Elektryczny Rolls-Royce – to nie żart – film
Producent luksusowej marki samochodów Rolls-Royce dbając o wizerunek zaprasza ekspertów, entuzjastów i klientów do dyskusji czy technologia alternatywnych źródeł napędu wykorzystana przy projekcie Phantom Experimental jest trafionym rozwiązaniem.
![]() |
fot. Rolls-Royce
|
Phantom Experimental Electric znany też pod nazwa 102EX to projekt elektrycznie napędzanej limuzyny. Podobnie jak większość producentów samochodów w ostatnich latach producent zdał sobie sprawę, że chcąc rozwijać się na rynku motoryzacji nie można pominąć ekologicznych rozwiązań. Jednak mając na uwadze, że jest to marka specyficzna, która tworzy auta „szyte na miarę”, szuka sposobu na rozwinięcie technologii przyszłości, która nie zniechęci jej miłośników.
Nazwa Phantom była używana przez producenta od prawie stu lat. Najnowszy model to nowoczesny samochód, który nadal stanowi o potędze marki Rolls-Royce. Silnik V12 oraz sterowana elektronicznie sześciobiegowa skrzynia biegów ma zapewnić płynność jazdy.
![]() |
fot. Rolls-Royce
|
Wewnątrz samochodu pasażerowie będą mogli cieszyć się komfortem i przestrzenią. Zadaniem ocieplanej płaskiej podłogi jest ograniczenie zakłóceń i hałasu z zewnątrz. Oczywiście auto posiada DVD, podgrzewane i chłodzone uchwyty na kubki i bezprzewodowe słuchawki. Jeśli auto wejdzie kiedyś do sprzedaży dodatkowo w specjalnym pakiecie klient będzie mógł sobie zażyczyć np. wygrawerowanie inicjałów lub wybrać specjalne materiały do wykończenia wnętrza.
![]() |
fot. Rolls-Royce
|
Phantom jest napędzany przez dwa silniki elektryczne o łącznej maksymalnej mocy 290 kW, które rozwijają 800 Nm momentu obrotowego. Auto przyspiesza od 0 do 96 km/h w niecałe 8 sekund. Energię na około 200 km jazdy zapewnia 96. ogniwowy akumulator litowo-jonowy. Auto może być ładowane zarówno z instalacji jednofazowej (3 kW) jak i trójfazowej (3x 3 kW), a czas ładowania jak podaje producent wynosi 8 godzin.
![]() |
fot. Rolls-Royce
|
W samochodzie na konsoli środkowej znajduje się wyświetlacz, gdzie diody LED wskazują stan naładowania. Podświetlane na niebiesko pokazują, że samochód jest podczas ładowania, zielony kolor oznacza, że samochód jest w pełni naładowany.
Przez cały 2011 rok producent marki Rolls-Royce zapowiedział panel testów, w ramach których klienci będą mogli się wypowiedzieć na temat nowej jednostki napędowej zastosowanej w Phantomie 102EX. Rolls-Royce chce zebrać opinię na temat tego, czy energia elektryczna w opinii pasjonatów, klientów i specjalistów współgra z oczekiwaniami wobec ich marki. Wszystkich, którzy chcą zabrać głos w tej dyskusji zapraszamy na stronę: www.electricluxury.com.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: