Katarzyna Frendl

Feline One – ekskluzywny naked za 1000000 złotych

Zgadza się, milion złotych. Niecodziennie jesteśmy świadkami tak śmiałych pomysłów, jak prezentacja motocykla wartego 280 tys. dolarów!

Mieliśmy okazję poznać już kilka nowości na sezon 2015, które zaskakują niską masą, ilością elektroniki i koni mechanicznych w jednostkach napędowych. Czym zabłyśnie Feline One, którego produkcja ma ruszyć na początku 2016 roku?

Zacznijmy od początku. Twórcą całego zamieszania jest, Yacouba Galle, francuski projektant związany mocno z branżą motocyklową, który ponad 15 lat temu stworzył prototyp Kawasaki ZXR-750 Cafe Racer, przez kolejne lata pracował jako dziennikarz, wziął też udział w wyścigu 24-godzinnym Le Mans. Wartym uwagi wydarzeniem w jego karierze, było opracowanie modelu MV Agusta Bestiale. Natomiast od niedawna pracuje nad motocyklem Feline One.

Charakteryzujący się wyjątkowym wyglądem Feline One to przede wszystkim 3-cylindrowy silnik o pojemności 801 cm3 o mocy 170 KM. Użyta w jednośladzie tytanowa rama oraz elementy z włókna węglowego (wydech, wahacz, część przedniego zawieszenia) i aluminium pozwoliły uzyskać imponującą mase pojazdu na poziomie 155 kilogramów (na sucho). Wszystkie części zostały wykonane z najwyższej jakości materiałów, produkowanych przez najlepszych ekspertów oraz zostały przetestowane podczas czteroletnich badań technologicznych. Motocykl wyróżniają również nowoczesne zegary oraz takie bajery jak wskaźnik temperatury opon.

Yacoube Galle podkreśla, że w Feline One najważniejsze jest połączenie zaawansowanych technologii z niepowtarzalnym wyglądem. Przekonamy się jednak czy to wystarczy, by sprzedać 50 motocykli, które zaplanowano wyprodukować – każdy egzemplarz został wyceniony na 280 000 dolarów.

Najnowsze

Katarzyna Frendl

Susie Wolff z kłopotami podczas pierwszego dnia testów F1

Testy na torze Barcelona-Catalunya za kierownicą Williamsa FW37 nie były dziś udane dla Susie Wolff. Młoda Szkotka przejechała dużą ilość okrążeń, ale niestety zderzyła się z kierowcą Saubera.

Susie Wolff od samego początku była podekscytowana faktem, że będzie miała okazję testować nowy bolid Williamsa. Po wykonaniu części prac doszło do nieprawdopodobnej sytuacji – Susie zderzyła się z kierowcą Saubera, Felipe Nasrem. Wszystko miało miejsce w zakręcie numer 5.

Jak się później okazało, Susie była na wolnym okrążeniu a Felipe chciał ją wyprzedzić. Niestety Wolff nie zauważyła Brazylijczyka i doszło do kolizji. W FW37 uszkodzeniu uległo przednie skrzydło i lewe przednie koło. Więcej pracy miał Sauber – uszkodzone tylne skrzydło, skrzynia biegów, podłoga oraz zawieszenie z prawej strony – tak C34 skończył po kolizji z Williamsem.

Owa dwójka wróciła na tor dopiero pod koniec sesji. Susie przejechała w sumie 86 okrążeń i z czasem 1:28.906 zajęła 10. miejsce.

Najnowsze

Naszyjnik w kształcie serca – nuda? Nie tym razem!

Łańcuszek z serduszkiem ma prawie każda kobieta. Jedne są większe, inne złote, wypełnione, błyszczące lub z kamieniami. Wisiorek w kształcie serca wypełniony zębatkami zaburza nieco klasyczną wizję eleganckiej biżuterii, dlatego przeznaczony jest dla prawdziwych motocyklistek, które docenią jego oryginalny wzór.

Co jeszcze kryje to cudo? Mechanizm jest bardzo prosty. Wystarczy delikatnie przesunąć serduszko, aby wprawić koła zębate w ruch. Brzmi niecodziennie i tak się prezentuje.

Subtelny naszyjnik wykonany z wysokiej jakości stali nierdzewnej jest lekki i wygodny.

Dodatkowo producent przewidział trzy długości łańcuszka oraz możliwość zamówienia własnej – niestandardowej.

Równie ciekawą propozycją jest pierścionek z użytym podobnym mechanizmem. Ten, jednak może zdobić dłonie damskie i męskie.

Hyundai i20 N - koreański sportowy hot hatch

Dostępne rozmiary od 5 do 20 – bez problemu uda się dobrać dla każdego. Działanie nie sposób opisać słowami, dlatego polecamy krótką prezentację:

Przemyślany zakup pozwoli zaoszczędzić, nie tylko na przesyłce – na zestaw otrzymamy promocyjną cenę. Więcej informacji tu.

Najnowsze

Katarzyna Frendl

Nowości BMW na salonie w Genewie – galeria

Na tegorocznym salonie samochodowym w Genewie BMW zaprezentuje m.in. dwie światowe premiery: modele BMW serii 2 Gran Tourer, który może pomieścić do siedmiorga pasażerów, oraz nowe BMW serii 1.

Paleta modelowa nowego BMW serii 1
Do tej pory BMW serii 1 znalazło ponad milion nabywców. W swym najnowszym wcieleniu ma kompletnie przekonstruowane przedni i tylny pas, zarówno w wariancie 3-, jak i 5-drzwiowym. Pojawia się też nowa paleta silników, zarówno benzynowych, jak i dieslowskich, które dopracowano pod względem obniżenia zużycia paliwa i emisji spalin. Model BMW 116d EfficientDynamics, zasilany 3-cylindrową jednostką o mocy 116 KM, jest nowym królem wydajności w portfolio BMW, ma zużywać średnio 3,4 l/100 km.

Nowe BMW serii 2 Gran Tourer
Model BMW serii 2 Gran Tourer to kolejne BMW tworzące zupełnie nowy segment. Jego wyróżniającą cechą jest przestronność przy kompaktowych wymiarach zewnętrznych. To pierwszy model samochodu w klasie kompaktowej premium zdolny pomieścić do 7 pasażerów w trzech rzędach siedzeń. BMW serii 2 Gran Tourer będzie oferować wybór pięciu turbodoładowanych silników rozwijających moc od 116 KM aż po 192 KM.

BMW M4 MotoGP Safety Car
BMW M4 Coupe ponownie będzie głównym pojazdem floty Safety Car w sezonie MotoGP 2015. Tym razem oprócz pełnienia tej zaszczytnej roli, wyczynowe coupe ze stajni BMW M GmbH wytyczać będzie jednocześnie nowe szlaki technologiczne dzięki innowacyjnemu systemowi wtrysku wody. Co ważne, ten samochód jest przedsmakiem nadciągającej rewolucji w dziedzinie osiągów BMW.

Mobilność przyszłości
BMW i (modele BMW i3 oraz BMW i8) ma oferować nie tylko elektryczne pojazdy, ale i ELECTRIC – dodatkowe produkty wspierające długoterminową służbę aut. Np. usługa ChargeNow pozwala w skali międzynarodowej (ze wsparciem roamingu) wykorzystywać stacje szybkiego ładowania akumulatorów. Klienci, którzy uzależnieni są od znalezienia miejsca parkingowego oraz możliwości ładowania, znajdą wsparcie w usłudze ParkNow, a aplikacja o tej samej nazwie pomoże im znaleźć odpowiednie miejsce, kiedy są daleko od swego stałego miejsca ładowania. ParkNow oferuje już dziś miejsca parkingowe w setkach miast w Ameryce Północnej i potrafi filtrować wskazania według ceny, odległości, czy dostępności usług (jak ładowanie akumulatorów czy myjnia). Inny serwis, DriveNow, zapewnia możliwości współużytkowania samochodów przeszło 390 tysiącom klientów w USA i Europie, i właśnie się przygotowuje do kolejnego rozszerzenia zasięgu działania. Na koniec – projekty „second life” prowadzone w Niemczech, USA i Chinach, mają za cel użytkowanie akumulatorów litowo-jonowych z modeli BMW i po zakończeniu ich „życia technicznego” w autach jako źródła stacjonarne prądu.

BMW ConnectedDrive integruje aplikację „myKIDIO”: program rozrywki dla pasażerów tylnych siedzeń
Dzięki nowej aplikacji „myKIDIO” (początkowo dostępnej tylko w Niemczech), dostępnej w pełnej formie po raz pierwszy w modelu BMW serii 2 Gran Tourer, marka zapewni dostęp do seriali TV, filmów, audiobooków i kontentu audio na tabletach – zarządza się nimi wygodnie z poziomu sterownika systemowego samochodu – iDrive – oraz jego wyświetlacza. Dzięki temu rodzice mają w każdej chwili możliwość wyboru bądź ingerencji w materiały i dostosowanie ich do wieku pasażerów korzystających z aplikacji. 

Najnowsze

Katarzyna Frendl

Unijne dopłaty przy zakupie Mitsubishi w Polsce

Polski oddział Mitsubishi Motors w porozumieniu z Deutsche Bank Polska uruchomił program, na mocy którego przedsiębiorcy mogą skorzystać z unijnych dopłat przy zakupie nowych samochodów marki Mitsubishi zyskując 9 procent.

Z dopłat Unii Europejskiej mogą skorzystać nabywcy całej gamy nowych pojazdów marki Mitsubishi, która obejmuje nie tylko SUV-y i auta 4×4 takie, jak Outlander, hybrydowy Outlander PHEV czy Pajero oraz terenowo-dostawczy pickup L200, ale także auta rodzinne, jak crossover ASX, Lancer Sedan czy Lancer Sportback i auta miejskie, jak model Space Star.

Dla jakich firm jest to korzystne?
Program skierowany jest do mikro, małych i średnich przedsiębiorców (tzw. SME), spełniających warunki Zaleceń Komisji 2003/361/WE z dnia 6 maja 2003 roku. Firmy te nie mogą zatrudniać więcej niż 250 osób,  a roczny obrót nie może przekraczać 50 milionów euro. Aby być beneficjentem programu, firma powinna skorzystać z finansowania zakupu nowego samochodu w formie kredytu Eko-Zysk Deutsche Bank Polska S.A., który może być równowartością ceny netto lub brutto kupowanego samochodu. Uczestnictwo w programie przyniesie zysk dla firm, które chcą zwiększyć udział środków trwałych, dla przedsiębiorstw, które planują wcześniejszą spłatę zobowiązania, którym zależy na niskich kosztach miesięcznych i takich, które muszą zapłacić podatek VAT o dużej wartości lub są zainteresowane szybkim odzyskaniem tego podatku. 

20% mniej emisji CO2
Warunkiem udziału w programie jest, oprócz kupna nowego auta, sprzedaż lub złomowanie starego pojazdu, który emituje więcej CO2 i spełnia niższe normy Euro. Nowy samochód musi emitować o 20% mniej dwutlenku węgla, niż stary. Porównywane są parametry ze świadectwa homologacji nowego samochodu w zestawieniu z pisemnym oświadczeniem dotyczącym wielkości średniego spalania, wydanym przez właściciela starego pojazdu, czyli osobę reprezentującą firmę i sprzedającą stary pojazd oraz nabywającą nowe auto. Dane te są bezpłatnie weryfikowane przez audytora energetycznego działającego na zlecenie Deutsche Bank Polska. W każdym salonie Mitsubishi Motors klienci mogą od ręki sprawdzić wstępną różnicę w emisji przy pomocy specjalnego kalkulatora.

Gdy warunki programu zostaną spełnione, klientowi przysługuje wypłata zachęty inwestycyjnej w wysokości  9 procent kwoty wypłaconego kredytu. Kolejną korzyścią dla firm jest jednorazowe odliczenie podatku VAT, oszczędności na kosztach paliwa oraz odsprzedaż obecnie użytkowanego samochodu, który może być przyjęty w  rozliczeniu przez placówkę Mitsubishi Motors.

Najnowsze