Ekologiczne odkrycie firmy Goodyear: olej sojowy
Firma Goodyear poinformowała o odkryciu, które może pomóc w ochronie środowiska naturalnego poprzez ograniczenie ilości ropy naftowej zużywanej do produkcji ogumienia przy jednoczesnym wydłużeniu okresu eksploatacji opony.
Naukowcy z Centrum Innowacji Goodyeara odkryli w testach, że zastosowanie oleju sojowego w produkcji opon może potencjalnie wydłużyć żywotność bieżnika o 10% i zmniejszyć zużycie ropy naftowej wykorzystywanej do ich tworzenia nawet o 26,5 miliona litrów rocznie.
Opona Goodyear wyprodukowana przy użyciu oleju sojowego |
![]() |
fot. Goodyear
|
Badania przeprowadzone w ośrodku testów opon w Lawton w stanie Oklahoma pokazują, iż zastosowanie oleju sojowego daje lepsze właściwości mieszania w procesie produkcji. Firma odkryła, że związki gumy wytwarzane z zastosowaniem oleju sojowego łatwiej się mieszają z krzemionką stosowaną w produkcji opon. Może to zwiększyć wydajność fabryki, zmniejszyć zużycie energii i emisję gazów cieplarnianych.
Pole soi wykorzystywanej do produkcji oleju sojowego |
![]() |
fot. Goodyear |
Prototypowe opony wyprodukowane w Lawton będą sprawdzone na torze testowym Goodyeara w San Angelo (Teksas) w najbliższych miesiącach. Jeśli pozytywnie przejdą testy, to Goodyear planuje zaoferować kierowcom opony z zastosowanym w nich olejem sojowym już w 2015 roku.
Najnowsze
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Każdy, kto choć raz próbował zaparkować w Warszawie, wie, że to walka o każdy centymetr. W tej codziennej bitwie o przestrzeń, na pierwszej linii frontu często stoją ci, którzy najbardziej potrzebują wsparcia – osoby z niepełnosprawnościami. Przeznaczone dla nich miejsca, oznaczone jako tzw. „koperty”, bywają bezczelnie zajmowane. Inny proceder to kupno karty uprawniającej do legalnego […] -
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
-
Via Carpatia to droga donikąd? Oto dlaczego Polska wschodnia wciąż nie ma swojej ekspresówki
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
Zostaw komentarz: