Deszczowe Hockenheim
U nas piękna, upalna pogoda, a Hockenheim przyjęło kierowców F1 deszczem i temperaturą poniżej 20 stopni Celsjusza. Po pierwszych treningach zaczynamy zastanawiać się, kto ma największe szanse - Red Bull czy Ferrari?
Adrian Sutil świetnie radzil sobie na mokrej nawierzchni |
fot. Force India
|
Na mokrej nawierzchni kierowcy jakby specjalnie dla publiczności popisywali się dzisiaj pięknymi piruetami. Adrian Sutil był najszybszym zawodnikiem pierwszego treningu przed GP Niemiec. McLaren wypróbowywał dziś ponownie wersję „dmuchanego” dyfuzora. Lewis Hamilton wyjechał na tor bardzo późno i niestety na wyjeździe z zakrętu nr 3 stracił panowanie nad bolidem, na skutek czego uszkodził dość poważnie pojazd. W konsekwencji zapisano na jego konto dopiero 17. czas. Jego partnerowi udało się odnotować 3. wynik porannej sesji. Nie błyszczał na swoim rodzimym torze Michael Schumacher. Kibice ponownie mogli czuć się zawiedzeni jego osiągnięciami – 23 miejsce. Aby nie zużywać opon deszczowych, zawodnicy w miarę wysychania toru zmieniali je na przejściowe, które odprowadzają znacznie mniej wody, ale także mniej się zużywają.
Trudno w ogóle brać pod uwagę czasy z tej sesji treningowej, ponieważ różnice czasowe były bardzo duże, ze względu na zmieniające się warunki.
W kokpicie bolidu Lotusa Heikki Kovalainena zastąpił rano Faruz Fauzy, a w w jednym z samochodów HRT zamiast Karuna Chandhoka ma jeździć przez cały weekend Hakon Yamamoto.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Strata |
Liczba okrążeń |
1 |
14 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1′25.701 |
– |
20 |
2 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1′26.850 |
1.149 |
27 |
3 |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1′26.936 |
1.235 |
16 |
4 |
9 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1′26.947 |
1.246 |
21 |
5 |
12 |
Vitaly Petrov |
Renault |
1′26.948 |
1.247 |
21 |
6 |
4 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1′27.448 |
1.747 |
20 |
7 |
16 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso-Ferrari |
1′28.114 |
2.413 |
31 |
8 |
10 |
Nico Hülkenberg |
Williams-Cosworth |
1′28.193 |
2.492 |
24 |
9 |
15 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
1′28.300 |
2.599 |
19 |
10 |
22 |
Pedro de la Rosa |
Sauber-Ferrari |
1′28.486 |
2.785 |
23 |
11 |
5 |
Sebastian Vettel |
Red Bull-Renault |
1′28.735 |
3.034 |
21 |
12 |
24 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
1′28.735 |
3.034 |
21 |
13 |
11 |
Robert Kubica |
Renault |
1′28.903 |
3.202 |
20 |
14 |
6 |
Mark Webber |
Red Bull-Renault |
1′29.048 |
3.347 |
13 |
15 |
18 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
1′29.280 |
3.579 |
17 |
16 |
17 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso-Ferrari |
1′29.366 |
3.665 |
34 |
17 |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1′29.429 |
3.728 |
8 |
18 |
25 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
1′29.500 |
3.799 |
19 |
19 |
8 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1′29.684 |
3.983 |
15 |
20 |
23 |
Kamui Kobayashi |
Sauber-Ferrari |
1′29.690 |
3.989 |
17 |
21 |
19 |
Fairuz Fauzy |
Lotus-Cosworth |
1′30.938 |
5.237 |
27 |
22 |
21 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
1′31.720 |
6.019 |
23 |
23 |
3 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
1′32.450 |
6.749 |
13 |
24 |
20 |
Sakon Yamamoto |
HRT-Cosworth |
1′32.791 |
7.090 |
26 |
Alonso na torze Hockenheim |
fot. Ferrari
|
Po uzyskaniu 19. wyniku w porannej sesji Fernando Alonso popisał się najlepszym czasem w trakcie 2. piątkowego treningu. Popołudnie na Hockenheim wskazuje, że walka o zwycięstwo w GP Niemiec może rozegrać sie pomiędzy zespołami Ferrari i Red Bulla. Takie zdanie wyraził także Sebastian Vettel. Obydwaj kierowcy Red Bulla byli zresztą bardzo szybcy.
Pomimo przelotnego deszczu kierowcy mogli próbować ustawień na slickach.
Po uszkodzeniu swojego bolidu w piątkowy poranek Lewis Hamilton wyjechał na tor w 2. sesji dopiero w ostatnich jej minutach i udało się mu uzyskać 7. czas. Po zupełnie nieudanym porannym treningu Michael Schumacher popołudnie może zaliczyć do zdecydowanie bardziej udanych. Pomimo konieczności zakończenia treningu przed czasem, uzyskał 6. czas i jak stwierdził „udało się nam zmusić samochód do pracy”. Adrian Sutil, który świetnie spisywał się rano na mokrej nawierzchni, nie był w stanie pojechać wystarczająco szybko na suchym torze i uzyskał dopiero 14. czas.
Robert Kubica uplasował się n 8. pozycji.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Strata |
Liczba |
1 |
8 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1′16.265 |
– |
35 |
2 |
5 |
Sebastian Vettel |
Red Bull-Renault |
1′16.294 |
0.029 |
26 |
3 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1′16.438 |
0.173 |
37 |
4 |
6 |
Mark Webber |
Red Bull-Renault |
1′16.585 |
0.32 |
40 |
5 |
4 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1′16.827 |
0.562 |
32 |
6 |
3 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
1′16.971 |
0.706 |
20 |
7 |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1′17.004 |
0.739 |
10 |
8 |
11 |
Robert Kubica |
Renault |
1′17.009 |
0.744 |
37 |
9 |
9 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1′17.056 |
0.791 |
37 |
10 |
10 |
Nico Hülkenberg |
Williams-Cosworth |
1′17.204 |
0.939 |
44 |
11 |
23 |
Kamui Kobayashi |
Sauber-Ferrari |
1′17.336 |
1.071 |
44 |
12 |
12 |
Vitaly Petrov |
Renault |
1′17.547 |
1.282 |
35 |
13 |
22 |
Pedro de la Rosa |
Sauber-Ferrari |
1′17.573 |
1.308 |
39 |
14 |
14 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1′17.701 |
1.436 |
38 |
15 |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1′17.739 |
1.474 |
36 |
16 |
15 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
1′17.871 |
1.606 |
33 |
17 |
16 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso-Ferrari |
1′18.147 |
1.882 |
45 |
18 |
17 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso-Ferrari |
1′19.327 |
3.062 |
48 |
19 |
24 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
1′19.553 |
3.288 |
30 |
20 |
18 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
1′20.008 |
3.743 |
34 |
21 |
25 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
1′20.106 |
3.841 |
31 |
22 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
1′20.377 |
4.112 |
37 |
23 |
21 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
1′21.988 |
5.723 |
37 |
24 |
20 |
Sakon Yamamoto |
HRT-Cosworth |
1′23.066 |
6.801 |
37 |
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Finał trzeciego sezonu TOYOTA GR CUP
-
Dynamiczne i wszechstronne: Audi Q5 Sportback drugiej generacji
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
Zostaw komentarz: