Dagmara Kowalczyk i Roman Popławski na I edycji Polskiej Ligi Terenowej
Polska Liga Terenowa to cztery rajdy przeprawowe w różnych miejscach Polski. Pierwszą rundę pod nazwą „Bagno Rally” zorganizowano w Trojanowie pod Warszawą.
Trzeba przyznać, że nazwa „Bagno Rally” trafnie oddaje to, z czym zawodnicy muszą się zmagać. Co prawda, na rajdach przeprawowych błota nie może zabraknąć, ale tu ciągnęło się kilometrami. Na nocnym etapie zaplanowano trzy odcinki specjalne. Na ich pokonanie wyznaczono limit sześciu godzin. Praktycznie niewykonalne, bo jeden z nich zakończyliśmy po 3,5 godzinie – powiedziała Dagmara Kowalczyk. Niewinny zagajnik okazał się torfową pułapką, pozornie twarde podłoże kompletnie rozjeżdżało się pod kołami. Na szczęście nie brakowało drzew, do których można było zapiąć wyciągarkę. Gdzieś po godzinie stwierdziliśmy – to chyba klasa dla „mechaników”. Nic z tego, koledzy z mocniej przebudowanymi maszynami mocowali się kilkanaście metrów od naszego „oesu” – wspomina załoga w barwach Elpigazu.
Dymi…
Gdy do mety zostały najwyżej dwa podpięcia, spod maski czerwonego Jeepa Wranglera zaczęły wydobywać się kłęby dymu. Dymów z każdą sekundą przybywało, co oznaczało jedno – koniec wyciągarki. Nic dziwnego, skoro od startu nie zaznała praktycznie chwili wytchnienia. W ten oto sposób samochód przeciął linię mety na wstecznym… I na tym zakończyła się nocna walka.
Trochę gimnastyki
Pobudka o siódmej rozpoczęła następny dzień. Stara wyciągarka ustąpiła miejsca nowej Dragon Winch, potem przyszedł czas na tankowanie i w drogę. Genialną trasę wyznaczono na OS-ie „Rzeczka”. Już nie bagno, a świetna, techniczna jazda i pokonywanie krętego strumienia. Był kawał gimnastyki dla kierowców i pilotów. I co najważniejsze – odcinek trwał i trwał i nie chciał się skończyć, a to drużyny lubią najbardziej. Ostatecznie wszystkie cztery zaplanowane na dzień odcinki specjalne załoga pokonała w czasie 3 godzin i 26 min.
Nie ma to jak offroad
Ktoś mógłby powiedzieć, że poziom trudności był przesadzony. Jednak to jest właśnie nieodparty urok offroadu. Nigdy nie wiadomo, czy z odcinka zjedzie się po godzinie, czy też następnego dnia z pomocą pięciu innych aut i traktora. Jedno jest pewne, dawno nie było zawodów z tak długimi i wymagającymi przeprawami. To nie zdarza się w żadnych innych rajdach. Wynik – znakomity, czwarte miejsce wśród rajdówek, w większości z dwusilnikowymi wyciągarkami! I dodatkowo – samymi mężczyznami za kierownicą.
Sportową pasję Lady in Red wspierają: Elpigaz, Dragon Winch, Bażantowo Sport, Bush Taxi.
Najnowsze
-
Minister Gawkowski stracił samochód za 100 tys. zł. Oszukali go metodą „na bliźniaka”
Funkcjonariusze CBŚP zatrzymali osoby należące do międzynarodowej grupy przestępczej, zajmującej się kradzieżą samochodów. Podczas działań służb udało się odzyskać kilka skradzionych pojazdów w tym Peugeota 5008, który, jak się okazało, należy do ministra cyfryzacji Krzysztofa Gawkowskiego. Ten podzielił się swoją historią w mediach społecznościowych. -
Ile samochód przejedzie na rezerwie? Ile pojadę z zasięgiem 0 km?
-
Znaki C-5 oraz D-3 wyglądają prawie identycznie, ale kierowca nie może ich pomylić
-
Będzie nowy odcinek drogi ekspresowej S10. Znamy datę otwarcia
-
Wyrzuciła papierosa z auta, napluła na zwracających jej uwagę, a potem nasłała agresora
Zostaw komentarz: