
Dagmara Kowalczyk i Popławski startowali Jeepem na rajdzie „Mutt”
Załoga TVN Turbo Dagmara Kowalczyk i Roman Popławski, z sukcesem ukończyła przeprawowy rajd "Mutt" Gliwice. W długi, majowy weekend załogi rywalizowały na Odcinkach Specjalnych wyznaczonych na poligonie w Gliwicach i pobliskiej kopalni piasku "Kotlarnia".
Dagmara Kowalczyk, kierowca: Już samo zdobycie mety tego przeprawowego klasyka to wygrana. W tym roku jeździliśmy w sumie prawie 22 godziny, był etap nocny i dwa dzienne. Tylko jednego dnia mieliśmy do zdobycie aż 48 pieczątek, długość trasy wyniosła 80km! To oczywiście kilometry ciężkiego terenu – grząskiego błota, piachów, trawersów, ostrych podjazdów i zjazdów, na których nasz Jeep prawie wbijał się przodem w ziemię. Ani jedna ze startujących załóg, nie była w stanie zmieścić się w 8-godzinnym limicie czasu i pokonać całego etapu. Rajd „Mutt” od zawsze był ekstremalnym sprawdzianem wytrzymałości ludzi i maszyn. W tym roku, na 17 edycji potwierdziła się opinia – tu jest jazda „do bólu”.
Roman Popławski, pilot: To mój trzeci „Mutt”, drugi przejechany wspólnie z Dagmarą. Dwa dni po jego zakończeniu zadaję sobie pytanie – dlaczego ciągle jestem tak potwornie zmęczony? Odpowiedź jest prosta. To bardzo długi rajd na terenach, które tylko z pozoru wyglądają niewinnie. Organizatorzy zjeździli te miejsca setki razy i wiedzą jak najlepiej wykorzystać potencjał 700 hektarowej kopalni piasku. Zawsze przed rajdem powtarzają – „Mutt” uczy pokory. I my dostaliśmy bolesną lekcję, gdy do mety zostało dosłownie kilkadziesiąt metrów. Na ostrym, piaszczystym podjeździe z silnika wyciągarki buchnęły kłęby dymu. Ostatniej „prostej” nie udało ukończyć się w limicie czasu.
Poza tym Jeep przejechał praktycznie bez awarii, a hydrauliczny układ kierowniczy sprawdził się w 150-ciu procentach. Kręcenia było tak dużo, że nawet najtwardsi zawodnicy mieli problem z brakiem siły w rękach. Patrząc na innych, zmordowanych kierowców, nasze piąte miejsce w najcięższej klasie pokazuję ogromną siłę i determinację kobiety za kierownicą. Dla mnie wyczerpująca przygoda i najprzyjemniejszy sposób na zrzucenie tysięcy kalorii.
Załoga TVN Turbo Kowalczyk-Popławski zajęła 5 miejsce w klasie „Sport”, klasyfikującej samochody najmocniej zmodyfikowane, z mechanicznymi oraz elektrycznymi wyciągarkami.
Najnowsze
-
XPENG P7, G6 i G9 – wideo z pierwszych jazd w Polsce! Ceny, dane techniczne, rywale. Oto chińskie modele, które rzucają rękawicę Tesli
XPENG, chiński producent elektrycznych samochodów, właśnie debiutuje w Polsce z trzema modelami: sportowym sedanem P7, SUV-em coupe G6 oraz flagowym SUV-em G9. Każdy z nich łączy futurystyczny design, zaawansowaną technologię i konkurencyjne osiągi – często przewyższając Teslę, Audi czy BMW. Czy XPENG ma szansę podbić polski rynek, oferując więcej za mniej? Sprawdziłam wszystkie trzy modele na torze, porównując je […] -
Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie – poznaj nowe systemy w Toyocie C-HR
-
Audi Q4 e-tron – elektryczny SUV klasy premium dla nowoczesnych kierowców
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
-
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
Zostaw komentarz: