 
	Ewy von Korff-Rosqvist – legenda za kierownicą samochodów rajdowych kończy 90 lat!
Ewy Rosqvist von Korff, urodzona w 1929 roku w Szwecji, jest jedyną kobietą, która była oficjalnym kierowcą rajdowym Mercedes-Benz. Największym jej sukcesem był 6-dniowy wyścig w Argentynie 1962 r., Gran Premio Internacional Standard z Ursulą Wirth jako pilotem. Kilka dni temu obchodziła 90 urodziny!
Zawodniczka sportów motorowych Ewy Jönsson urodziła się 3 sierpnia 1929 roku w Stora Herrestad (Szwecja). Po ukończeniu szkoły średniej i rolniczej przez dwa semestry studiowała weterynarię w Sztokholmie i została asystentką weterynaryjną. Ojciec kupił jej Mercedesa 170 S (W 136), którym Ewy podróżowała nawet do 200 kilometrów dziennie, wąskimi polnymi drogami. Wówczas odkryła swój talent do szybkiej i bezpiecznej jazdy po trudnym terenie. W swojej autobiografii „Jadąc przez piekło” napisała: „Po dwóch latach jechałam tak dobrze, że często kończyłam dzień półtora do dwóch godzin przed moimi koleżankami pomimo wszystkich postojów na farmach”.
Małżeństwo z inżynierem i entuzjastą sportów motorowych Ingve Rosqvist w 1954 r. wzbudziło w niej zamiłowanie do rajdów samochodowych. Ewy towarzyszyła mężowi podczas rajdu szwedzkiego w 1954 r. Miała szansę sprawdzić się wówczas za kierownicą: „Mogłam jeździć na niektórych etapach pośrednich i było to tak zabawne, że postanowiłam,jak najszybciej wziąć udział w rajdzie lub jako drugi kierowca ”- wspominała później. W 1956 roku, w wieku 27 lat, znalazła się na linii startu z Maybrit Clausson jako jej drugim kierowcą.
Za kierownicą Mercedesa Rosqvist i Wirth startowały kolejno w Midnattssolsrallyt (gdzie wygrały w kategorii kobiet), w Rajdzie Polski (6 miejsce w klasyfikacji generalnej i w morderczym maratonie Liège–Sofia–Liège (12 miejsce). Pod koniec sezonu odniosły swój największy sukces – zwycięstwo w argentyńskim Gran Premio Standard de Automovilismo. Zawody liczyły 4621 km, podzielone na dzienne etapy o długości 515-863 km. Większość trasy prowadziła drogami szutrowymi przez góry z różnicami wysokości do 3000 metrów.
W 1963r. zdobyła 16-te miejsce w Monte Carlo, piąte w greckim Acropolis, zwycięstwo klasy 2,5 litra w 6-godzinnym wyścigu na Nürburgringu oraz trzecią lokatę w swej sztandarowej imprezie argentyńskiej. W 1964r. przypadło jej zwycięstwo w klasie w Monte Carlo, piąte miejsce w Acropolis i trzecie w rajdzie Spa-Sofia-Liège.
W czerwcu 1964r., Ewy Rosqvist wyszła za mąż po raz kolejny – za barona Alexandra von Korff-Schmysingk. Para mieszkała w Stuttgarcie do śmierci barona w 1977r. Ewy wróciła potem do Sztokholmu i zawarła trzecie małżeństwo, z dyrektorem szwedzkiego oddziału Daimler-Benz, Kartem Gustavem Sverdergiem. Później pracowała jeszcze dla telewizji niemieckiej i argentyńskiej. Była komentatorką wyścigów i rajdów samochodowych.
Dziś Evy von Korff-Rosqvist ma 90 lat. Żyje samotnie w Sztokholmie. Pozostaje związana z Daimler jako ambasador marki i wciąż pojawia się czasem na organizowanych imprezach.
Najnowsze
- 
                                                
                                                      Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu.
- 
                                                
                                                      Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
- 
                                                
                                                      Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
- 
                                                
                                                      Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
- 
                                                
                                                      Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
 
	 
	 
	 
	 
	 
	 
	 
	 
	
Zostaw komentarz: