Elektryzujący debiut Opla Corsy-e

Opel stawia na elektryczność. W zupełnie nowej, szóstej generacji modelu Corsa niemiecki producent po raz pierwszy oferuje zasilaną akumulatorami wersję elektryczną o zasięgu do 330 kilometrów. Czym nowa Corsa zaskoczy fanów elektromobilności?

Opel produkuje samochody od 120 lat i zawsze dba o dostępność technologii dla szerokiej rzeszy nabywców. W nowej Corsie-e zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania z zakresu napędu elektrycznego. Przy zasięgu do 330 km według WLTP1 pięciomiejscowa Corsa-e jest samochodem, z którego można swobodnie i bez ograniczeń korzystać na co dzień. Akumulator o pojemności 50 kWh można naładować w 80 procentach nawet w ciągu 30 minut. Corsa-e może być ładowana na wszystkie możliwe sposoby: przez kabel, z ładowarki naściennej Wallbox lub na stacji szybkiego ładowania. 

Układ napędowy Corsy-e pozwala na maksymalną przyjemność z jazdy bez emisji spalin. Dzięki mocy 100 kW (136 KM) i dostępnych natychmiast 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego samochód wyróżnia się elastycznością, zwrotnością i dynamicznymi osiągami. Corsa-e przyspiesza od 0 do 50 km/h w zaledwie 2,8 sekundy2, a do 100 km/h rozpędza się w 8,1 sekundy2, dorównując pod tym względem samochodom sportowym.  


 
Dynamikę Corsy-e podkreśla także jej sportowa stylistyka, przy zachowaniu kompaktowych wymiarów zewnętrznych poprzednich generacji. Corsa o długości 4,06 metra jest zwrotnym, praktycznym i dobrze rozplanowanym pięciomiejscowym samochodem. Linia dachu nawiązuje do sylwetki coupé — została obniżona o 48 mm w porównaniu z poprzednim modelem, co jednak nie wpłynęło na ilość miejsca nad głową. Kierowca siedzi 28 mm niżej.

Nisko położony środek ciężkości sprzyja właściwościom jezdnym i dynamice. Samochód elastycznie i zdecydowanie reaguje na polecenia kierowcy, dostarczając przyjemności z jazdy. Nowoczesny kokpit jest w pełni cyfrowy, a wśród opcji wyposażenia znajduje się nawet skórzana tapicerka.  W nowej Corsie debiutuje też radarowy aktywny tempomat oraz system czujników Flank Guard. Dostępny jest również system monitorowania martwego pola oraz szereg asystentów parkowania. 

Nowe systemy multimedialne zapewniają kompleksową łączność kierowcy i pasażerom nowej Corsy. Systemy Multimedia Navi z 7-calowym kolorowym ekranem dotykowym oraz flagowy Multimedia Navi Pro z 10-calowym ekranem oferują także nową usługę telematyczną „Opel Connect”. O spokój kierowcy i pasażerów pomagają zadbać również inne przydatne funkcje, takie jak Navigation Online z informacjami o ruchu drogowym dostarczanymi w czasie rzeczywistym, bezpośrednie połączenie z pomocą drogową oraz system powiadamiania służb ratowniczych w sytuacjach awaryjnych. 

Najnowsze

Kobiety po raz pierwszy zdominowały w całości konkurs Mazda Design!

Po raz pierwszy w 10 letniej historii konkursu Mazda Design zmagania we wszystkich kategoriach w całości zdominowały kobiety. Ponadto specjalną nagrodę Mazda Design Award 2019 w wysokości 50 tys. zł, przyznawaną za najlepszy polski projekt zrealizowany w ciągu ostatnich trzech lat, również otrzymała projektantka – Agnieszka Bar.

Mazda kolejny rok była jednym z głównych partnerów najstarszego festiwalu designu w Polsce – Łódź Design Festival. Uroczysta gala wręczenia nagród, która odbyła się w minioną sobotę w Łodzi, rozpoczęła się uhonorowaniem zwycięzców 10. edycji konkursu Mazda Design 2019. Sens konkursowego hasła – „MA”, oznaczającego dosłownie „przestrzeń pomiędzy”, „pauzę” lub „oddech” a wyrażającego japońską filozofię postrzegania przestrzeni, tworzenia sztuki i projektowania, najlepiej zinterpretowały kobiety i to one zdobyły główne nagrody we wszystkich kategoriach.

Zwycięskie projekty wyłoniło jury w składzie: Tomek Rygalik, Edgar Bąk, Anna Grużewska, Marcin Rusak (laureat Mazda Design Award 2017), Jo Stenuit – Dyrektor Designu Mazda Motor Europe oraz laureatka MDA z 2018 roku – Alicja Patanowska. 

Zdaniem jurorów założenia konkursowe najpełniej zrealizował projekt „Miko” Joanny Kośko i Roksany Licznerskiej zgłoszony w kategorii PRZESTRZEŃ. Praca otrzymała tytuł GRAND PRIX, a jej autorki nagrodę w wysokości 15 tys. zł. Jury doceniło idealny minimalizm i piękno prezentacji obiektu, który odbija i załamuje światło, tworząc efektowne iluminacje będące zapisem zmian kierunku i natężenia naturalnego światła słonecznego.

W kategorii CZŁOWIEK pierwszą nagrodę i 10 tys. zł otrzymała Ewa Nowak za projekt pt. „Incognito”. Ta piękna i urzekająca prostotą maska, pełniąca również rolę oryginalnej biżuterii, ma za zadanie zapewnić użytkownikowi swobodę i komfort poprzez ochronę wizerunku przed wszechobecnymi kamerami i systemami rozpoznawania twarzy.

W zadaniu na nowe logo Mazdy na kolejne stulecie marki (kategoria ZNAK) pierwszą nagrodę i 10 tys. zł za projekt pt. „Synergia” otrzymały projektantki Natalia Konowałek i Dominika Baran. Jury przyznało nagrodę znakowi, który jest innowacyjny, dynamiczny, a zarazem niezwykle prosty. Połączenie zaawansowanej technologii i szlachetnego minimalizmu odzwierciedla założenia, którymi kierują się projektanci nowych modeli Mazdy. Projektantki pracujące w zespole podkreślały, że zależało im na wykorzystaniu nowych technologii, które pozwoliłyby na to, aby samochód oraz znak stały się integralnymi częściami, stały się całością, żeby znak był żywą formą, a nie tylko dodatkowym elementem ozdabiającym.

Ponadto jury przyznało wyróżnienie za projekt pt. NIERZECZ autorstwa kolejnego żeńskiego zespołu: Marleny Karpy, Teresy Otulak oraz Agaty Legawiec. W odpowiedzi na zadanie w kategorii CZŁOWIEK – projektantki zaoferowały koncepcję „nierzeczy”. Jak podkreśliły: „Rzecz w tym, że nie rzecz jest rozwiązaniem”, dając do zrozumienia, że odpowiedzią na zadanie nie jest konkretny przedmiot, lecz krytyczne podejście do funkcjonalności przedmiotów i potrzeby ich tworzenia.

Finał łódzkiej gali również należał do kobiet. Specjalną nagrodę Mazda Design Award w wysokości 50 tys. zł przyznawaną za najciekawszy polski projekt zrealizowany w ciągu ostatnich trzech lat otrzymała projektantka Agnieszka Bar za kolekcję szklanych naczyń „Splecione”. Jury uznało, że to projekt, który w nowatorski sposób łączy wysoki, nowoczesny design z tradycyjną kaszubską sztuką, którą charakteryzuje bardzo ludzki, praktyczny charakter. Szklane misy, patery, pojemniki i wazy odciskane w wiklinie posiadają wyraźne znamię ludzkiej pracy oraz emocji artysty. 

 

Najnowsze

Miejskie motocykle SYM NH T 125 oraz NH X 125 już w Polsce!

Tajwański producent jednośladów znany był do tej pory na rynku polskim przede wszystkim z oferty swoich niezawodnych i nowoczesnych skuterów. Zaskarbiły sobie uznanie nie tylko atrakcyjną ceną, ale przede wszystkim wytrzymałymi i dynamicznymi silnikami oraz dobrej jakości materiałami wykończenia.

Teraz do grona praktycznych skuterów dołączają nowi przedstawiciele, wypełniając ofertę SYMa w klasie miejskich jednośladów o pojemności do 125cm3. SYM oferuje od razu dwa nowe modele, które bazują na tym samym silniku – NH T 125 oraz NH X 125. Ich odmienna sylwetka powinna jednak zaspokoić potrzeby zarówno miejskich poszukiwaczy przygód, jak również tych nastawionych na bardziej rasowy i streetowy wygląd.

Oba jednoślady wyposażone będą w silniki jednocylindrowe, czterosuwowe z elektronicznym wtryskiem paliwa o pojemności 124,1cm3 i mocy 7,5kW (9,5KM). Dzięki temu prowadzić je można posiadając prawo jazdy kat. B.  

Ceny nowych SYMów zapowiadają się równie atrakcyjnie. Za model NH X 125 trzeba będzie zapłacić 8 900 zł, natomiast za model NH T 125 – 9 600 zł.

Najnowsze

Sprawdź, gdzie możesz szybko naładować swój samochód elektryczny!

Posiadasz samochód elektryczny i planujesz nim wybrać się w podróż? Sprawdź, gdzie możesz naładować szybko swój samochód i cieszyć się komfortem jazdy!

GreenWay Polska ma już w swojej sieci 100 szybkich ładowarek do samochodów elektrycznych, które dysponują łącznie ponad 200 punktami ładowania dużej mocy. Do końca roku przybyć ma dodatkowo ponad 150 takich punktów, co oznacza że firma samodzielnie zrealizuje w całości cel zdefiniowany dla tej infrastruktury do 2020 roku w Krajowych Ramach Rozwoju Infrastruktury Paliw Alternatywnych.

Szybkie ładowarki GreenWay Polska wyposażone są od jednego do trzech punktów ładowania dużej mocy, pozwalając na ładowanie samochodu prądem stałym i mocą minimum 40 kW oraz w jeden punkt normalnej mocy ładujący prądem przemiennym. Tym samym, sto stacji ładowania GreenWay Polska udostępnia kierowcom elektryków łącznie 270 punktów ładowania, w tym ponad 200 dużej oraz 70 normalnej mocy.

Aktualna mapa stacji ładowania: https://greenwaypolska.pl/nasze-stacje/

Do końca tego roku GreenWay Polska zamierza dodatkowo wybudować około 60 stacji szybkiego ładowania, co zwiększy liczbę punktów dużej mocy w sieci GreenWay do ponad 350. Oznacza to, że firma samodzielnie zrealizuje w całości cel zdefiniowany do 2020 roku dla tej infrastruktury w Krajowych Ramach Rozwoju Infrastruktury Paliw Alternatywnych zdefiniowanych przez Ministerstwo Energii.

Najnowsze

Trzy koła na kategorię B? PIAGGIO MP3 300 HPE już w Polsce!

Trzykołowa rewolucja w wykonaniu PIAGGIO trwa w najlepsze. MP3 300 HPE oczywiście dostępne będzie również na prawo jazdy kat. B!

PIAGGIO MP3 to ponadczasowy, rozpoznawalny design połączony z innowacyjnym zawieszeniem z dwoma kołami z przodu. Daje to znacznie większą stabilność jazdy i pewność prowadzenia. Tak samo jak „większy brat”, nowe PIAGGIO MP3 300 HPE czerpie z ideologii dużego skutera w stylu Granturismo, jednak opakowanego w o wiele bardziej zwinną i lekką formę, z którą łatwo sobie poradzić w miejskim gąszczu.

Nowy, jednocylindrowy, czterozaworowy silnik HPE chłodzony cieczą z elektronicznym wtryskiem paliwa o pojemności 278 cm3, to jednostka o mocy 24,6 KM i 24,5 Nm momentu obrotowego. Tak jak w przypadku MP3 500 za bezpieczeństwo odpowiada 3-kanałowy ABS opracowany we współpracy z firmą Continental oraz zapobiegająca uślizgom podczas ruszania – funkcja ASR z możliwością wyłączenia.

Stylistyka MP3 300 to tchnienie nowoczesnego designu oraz sportowego ducha, podkreślonego przez kształt podwójnej przedniej lampy wykonanej w technologii LED DRL. Ergonomiczna pozycja na 2-poziomowej kanapie zapewnia  komfort dla obojga pasażerów, a dla kierowcy dodatkowo podparcie części lędźwiowej. Pod siedzeniem znajduje się praktyczna przestrzeń bagażowa mieszcząca dwa kaski typu Jet. 

Na kokpicie widnieją dwie standardowe tarcze szybkościomierza oraz obrotomierza, a pośrodku zestaw wskaźników i kontrolek na nowoczesnym, cyfrowym wyświetlaczu. W przednim panelu znajduje się praktyczny schowek z gniazdem USB, który pomieści rękawice lub telefon komórkowy. Oprócz wersji podstawowej w ofercie pojawi się również wersja SPORT, którą odznaczają matowe wykończenia, aluminiowe dodatki, a także elementy stylizacyjne jak sprężyny zawieszenia w kolorze czerwonym.

Najnowsze