Dziecko na rowerze przewróciło się pod auto

Jedno z tych nagrań, które warto zobaczyć ku przestrodze. Sytuacja na drodze potrafi być bardzo zaskakująca.

Po ścieżce rowerowej jechało dwóch chłopaków. Jeden z nich, trudno powiedzieć czy przypadkiem czy specjalnie, lekko potrącił drugiego. Tamten nie utrzymał równowagi i przewrócił się na ulicę.

Autor nagrania zapewnia, że jechał zgodnie z ograniczeniem prędkości, czyli nie szybciej, niż 40 km/h. Jego samochód rzeczywiście poruszał się spokojnym tempem i dzięki temu kierowca zdążył w porę zareagować.

Najnowsze

Kierowca ciężarówki jechał wężykiem

Samochodowa kamera zarejestrowała bardzo niebezpieczne zachowanie kierowcy samochodu ciężarowego. Przyczyny takiego stylu jazdy nietrudno się domyślić.

Na poniższym nagraniu możecie zobaczyć jak ciężarówka z przyczepą jedzie po drodze ekspresowej S8, odbijając od jednej krawędzi drogi do drugiej. Samochód z kamerą, który próbował ją wyprzedzić, zmuszony był do ucieczki na trawiaste pobocze.

Kierowca ciężarówki został ostatecznie zatrzymany, a badanie alkomatem wykazało 2,6 promila alkoholu. Sprawa będzie miała finał w sądzie.

Najnowsze

BMW M5 Edition 35 Jahre – na cześć protoplasty

35 lat temu BMW Motorsport GmbH powołało do życia pierwszą wyczynową limuzynę, która łączyła sportowe osiągi z komfortem i funkcjonalnością czterodrzwiowego sedana klasy wyższej. Ochrzczony mianem BMW M5 i napędzany sześciocylindrowym silnikiem rzędowym zapożyczonym ze sportowego M1, nowy model rozpoczął karierę, na której szczycie znajduje się obecnie BMW M5 Competition.

Z okazji jubileuszu firma BMW M GmbH prezentuje specjalną edycję M5, która ma pod maską najmocniejszy silnik w całej historii modelu, generujący 625 KM. Zwraca też uwagę unikalnymi cechami stylistycznymi i wyposażeniem.

Punktem wyjścia przy konfigurowaniu tego modelu specjalnego jest M5 Competition. Jego silnik V8 z technologią M TwinPower Turbo rozwija moc 625 KM i maksymalny moment obrotowy 750 Nm. Oprócz jednostki napędowej, modyfikacje objęły skrzynię biegów, układ jezdny, napęd na cztery koła M xDrive oraz aktywny mechanizm różnicowy M w przekładni głównej. Wystarczy 3,3 sekundy, aby stojący pojazd rozpędził się do 100 km/h. Prędkość 200 km/h osiągana jest już po 10,8 sekundy od startu.

BMW M5 Edition 35 Jahre zwraca uwagę opracowanymi specjalnie dla modelu jubileuszowego cechami stylistycznymi M i elementami wyposażenia BMW Individual. Wyrazisty wygląd zapewnia przy tym metalizowany lakier w kolorze mroźnym ciemnoszarym, który dzięki specjalnej pigmentacji nadaje powierzchniom aksamitnie matowy wygląd. Wyłącznie do M5 Edition 35 Jahre zaprojektowano nowe, 20-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich Y Spoke w kolorze grafitowoszarym. Dodatkowo zaciski standardowego układu hamulcowego M z pływającymi tarczami polakierowane są w kolorze błyszczącej czerni. Opcjonalnie oferowany jest karbonowo-ceramiczny układ hamulcowy M ze złotymi zaciskami.

Wyjątkową atmosferę wnętrza tworzą fotele wielofunkcyjne M, tapicerka Individual ze skóry Merino w kolorze czarnym z kontrastowymi szwami w kolorze beżowym, a także prezentowane po raz pierwszy listwy wewnętrzne ze złotego aluminium o strukturze karbonu. Inne znaki rozpoznawcze samochodów edycji jubileuszowej to listwy progowe z napisem „M5 Edition 35 Jahre” oraz wygrawerowane laserowo oznaczenie wersji i numer egzemplarza na osłonie uchwytów na kubki konsoli środkowej.

BMW M5 Edition 35 Jahre zostanie wyprodukowane w limitowanej liczbie 350 egzemplarzy i będzie dostępne na całym świecie od lipca 2019 roku.

Najnowsze

Skoda Superb Scout dołącza do rodziny

Skoda po raz pierwszy wprowadza na rynek Superba w wersji Scout. Rozpoznamy ją między innymi po osłonach nadwozia oraz większym prześwicie.

Superb Scout to uzupełnienie oferty uterenowionych aut Skody. Auto radzi sobie w terenie dzięki napędowi na cztery koła i pakietowi na bezdroża, zapewniającemu ochronę podwozia oraz prześwitowi zwiększonemu o 15 mm. Scout jest dodatkowo wyposażony w tryb jazdy Off-Road, poprawiający możliwości auta na nieutwardzonych drogach.

Skoda Superb Scout jest dostępna wyłącznie z najmocniejszymi silnikami: wysokoprężnym i benzynowym. 2.0 TDI o mocy 190 KM przenosi maksymalny moment obrotowy 400 Nm na wszystkie cztery koła za pomocą 7-biegowej skrzyni DSG. Jednostka 2.0 TSI z kolei ma moc 272 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Ona również jest łączona z 7-biegową automatyczną skrzynią DSG.

Nowy Scout podobnie jak pozostałe odświeżone wersje Superba, posiada powiększoną atrapę chłodnicy, która zachodzi na przedni zderzak i – podobnie jak w wersji Sportline – ma czarne podwójne żebra, ale z chromowanym obramowaniem. Superb Scout charakteryzuje się nowymi, przednimi i tylnymi zderzakami w offroadowej stylizacji, każdy z aluminiową ochroną podwozia. Ponadto dodatkowe plastikowe osłony chronią nadkola, progi boczne i dolną część drzwi. Relingi dachowe i listwy wokół szyb bocznych są chromowane, a obudowy lusterek lakierowane w kolorze srebrnym. 

Superb Scout posiada w standardzie 18-calowe felgi aluminiowe Braga, które są opcjonalnie dostępne w kolorze srebrnym lub antracytowym. Można je zmienić na 19-calowe obręcze Manaslu również w odcieniu antracytowym. Wyróżnikiem wersji jest też zarezerwowany dla niej metalizowany kolor pomarańczowy Tangerine Orange.

We wnętrzu Scouta zastosowano dekoracyjne panele z imitacją drewna z logo wersji, które widnieje także na przednich fotelach. Tapicerka wykonana jest ze specjalnie przeznaczonej do tego modelu tkaniny z kontrastowymi szwami. Opcjonalnie dostępne są także fotele pokryte alcantarą z brązowymi kontrastowymi przeszyciami. Wyposażenie standardowe zawiera również podgrzewane fotele przednie.

Ekran systemu Infotainment ma dodatkowy widok offroadowy, a przy wsiadaniu do samochodu kierowca jest witany specjalnym logo powitalnym na wyświetlaczu. Pasażerowie podróżujący z tyłu mogą skorzystać z Pakiet Komfortowego Snu, który zapewnia specjalne, rozkładane zagłówki i koc.

Najnowsze

Passat B6 – silniki najpopularniejszej w Polsce „używki”

Najpopularniejszy w Polsce używany i można śmiało napisać - kultowy samochód, miał sporo rodzajów silników do wyboru. Oto jakie jednostki występowały w tym modelu.

Volkswagen zaprezentował Passata B6 podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2005 r. choć pierwsze modele trafiły na rynek rok później, latem. B6 był pierwszym modelem Volkswagena, który miał nową platformę. Wcześniejsze generacje Passata dzieliły płytę podłogową z Audi A4 z architekturą PQ46, używaną także w Golfie Mk 5. Zastosowano także poprzeczny układ silnika. Pomimo tych zmian, Passat B6 pozostał jednym z najlepszych wyborów w swoim segmencie, a niektórzy uznali go za samochód porówynywalny klasowo z BMW serii 3 lub Audi A4.

Volkswagen Passat B6 był wyprodukowany w latach 2005 – 2011. Oferowano do niego trzy silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem: 1.9 PD TDI wyprodukowany w latach 2005 – 2009, który później został zastąpiony przez 1.6 TDI  i nowo opracowany 2.0, 16v PD TDI. Silnik 2.0 PD TDI oczywiście był turbodoładowany z bezpośrednim wtryskiem paliwa do komory. Niestety w niektórych przypadkach charakteryzował się problemami z głowicą cylindrów. Elektroniczny system wtrysku paliwa, produkowany najpierw przez Siemensa, a kilka lat później przez Continental potrafił wyłączać układ wtrysku, co unimożliwiało dalszą jazdę, a kierowca musiał holować samochód do serwisu.

Dodatkową bolączką tego najbardziej popularnego silnika było zbyt częste tworzenie się sadzy w kolektorze wydechowym – zwłaszcza w wersji o mocy 170 KM DPF (z filtrem cząstek stałych).

Od 2010 r. jednostka 2.0 CR TDI zastąpiła poprzednika, a wtryskiwacze paliwa od tego momentu były już wysokociśnieniowe, połączone z systemem Common Rail (CR).

Spośród wszystkich silników montowanych w Volkswagenie Passacie B6 tylko benzynowe 1,6 o mocy 102 KM występowało wcześniej w ofercie koncernu – reszta w tej generacji to zupełnie nowe silniki. Te posiadające oznaczenie FSI miały bezpośredni wtrysk paliwa, zaś TSI turbodoładowanie.

Bogata oferta silników wysokoprężnych to standard w przypadku Passata. Początkowo montowano jeszcze legendarne 1.9 TDI o mocy 105 KM, lecz później w ofercie zastąpił je silnik o identycznej mocy, ale osiąganej z pojemności 1.6 l. Dzięki wtryskowi Common Rail udało się osiągnąć rygorystyczne (wówczas) normy spalania – Euro 5.

Ponadto w ofercie występował bardzo popularny silnik 2.0 TDI w różnych wariantach mocy (od 110 do 170 KM). W pierwszych latach produkcji był on wyposażony w pompowtryskiwacze; później zostały one zastąpione nowoczesnym układem Common Rail.

Silniki benzynowe:

  • 1.4 TSI – 1398 cm³ o mocy 122 KM;
  • 1.4 TSI EcoFuel – 1398 cm³ o mocy 150 KM;
  • 1.6 16V – 1595 cm³ o mocy 102 KM;
  • 1.6 FSI – 1598 cm³ o mocy 115 KM; skrzynia biegów M6/A6-(Tiptronic)
  • 1.8 TSI – 1798 cm³ o mocy 160 KM; skrzynia biegów M6/A6-(DSG)
  • 2.0 FSI – 1984 cm³ o mocy 150 KM; skrzynia biegów M6 (napęd przedni/4 Motion)/A6-(Tiptronic)
  • 2.0 TSI – 1984 cm³ o mocy 200 KM; skrzynia biegów M6/A6-(Tiptronic)
  • 3.2 FSI VR6 – o mocy 250 KM; skrzynia biegów M6/(4 Motion)/A6-(DSG)
  • R36 3.6 FSI VR6 – o mocy 300 KM; skrzynia biegów M6/(4 Motion)/A6-(DSG)

Silniki wysokoprężne:

  • 1.6 TDI 16V (CR) 1598 cm³ o mocy 105 KM;
  • 1.9 TDI (PD) – 1896 cm³ o mocy 105 KM; skrzynia biegów M5;
  • 2.0 TDI 16V (CR) – 1968 cm³ o mocy 110 KM;
  • 2.0 TDI (PD) – 1968 cm³ o mocy 136 KM;
  • 2.0 TDI (PD) – 1968 cm³ o mocy 140 KM;
  • 2.0 TDI 16V (PD) – 1968 cm³ o mocy 140 KM;
  • 2.0 TDI 16V (CR) – 1968 cm³ o mocy 140 KM; skrzynia biegów M6 (napęd przedni/4 Motion)/A6-(DSG)
  • 2.0 TDI 16V (CR) – 1968 cm³ o mocy 143 KM;
  • 2.0 TDI 16V (PD) – 1968 cm³ o mocy 170 KM;
  • 2.0 TDI 16V (CR) – 1968 cm³ o mocy 170 KM; skrzynia biegów M6/A6-(DSG)

Najnowsze