Facelifting Fiata Panda

Od pojawienia się na rynku we wrześniu 2003 roku do dnia dzisiejszego, wyprodukowano aż 1,5 miliona Fiatów Panda. Model na 2009 rok został nieznacznie zmieniony.

fot. Fiat

Panda rocznik 2009 to nie jest tylko jedno z wielu aut miejskich, ale cała platforma, na której Fiat stworzył rodzinę samochodów. Może być wyposażona w silniki beznynowe i diesla, z manualną lub sekwencyjną, skrzynią biegów Dualogic.

Zewnętrzny „face-lifting” Fiata Pandy MY2009 z przodu polega na zastosowaniu osłony chłodnicy w tym samym odcieniu, co nadwozie. Patrząc z boku można spostrzec opcjonalne relingi ze środkową częścią w kolorze matowego chromu i nowy wzór kołpaków kół dla wersji Dynamic. Teraz wszystkie Pandy nowej gamy będą wyposażane w lusterka zewnętrzne o większych rozmiarach oraz w czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa.

fot. Fiat

We wnętrzu zastaniemy nowy i odmieniony graficznie zestaw przyrządów oraz inne kolory tapicerki dla wersji Dynamic w kombinacji kolorów: czarno-niebieski, czarno-żółty i czarno-fioletowy.

Ponadto do oferty wprowadzono cztery nowe kolory nadwozia (żółty Tropicalia, niebieski Cha Cha Cha, fioletowy Tribal i czerwony Twist).

Najnowsze

Auto Arystokracja

Aston Martin, Caterham, Bentley, Ferrari, Lamborghini, Maserati, BMW, Porsche - wszystkie te marki zgromadziła w jednym miejscu Joanna Zientarska, która wspólnie z ojcem dzieliła się swoją pasją do ekskluzywnej motoryzacji w minioną sobotę, na corocznym wydarzeniu pod hasłem Auto Arystokracja.

fot. Auto Arystokracja

Już po raz szósty Joanna i Włodzimierz Zientarscy prezentowali swoją miłość do samochodów za pośrednictwem luksusowych marek.

Jeszcze dziś bogata galerią zdjęć z imprezy.

Idea najbardziej ekskluzywnych aut świata, przy akompaniamencie najnowszych trendów w modzie cieszy się coraz większym powodzeniem. Galę odwiedziło mnóstwo znamienitych gości, m.in. członkowie Business Center Club oraz gwiazdy, którzy mogli podziwiać niezwykłe motookazy: BMW 5GT, BMW X5 M oraz BMW X6 M – światowe premiery rynkowe, Jaguar XFR – najszybszy „dziki kot” koncernu, Aston Martin DBS Volante – wspaniałe cabrio nie tylko dla fanów Jamesa Bonda, Aston Martin V12 Vantage – piekielnie szybki Brytyjczyk wykonany niemal w całości ręcznie, Mitsubishi Lancer Ralliart, Audi R8, Audi A5 Sportback, Volvo XC60, Volvo S80, Grande Punto Abarth, Caterham 7 – niezwykły i legendarny samochód sportowy, Bentley GTC Speed,  Panamera – najnowsze „dziecko” z rodziny Porsche.

Odsłonięcie Bentleya Mulsanne
fot. Auto Arystokracja

Podczas Auto Arystokracji odbyła się premiera jednego z najbardziej ekskluzywnych samochodów świata – Bentleya Mulsanne, który specjalnie na tę okazję przyjechał do Warszawy. Przed wejściem witały gości ikony ekskluzywnej motoryzacji – Lamborghini Gallardo, Ferrari F430 i Maserati Grand Turismo. Ciekawostką był także francuski samochód PGO.

VI odsłonę Auto Arystokracji uświetniły dwa ekskluzywne pokazy mody. Najnowszą kolekcję jesień/zima 2009/2010 zaprezentowała ekskluzywna marka PATRIZIA PEPE. Piękne i bardzo kobiece ubrania delikatnie inspirowane rockowym stylem Jade Jagger wzbudziły prawdziwy entuzjazm i zebrały gorące brawa.

Na imprezę przybyły gwiazdy – Joanna Zientarska rozmawia z Małgorzatą Kożuchowską – ambasadorką Volvo C30
fot. Frendl

KAZAR pokazał to, co kobiety kochają najbardziej, czyli buty i torebki. Zaproszone panie miały również do dyspozycji stoisko Giorgio Armani oraz Perfumerii Douglas, gdzie profesjonalni wizażyści  wykonywali artystyczne makijaże. O dobry humor gości dbali barmani serwując nowość na rynku: Stock Prestige Vodka.

Wśród zaproszonych gości nie zabrakło gwiazd: Małgorzata Kożuchowska, Wojtek Brzozowski, Samuel Palmer, Ramona Rey, Jakub Przebindowski, Martyna Kliszewska, Andrzej Suprona, Kasia Laskowska, Anna Prus, Żora Korolyov, Kuba Bielak.

Wystawa obrazów uświetniła imprezę, dzięki znanemu na świecie malarzowi Arturowi Przebindowskiemu, który specjalnie na tę okazję namalował serię obrazów inspirowanych tematyką motoryzacyjną z cyklu „Znaki”.

Najnowsze

Meble dla fana F1

Projektanci mebli stworzyli kolekcję niezwykłych przedmiotów codziennego użytku. Wiedząc, że w zimowe wieczory, podczas przerwy pomiędzy sezonami fani F1 tęsknią za ulubionym sportem, zadedykowali im specjalny komplet mebli.

fot. fragment filmu reklamowego

Może masz ochotę zasypiać w łóżku w kształcie bolidu? A może życzysz sobie zasiadać przed telewizorem w fotelu, który dopasuje swoje kształty do Twojej sytwetki wzorem siedziska w F1? 

Można też zagrać w szachy stylizowane na elementy pochodzące z bolidów na stoliku wyposażonym w 7-biegową skrzynię biegów jakie montowane są w samochodach. Prawdziwemu fanowi F1 z pewnością najlepiej się będzie pracować, gdy zasiądzie w fotelu, z którego będzie mógł zarządzać niczym Ross Brawn!

Zwykłe kubki Ferrari, czy innych zespołów nie są niczym nadzwyczajnym, ale z pewnością mogą stanowić uzupełnienie wyposażenia mieszkania wielbiciela Formuły 1. Największe wrażenie robi jednak dopracowana pod względem designerskim i aerodynamicznym kosiarka do trawy w kolorach John Player Special Lotus! Zdaje się, że warto byłoby spróbować skosić trawę w ogródku – choćby zimą!

 

Najnowsze

Zamarzające uszczelki samochodowe

Wilgotne od deszczu lub śniegu uszczelki w naszych samochodach, podczas niskiej temperatury przymarzają do siebie, skutecznie uniemożliwiając otwarcie drzwi lub klapy bagażnika. Po co się denerwować z rana, lub spóźnić na ważne spotkanie, jak można temu zapobiec zawczasu?

fot. K2

Pośpiech, aby zdążyć do pracy, czy na ważne spotkanie jesienną lub w szczególności zimową porą, może zakończyć się wielkimi nerwami. Szarpanie za klamkę i siłowe próby dostania się do samochodu często powodują trwałe uszkodzenie uszczelek, którego skutkiem będą późniejsze przecieki wody do wnętrza auta.

Należy prewencyjnie zabezpieczyć gumowe elementy pojazdu, aby uniknąć wątpliwej przyjemności przygód lub wzroku zdziwionych przechodniów, gdy do auta wsiada się przez bagażnik. Zabezpieczenie uszczelek polega jedynie na spryskaniu gumowej powierzchni oraz przetarciu szmatką. Dzięki użyciu dedykowanych środków powstaje warstwa silikonu, do której zamarznięta woda z pewnością nie przywrze. Po użyciu produktu uszczelki nie parcieją, nie przylega do nich kurz oraz – co najważniejsze – nie pozostaje tłusty, brudzący nalot. Produkty można kupić w marketach i sklepach motoryzacyjnych za ok. 6-7 zł. Opakowanie wystarcza na regularne stosowanie przez cały sezon, zatem fundusze na tak drobną inwestycję powinien wygospodarować każdy kierowca.

Najnowsze

Abu Dhabi – ostatni wyścig F1

Zespoły F1 po raz ostatni w tym roku zawitają na tor - tym razem będzie to dla nich obiekt zupełnie nowy - Yas Marina Circuit w Emiratach Arabskich.

Yas Marina Circuit
Abu Dhabi Motorsports Management – ADMM L.L.C.
Abu Dhabi
Zjednoczone Emiraty Arabskie

 

  

Piątek, 30 października 2009
Trening 1 10:00 – 11:30
Trening 2 14:00 – 15:30

Sobota, 31 października 2009
Trening 11:00 – 12:00
Kwalifikacje 14:00

Niedziela, 1 listopada 2009
Wyścig 14:00

Długość toru: 5, 554 km
Liczba okrążeń: 55
Dystans wyścigu: 305,470 km
Liczba zakrętów: 21 9 prawych i 12 lewych

Wybrzeże  w Abu Dhabi
fot. Red Bull

Garść informacji o Abu Dhabi
Abu Dhabi jest stolicą Zjednoczonych Emiratów Arabskich i jednocześnie największym z emiratów. Nazwa emiratu oznacza „Ojca gazel” – prawdopodobnie z powodu dużych liczb gazeli i oryksów żyjących niegdyś na pustynii. Miasto jest położone na wyspie w kształcie litery T na pustynnym północno-wschodnim wybrzeżu Zatoki Perskiej. Usytuowane na stałym lądzie przedmieścia znajdują się tylko 250 metrów od samej wyspy.

Abu Dhabi sąsiaduje z Omanem, Arabią Saudyjską i Dubajem. Dwa główne mosty – Maqta i Mussafah – łączą wyspę i przedmieścia. W skład terytorium emiratu wchodzi ponad 200 wysp.

Praktycznie codziennie świeci tutaj słońce. Ciepły i wilgotny klimat jest odczuwalny od kwietnia do września, gdy temperatura przekracza 40 stopni Celsjusza. Zdarzają się jednak także nieprzewidywalne burze piaskowe. Od października do marca panuje tutaj niższa temperatura. Najchłodniejszymi miesiącami są styczeń i luty. 

Abu Dhabi jest jednym z najnowocześniejszych miast świata i niewątpliwie bardzo szybko rozwijającym się centrum biznesowym. Są tu nowo budowane centra konferencyjne i handlowe wyglądające jak pałace, luksusowe hotele, stworzone przez najlepszych projektanów pola golfowe, a wkrótce także filie słynnych muzeów Guggenheima i Luwru, które będą przyciągać miliony turystów.

Słynna oaza Liwa, znajdująca się na południu emiratu pozwala podziwiać jedne z najpiękniejszych wydm na świecie. Miasto – ogród Al Ain, położone w pobliżu granicy z Omanem w górzystym terenie Hajar Mountain, pomimo trudnych warunków dla utrzymania wielu gatunków roślin może pochwalić się roślinnościa endemiczną, zaadaptowaną do dość ekstremalnych warunków mocno zasolonej gleby, bardzo wysokich temperatur i niewielkiej ilości opadów.

Rząd Abu Dhabi dba o to, aby emirat pełen był zieleni zarówno ze względów estetycznych jak i praktycznych. Tereny zielone pomagają zatrzymać nawiewany z pustynii piasek gwarantując jednocześnie ich rezydentom nieco cienia i przyciągając różne gatunki ptaków do zurbanizowanych obszarów. Stolica ZEA (Zjednoczone Emiraty Arabskie) może pochwalić się ponad 20 parkami i ogrodami. Jednym z najbardziej unikalnych jest Sheikh Khalifa Park, łączący arabską architekturę z inspiracjami zaczerpniętymi z najpiękniejszych ogrodów świata. Zoo i akwarium, umiejscowione na 400 hektarach u podnóża góry Jebel Hafeet posiada jedną z największych kolekcji zwierząt egzotycznych i lokalnych.

Oczywiście w Abu Dhabi oprócz nowoczesności można obejrzeć także zabytki. Odkrycia archeologiczne świadczą o istnieniu pierwszych osad już 5000 lat temu. Szybki rozwój tych terenów na skutek bardzo bogatych złóż ropy zmienił krajobraz diametralnie. Domy budowane z gliny, pokryte liśćmi palmowymi zostały zastąpione przez szklane wieżowce, jakich nie ma dziś nawet w najbogatszych krajach Europy czy Ameryki. Ciągle jeszcze wielbiciele historii mogą oglądać unikalną architekturę arabsko – islamską, zapoznać się ze spuścizną Beduinów w Heritage Village, lub sprawdzić jak radzilili sobie mieszkańcy tych terenów z intruzami w Forcie Al Maqtaa.

Tor Yas Marina
fot. Red Bull

Yas Marina Circuit
Najnowszy w kalendarzu Formuły 1 tor został zbudowany na wyspie Yas z wielkim rozmachem. Zaprojektowano go z myślą o przeprowadzaniu imprez zarówno w ciągu dnia jak i w nocy. System oświetleniowy zapewnia bezcieniowe światło
o natężeniu takim samym jak dzienne. Wyposażony
w najnowsze rozwiązania technologiczne obiekt, jako pierwszy na świecie ma wszystkie zadaszone trybuny, mogące pomieścić 50 000 widzów.

Najdłuższy w kalendarzu Formuły 1 tor umożliwia kibicom ogladanie pędzących bolidów pod budynkiem hotelowym, z widowiskowego sektora przy porcie i na zakręcie podobnym do Eau Rouge w Belgii.

Nie ma jeszcze danych dotyczących obciążenia hamulców, zużycia opon czy potrzebnej siły docisku. Zespoły będą musiały więc opierać się na swoich programach symulacyjnych przygotowując się do występu. Jak stwierdził Fernando Alonso, tor wygląda dość wymagająco, ze względu na 21 zakrętów
i z pewnością zapoznanie się z nim – czyli przejście go pieszo – przed weekendem będzie bardzo ważne.  Według kierowcy Renault interesująco wyglądają zakręty 11, 12 i 13, przypominające szykanę 10 w Singapurze. Hiszpan ma jednak nadzieję, że 3 lub 4 przejazdy wystarczą, aby przyzwyczaić się do nowego obiektu.

Szef inżynierów Renault Alan Permane zaznaczył w swojej wypowiedzi, że przygotowania do wyścigu na nowym torze rozpoczynają się zwykle na 2 miesiące przed wyznaczoną datą. Na podstawie mapy i podanej charakterystyki toru wypracowywane są założenia dotyczące ustawień siły docisku i wymagań co do układu hamulcowego i silnika. Opracowania wykonywane są oczywiście na symulatorze, a po piątkowych treningach dane przesyłane są do fabryki celem wykonania bardziej dokładnej symulacji. Jej wyniki zostają zastosowane dla poprawienia ustawień.

Hotel nad torem
fot. BrawnGP

Yas Marina Circuit charakteryzuje się kilkoma dość długimi prostymi. W związku z tym, siła docisku powinna być dość duża, choć nie maksymalna. Tor prawdopodobnie wymagał będzie dobrej trakcji na wyjściach z wolniejszych zakrętów, a więc tylne zawieszenie powinno mieć bardziej miękkie ustawienia. Z analiz wynika, że tor w Abu Dhabi jest nieco podobny do obiektów w Valencji i Melbourne – czyli obiektów dość poważnie obciążających hamulce. Bridgestone przygotował na ostatni wyścig sezonu miękkie i średniej twardości opony. Warto także zauważyć, że to kolejny obiekt, na którym wyścig odbywa się w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek zegara.

Najnowsze