison, Jay Leno i Kelly Clarkson, a model ten jest obecnie częścią amerykańskiej popkultury. Od debiutu oryginalnego Mustanga w 1964 roku, na całym świecie sprzedano ponad dziewięć milionów egzemplarzy tego auta.

Ford Mustang ma na swoim koncie ponad 9 tysięcy wystąpień w telewizji, świecie muzyki i w grach wideo, a także role filmowe u boku takich gwiazd Hollywood, jak Will Smith, Nicholas Cage, Jason Statham, Tom Cruise czy Steve McQueen, z którym model ten „zagrał” w kultowym filmie „Bullitt” z 1968 roku.

Od momentu, gdy Ford Mustang zadebiutował na rynku na początku tego roku, klienci zamówili już ponad 2 600 egzemplarzy wersji Fastback i Convertible.

Oferowany jest obecnie w dziesięciu różnych kolorach, w tym w odcieniach Competition Orange i Triple Yellow. Nawiązuje stylizacyjnie do swojego kultowego poprzednika, zachowując nowoczesny wygląd za sprawą długiej, wyprofilowanej maski silnika i krótkiego tyłu. Wielowarstwowy dach płócienny zastosowany w wersji Convertible ma zapewniać wgedług producenta komfort akustyczny w kabinie pasażerskiej, a po otwarciu tworzy z nadwoziem płynną linię.

Podczas jazdy krętą boczną drogą lub po torze wyścigowym kierowca może użyć przełączników umieszczonych na konsoli centralnej, aby dostosować siłę wspomagania układu kierowniczego, reakcje silnika i skrzyni biegów oraz ustawienia elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy. Do wyboru są tryby normalny, sportowy na tor, podczas gdy ustawienie śnieg/mokro doskonale sprawdzi się podczas jazdy po śliskiej nawierzchni.

Ford Mustang został wyposażony w niezależne przednie i tylne zawieszenie. Wielodrążkowe zawieszenie tylne ma zapewniać optymalny komfort jazdy i przyczepność do nawierzchni, natomiast przednie zawieszenie z kolumnami McPherson i dwuprzegubowymi wahaczami ma umożliwiać zastosowanie dużych i odpowiednio potężnych hamulców, które nie zakłócają reakcji samochodu przekazywanych poprzez układ kierowniczy.

Ford Mustang pojawi się w europejskich salonach sprzedaży po raz pierwszy w swojej 50-letniej historii. Będzie dostępny z silnikiem V8 o pojemności 5.0 l o mocy 421 KM, który dysponuje momentem obrotowym 524  Nm, lub też z bardziej silnikiem EcoBoost
o pojemności 2,3 litra, oferującym 317 KM oraz 434 Nm momentu obrotowego.

Model Fastback z silnikiem 5,0 litra V8 z sześciobiegową przekładnią manualną osiąga 100 km/h ze startu zatrzymanego po 4,8 sekundy – szybciej, niż jakikolwiek Ford oferowany w Europie od czasu małoseryjnego supersamochodu Ford GT sprzedawanego od 2005 roku. Ford Mustang z silnikiem 2,3 litra EcoBoost z nadwoziem Fastback i przekładnią manualną osiąga 100 km/h w czasie 5,8 sekundy.

Kierowca Forda Mustanga z silnikiem V8 5,0 litra będzie też miał możliwość uzyskania maksymalnie dynamicznego startu na torze wyścigowym przy użyciu technologii kontroli startu. Jego Mustang będzie też w stanie dostarczyć na zakrętach przeciążeń dochodzących do 0,97  g.

Zabawa na drodze i na torze
Standardowo w Mustangu montuje się w wersji europejskiej pakiet wyposażenia Performance Pack, który zawiera wzmocnione hamulce i układ chłodzenia dostosowany do szybkiej jazdy. Wyboru trybu jazdy dokonuje się za pomocą przełączników umieszczonych na konsoli środkowej, co zmienia nastawy elektronicznej kontroli stabilności AdvanceTrac, modyfikuje reakcje przepustnicy, programu automatycznej zmiany biegów i wspomagania kierownicy, dopasowując je do wybranego trybu jazdy normalnej, Sport+, jazdy torowej lub na śniegu i mokrej nawierzchni.

Można skorzystać także z aplikacji wyścigowych, które można obsługiwać za pomocą przełączników umieszczonych na kierownicy i obserwować wyniki na wyświetlaczu tablicy wskaźników. Wśród aplikacji znalazł się akcelerometr, timer do mierzenia czasów przyspieszania i miernik hamowania, rejestrujący długość drogi hamowania i czas hamowania, licząc od określonej przez kierowcę prędkości.

W samochodach z silnikiem V8 5,0 litra i manualną przekładnią dostępny będzie system kontroli startu Launch control, który utrzymuje obroty silnika na ustawionym wcześniej poziomie z zakresu od 3000 obr/min do 4500 obr/min przy pedale przyspieszenia wciśniętym „do deski”. Po zwolnieniu sprzęgła moment napędowy przekazywany na tylne koła jest ograniczany do wartości pozwalającej uzyskać maksymalną przyczepność kół do nawierzchni, co zapewnia szybkie i powtarzalne przyspieszanie ze startu zatrzymanego. W samochodzie z silnikiem V8 5,0 litra można także otrzymać elektroniczny system Line Lock, który pozwala na zahamowanie jedynie przednich kół, umożliwiając odpowiednie dogrzanie tylnych opon.

Standardowe wyposażenie obejmuje system audio z dziewięcioma głośnikami i głosowym sterowaniem SYNC 2 (służącym do obsługi funkcji systemu audio, nawigacji, klimatyzacji oraz przyłączonych telefonów komórkowych) oraz 8-calowy kolorowy ekran dotykowy.

Mustang będzie dostępny w Europie wyłącznie na zamówienie w nowych salonach FordStore, które otwierane są na całym kontynencie, przede wszystkim w rejonach dużych aglomeracji. Pierwsze samochody trafią do europejskich salonów w lipcu, a w Wielkiej Brytanii samochody będą dostępne od października 2015 roku.

Ford Mustang cennik
{{ download(61) }}

Ford Mustang – ceny w Polsce
Ford Mustang 2.3 EcoBoost, 317 KM, skrzynia manualna 6-biegowa – 148 400 złotych;
Ford Mustang 2.3 EcoBoost, 317 KM, skrzynia automatyczna 6-przełożeniowa – 157 400 złotych;
Ford Mustang 5.0 Ti-VCT V8, 421 KM, skrzynia manualna 6-biegowa – 169 400 złotych;
Ford Mustang 5.0 Ti-VCT V8, 421 KM, skrzynia automatyczna 6-przełożeniowa – 178 400 złotych;
Ford Mustang Convertible 2.3 EcoBoost, 317 KM, skrzynia manualna 6-biegowa – 165 400 złotych;
Ford Mustang Convertible 2.3 EcoBoost, 317 KM, skrzynia automatyczna 6-biegowa –  174 400 złotych;
Ford Mustang Convertible 5.0 Ti-VCT V8, 421 KM, skrzynia manualna 6-biegowa, 186 400 złotych;
Ford Mustang Convertible 5.0 Ti-VCT V8, 421 KM, skrzynia automatyczna 6-biegowa, 195 400 złotych.

Ford Mustang – dane techniczne
{{ download(62) }}

Silnik

421 KM 5,0 l V8

317 KM 2,3 l EcoBoost

421 KM 5,0 l V8

317 KM 2,3 l EcoBoost

 

Przekładnia

Man

Auto

Man

Auto

Man

Auto

Man

Auto

 

Zużycie paliwa wg producenta

l/100km

13,5

12,0

8,0

9,8

13,6

12,8

8,2

9,8

 

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze