Elektryczna Honda e Prototype

Elektryczna Honda e Prototype
Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie Honda zaprezentowała nowe, miejskie auto elektryczne - e Prototype. Jest ono rozwinięciem elektrycznego pojazdu Honda Urban EV Concept, pokazanego w roku 2017.

Honda e Prototype opracowana została z naciskiem na funkcjonalność. Gładkie kontury nadwozia prowadzą od maski do panoramicznej szyby czołowej, tworzącej jednolitą powierzchnię ciągnącą się ku górze, aż do przestrzeni nad pasażerami pierwszego rzędu. Inne elementy - takie jak wtopione całkowicie w powierzchnię szyb słupki A - poprawiają aerodynamikę i przyczyniają się do ciszy we wnętrzu auta.

Wśród rzucających się w oczy detali stylistycznych znalazły się wysuwane klamki drzwi i niewielkie kamery zastępujące tradycyjne lusterka boczne. Zarówno wysuwane klamki, jak i system Camera Mirror są w tym segmencie samochodów niespotykanymi elementami wyposażenia. Gniazdo ładowania jest zintegrowane z maską w jej środkowej części, co ułatwia obsługę z obu stron samochodu. Zaopatrzono je w widoczne przez przezroczystą pokrywę oświetlenie LED, witające kierowcę i informujące o stanie naładowania akumulatora.

Elektryczna Honda e Prototype

Nadwozie skrywa całkowicie nową platformę zaprojektowaną dla modeli elektrycznych, która pozwala na uzyskanie kompaktowych rozmiarów, a stosunkowo długi rozstaw osi, szeroki rozstaw kół i krótkie zwisy poprawiają manewrowość w warunkach miejskich i wpływają na poprawę właściwości jezdnych Hondy e Prototype.

Atmosferę saloniku we wnętrzu uzyskano dzięki melanżowym obiciom foteli, przypominającym materiał, jakim pokrywane są kanapy, a także innym, przyjemnym w dotyku tkaninom często spotykanym we współczesnych domach. Wrażenie przestronności potęguje płaska podłoga na całej długości kabiny.

Elektryczna Honda e Prototype

Stałą komunikację ze światem zapewnia pasażerom w pełni konfigurowalny wyświetlacz poziomy z dwoma ekranami, pozwalający zarządzać szeregiem inteligentnych aplikacji i usług.  Szereg cyfrowych wskaźników funkcji wspomagania kierowcy wyświetla się obok ekranów sterowania systemem informacyjno-rozrywkowym oraz komfortem w kabinie, co upraszcza nawigację w wielofunkcyjnym menu. Ekrany wyświetlające widok do tyłu z bocznych kamer wstecznych mają stałe miejsca na przeciwległych końcach deski rozdzielczej, aby zapewnić kierowcy naturalną kontrolę stref za autem. Ponadto, samochód wyposażono również w cyfrową kamerę cofania, zwiększającą pole widzenia kierowcy.

Honda e Prototype zapewnia ponad 200 km zasięgu oraz "szybkie ładowanie" - do 80% pojemności akumulatora - w ciągu 30 minut. Producent milczy na temat silnika elektrycznego - wiemy jedynie, że jest on mocny i napędza tylne koła.

Konwersacje Facebook
Dołącz do dyskusji
Informujemy, że wszystkie komentarze są monitorowane przez administratorów strony i mogą być usunięte jeżeli obrażają osoby lub zawierają informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby, zawierają wulgaryzmy, treści pornograficzne, propagują alkohol, narkotyki, obrażają inne narodowości, religie, rasy ludzkie, przyczyniają się do łamania praw autorskich, czy w jakikolwiek inny sposób naruszają prawo. Nadużycia będą zgłaszane do właściwego dostawcy.