Elektryczna Honda e Prototype

Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie Honda zaprezentowała nowe, miejskie auto elektryczne - e Prototype. Jest ono rozwinięciem elektrycznego pojazdu Honda Urban EV Concept, pokazanego w roku 2017.

Honda e Prototype opracowana została z naciskiem na funkcjonalność. Gładkie kontury nadwozia prowadzą od maski do panoramicznej szyby czołowej, tworzącej jednolitą powierzchnię ciągnącą się ku górze, aż do przestrzeni nad pasażerami pierwszego rzędu. Inne elementy – takie jak wtopione całkowicie w powierzchnię szyb słupki A – poprawiają aerodynamikę i przyczyniają się do ciszy we wnętrzu auta.

Wśród rzucających się w oczy detali stylistycznych znalazły się wysuwane klamki drzwi i niewielkie kamery zastępujące tradycyjne lusterka boczne. Zarówno wysuwane klamki, jak i system Camera Mirror są w tym segmencie samochodów niespotykanymi elementami wyposażenia. Gniazdo ładowania jest zintegrowane z maską w jej środkowej części, co ułatwia obsługę z obu stron samochodu. Zaopatrzono je w widoczne przez przezroczystą pokrywę oświetlenie LED, witające kierowcę i informujące o stanie naładowania akumulatora.

Nadwozie skrywa całkowicie nową platformę zaprojektowaną dla modeli elektrycznych, która pozwala na uzyskanie kompaktowych rozmiarów, a stosunkowo długi rozstaw osi, szeroki rozstaw kół i krótkie zwisy poprawiają manewrowość w warunkach miejskich i wpływają na poprawę właściwości jezdnych Hondy e Prototype.

Atmosferę saloniku we wnętrzu uzyskano dzięki melanżowym obiciom foteli, przypominającym materiał, jakim pokrywane są kanapy, a także innym, przyjemnym w dotyku tkaninom często spotykanym we współczesnych domach. Wrażenie przestronności potęguje płaska podłoga na całej długości kabiny.

Stałą komunikację ze światem zapewnia pasażerom w pełni konfigurowalny wyświetlacz poziomy z dwoma ekranami, pozwalający zarządzać szeregiem inteligentnych aplikacji i usług.  Szereg cyfrowych wskaźników funkcji wspomagania kierowcy wyświetla się obok ekranów sterowania systemem informacyjno-rozrywkowym oraz komfortem w kabinie, co upraszcza nawigację w wielofunkcyjnym menu. Ekrany wyświetlające widok do tyłu z bocznych kamer wstecznych mają stałe miejsca na przeciwległych końcach deski rozdzielczej, aby zapewnić kierowcy naturalną kontrolę stref za autem. Ponadto, samochód wyposażono również w cyfrową kamerę cofania, zwiększającą pole widzenia kierowcy.

Honda e Prototype zapewnia ponad 200 km zasięgu oraz „szybkie ładowanie” – do 80% pojemności akumulatora – w ciągu 30 minut. Producent milczy na temat silnika elektrycznego – wiemy jedynie, że jest on mocny i napędza tylne koła.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze