Dacia w Genewie : nowy Logan MCV i Duster Adventure

Po Nowym Loganie, Nowym Sandero i Sandero Stepway, Dacia uzupełnia swoją ofertę wprowadzając Nowego Logana MCV i serię limitowaną Duster Aventure1.

Kombi Logan MCV, wprowadzone w 2006 roku, sprzedało się w ilości niemal 340 tysięcy sztuk w około 40 krajach. Design zewnętrzny Nowego Logana MCV jest również w 100% typowy dla kombi. Dzięki swoim wymiarom dużą ilość miejsca w kabinie, 5 pełnowymiarowych miejsc i bagażnik o pojemności 573 litrów. Już pierwszy poziom wyposażenia zapewnia ESC, wspomaganie układu kierowniczego, boczne poduszki powietrzne (w krajach, w których jest sprzedawana wersja spełniająca normy Euro5) i tylną kanapę składaną, z oparciem dzielonym w układzie 1/3-2/3.

Nowa Dacia Logan MCV
fot. Renault
Nowa Dacia Logan MCV
fot. Renault

Auto oferuje system multimedialny Media NAV, ogranicznik-regulator prędkości, system wspomagania parkowania tyłem i tryb ECO. Zamówienia na Nową Dacię Logan MCV będzie można składać w Polsce od końca kwietnia 2013 roku.

Seria limitowana Duster Aventure jest wyposażona w belkę na dachu z dwoma reflektorami, system nawigacji Garmin z topograficznymi mapami i gumowe dywaniki. Specjalne, duże naklejki na nadwoziu dodają wyrazistości. Ten sam wzór powtarza się na tapicerce siedzeń. Oferowany w dwóch kolorach nadwozia – Biel Alpejska i Czarna Perła.

Dacia Duster Adventure – limitowana edycja
fot. Renault
Dacia Duster Adventure
fot. Renault

Seria limitowana Dacia Duster Aventure1 zostanie wprowadzona do sprzedaży w ponad 16 krajach począwszy od kwietnia. Polskie salony Dacii będą przyjmować zamówienia na tę serię limitowaną już od początku kwietnia.

Najnowsze

To nie dyskryminacja – rozmowa z Sebastianem Zielińskim

Sebastian Zieliński jest młodym zawodnikiem, który z roku na rok prezentuje coraz to lepszą formę, a co za tym idzie - bardzo dobre wyniki. Jednocześnie nie jest dla niego niczym nowym obcowanie z kobietami, które uprawiają te same sporty co on – wyścigi motocyklowe czy motocross.

Skąd wziął się pomysł na wyścigi motocyklowe?

­Od najmłodszych lat pasjonowałem się motocyklami. Było to dla mnie coś niesamowitego, może nawet nieosiągalnego. Kiedyś razem z kolegą pojechałem zobaczyć wyścigi motocyklowe i od razu zaraziłem się tym sportem. Zacząłem praktycznie od razu próbować swoich sił. Tak to się narodziło…

Jak wspominasz swoje pierwsze jazdy?

To były moje najlepsze czasy. W pierwszym wyścigu, w którym wystartowałem, pojechałem na motocyklu drogowym. Zanim wyjechałem na tor, zakleiłem lampy, przygotowałem motor tak, by było to według regulaminu. Nie myślałem przedtem, że będzie to aż tak dobry fun. Wtedy nie spodziewałem się, że to wszystko tak się potoczy i pójdę w tę stronę. Sądziłem wcześniej, że będę to robił tylko hobbystycznie. A jednak zacząłem walczyć o każdy centymetr na torze.

fot. archiwum Sebastiana Zielińskiego

W imponującym tempie zacząłeś odnosić sporo sukcesów. Masz już wiele osiągnięć na swoim koncie. Czy któreś z nich ma dla Ciebie szczególne znaczenie?

Szczególnie ważne jest dla mnie 9. miejsce, które zająłem w Mistrzostwach Europy. Poziom był bardzo wysoki, startowało wielu zawodników – ponad czterdziestu, więc ciężko było zakwalifikować się do pierwszej dziesiątki. Myślę, że w nadchodzącym sezonie uda mi się poprawić ten wynik. Na pewno powalczę o pierwszą piątkę.

Mimo uprawiania wyścigów motocyklowych, nadal reprezentujesz barwy Ostrowskiego Klubu Motocrossowego…

Tak. Sądzę, że bardzo dobrze dogadujemy się z prezesem OKM-u. Cały czas umożliwia mi starty i trenowanie na motocrossie, oczywiście wtedy, gdy jest już po sezonie. Dzięki temu mogę przez dłuższy czas dbać o swoją formę i oczywiście nie rozstawać się z motocyklem.

fot. archiwum Sebastiana Zielińskiego

Na treningi czy udział w zawodach motocrossowych nie masz zbyt wiele czasu. Jednak właśnie tam jeździsz razem z kobietami. Czy stanowi to dla Ciebie jakiś problem?

Nie stanowi to dla mnie najmniejszego problemu. Staramy się im pomagać w tym, co robią. Mamy to samo hobby, tę samą pracę i staramy się to robić jak najlepiej potrafimy. Wiadomo, że dziewczyny nie mają jeszcze takiego zaplecza sprzętowego, takiej wiedzy, ale to wszystko jest do nabycia. Staramy się im w tym wszystkim pomóc, by zaczęły z nami rywalizować. Nie chodzi tutaj o jakąś dyskryminację kobiet, ponieważ to ciekawe, co dziewczyny robią, że starają się nam dorównać, a co ważniejsze, niektórym bardzo dobrze to wychodzi.

Uprawiasz dwie dyscypliny sportów motorowych. Z iloma jeżdżącymi kobietami miałeś styczność podczas treningów czy zawodów?

Praktycznie za każdym razem mam kontakt z dziewczynami, które się ścigają, które próbują swoich sił. Czy to jest motocross, czy wyścigi motocyklowe, czy Super Moto. Co ważniejsze, spotykam kobiety, które lubią to, co robią, pasjonuje je jazda motocyklem, a co za tym idzie – sprawia im to ogromną przyjemność.

Może mógłbyś w tym miejscu wymienić kilka nazwisk, które najbardziej utkwiły Ci w pamięci ze względu na poczynania amazonek?

Jeżeli chodzi o motocross, to mogę pochwalić dziewczyny z Ostrowskiego Klubu Motocrossowego, Sandrę Śron i Kasię Śron. Bardzo dobrze się rozwijają, idą w dobrym kierunku, myślę, że na tym nie skończą i dalej będą rozwijały swoją karierę. Spotykam też Natalię Florek, która startuje w wyścigach motocyklowych, jeździ w mojej klasie. Szacunek dla dziewczyn za to, co robią.

fot. archiwum Sebastiana Zielińskiego

Czyli kobiety postrzegane jako ta „słabsza płeć” nie powinny się zrażać, tylko ciężko pracować na sukcesy?

W każdym sporcie jest potrzebna praca, żeby osiągnąć dobry wynik. Nieważne, czy jest to piłka nożna, czy motocykle, trzeba dać z siebie jak najwięcej. W przypadku sportów motorowych trzeba współpracować również z motocyklem. Jak najbardziej – ciężka praca nad samym sobą, nad swoją formą, praca ze sprzętem może przynieść wymierne efekty.

Lada moment rozpoczęcie sezonu. Jakie plany sportowe ma Sebastian na 2013 rok?

Chcę wystartować w Mistrzostwach Polski w klasie Superstock 600 oraz w Mistrzostwach Europy Centralnej, czyli tak zwanym Pucharze Abrahama. Liczę na wysokie miejsca w tych zawodach. Cel obecnie jest jeden – wygrać wszystko.

Najnowsze

Inauguracyjne ceny dla Subaru Forester 2.0 DIT

W związku z dużym zainteresowaniem nowym Subaru Foresterem w wersji z silnikiem 2.0 DIT (o mocy 240 KM) Subaru Import Polska podjęło decyzję o wprowadzeniu upustów cenowych przy wprowadzeniu tego modelu na polski rynek.

Powrót Foresterów z silnikiem turbodoładowanym do palety modelowej Subaru na rynku krajowym został umożliwiony poprzez ogólne zmniejszenie średniego zużycia paliwa wszystkich samochodów Subaru.
W nowym Foresterze połączenie znalazły nowe technologie – bezstopniowa skrzynia biegów Lineratronic oraz bezpośrednie wtrysk paliwa w turbodoładowanych silnikach SUBARU BOXER.

 

fot. Subaru

Chcąc jak najszybciej spopularyzować te technologie, a jednocześnie wyrazić wdzięczność wszystkim tym klientom, którzy cierpliwie oczekiwali na powrót Foresterów turbo do gamy modelowej, Subaru Import Polska podjęło decyzję o rezygnacji z części marż oraz przekierowaniu części środków z marketingu (na poszukiwanie nowych klientów) na przejściowe obniżenie cen detalicznych (co oznacza korzyść głównie dla lojalnych klientów marki).

W konsekwencji podjętych decyzji inauguracyjne ceny detaliczne Foresterów 2.0 DIT będą się rozpoczynały od 34 500 €*, (zamiast 39 000 €). Cytowane ceny inauguracyjne będą obowiązywały dla zamówień składanych do końca maja 2013, lub wyczerpania zakontraktowanego z FHI kontyngentu.  

* dla kursu € z dnia 4 marca 2013 roku oznacza to cenę ok. 143 000 PLN

Najnowsze

Gala Businesswoman roku 2012 w salonie Toyota Okęcie

2 marca w salonie Toyota Okęcie odbyła się gala Businesswoman Roku 2012. Podczas spotkania wręczono statuetkę dla najbardziej przedsiębiorczej kobiety roku oraz wyróżnienia dla firm. Niestety, Toyoty w Toyocie nie było za wiele.

Wydarzenie rozpoczęło się wystąpieniem Joanny Morea oraz Marka Shepherd, którzy zaprezentowali zgromadzonym namiastkę swojej twórczości, dzięki czemu widownia została wprowadzona w klimat jazzu i swingu. Następnie, odbyły się krótkie prezentacje nowych modelów wprowadzonych na rynek przez markę Toyota – Verso oraz RAV4.

Ponadto, podczas spotkania swoje wystąpienie miała Anna Szubert – personal strategist branding, która opowiedziała o świadomym budowaniu marki. Poza tym, naprawdę dobre wrażenie zrobiły pokazy mody przygotowane przez marki Potis & Verso, Artur Szenfeld oraz Nessi. Rzeczywiście, prezentowane ubrania były tak różnorodne, że mogły trafić nawet do najbardziej wybrednych klientów.

Galę zaszczyciły obecnością dwa znane i poważane kobiety – pisarka Krystyna Kofta oraz tancerka, twórczyni teatru kabaretowo-rewiowego Sabat.

Zakończenie części oficjalnej zaś, to koncert utalentowanej wokalistki – Moniki Urlik, znanej z uczestnictwa w programie The Voice of Poland.

Nie da się ukryć, że gala, która odbyła się w salonie Toyoty nie miała wiele wspólnego z motoryzacją. Dwie, z perspektywy dziennikarza motoryzacyjnego, ważne premiery – Verso i RAV4, na polskim rynku, zostały zupełnie pominięte, a ich charakterystyka streszczona w pięciominutowym przemówieniu. Co więcej, miejsc dla wielu gości niestety też zabrakło, dlatego niektórzy spóźnieni zorganizowali sobie czas w premierowych modelach Toyoty, które stały, niemal niezauważalne, obok wejścia głównego. Czyżby wszechobecny kryzys dał się we znaki organizatorom? A może grafika RAV4 na zaproszeniu była zupełnie nietrafionym pomysłem?
Niemniej jednak gratulujemy wszystkim wyróżnionym Paniom. Ich praca i zaangażowanie w swoje pasje, potwierdzają tylko, że każda z nich zasługuje na tytuł Businesswoman roku!

Najnowsze

Certina partnerem Rajdowych Mistrzostw Świata WRC

Producent sportowych zegarków Certina od początku 2013 roku zostaje oficjalnym partnerem i chronometrażystą serii WRC – Rajdowych Mistrzostw Świata organizowanych przez FIA.

Marka Certina będzie widoczna zarówno na trasie rajdu, jak i w relacji telewizyjnej, gdzie jej logo ozdobi grafikę zegara odmierzającego czas przejazdu.

fot. Certina

Certina nie jest nowicjuszem w świecie rajdów samochodowych. W latach 2002-2005 wspierała kierowców Colina McRae i Pettera Solberga. Marka jest zaangażowana w sport motorowy już od lat 70. ubiegłego wieku. W Skandynawii rajdy samochodowe cieszą się niezwykłą popularnością i przyciągają na trasy oraz przed telewizory całe rzesze widzów.

Pierwszym rajdem cementującym współpracę był Rallye Monte-Carlo, 15 stycznia.

Rajdowe Mistrzostwa Świata (WRC) to najbardziej prestiżowa seria rajdów organizowanych przez FIA. Dziś to trzynaście rajdów na trzech różnych kontynentach. W październiku 2012 roku FIA nawiązało współpracę z agencjami Red Bull Media Mouse i Sportsmen Media Group w zakresie promocji serii WRC. Firmy mają odpowiadać za wszystkie komercyjne aspekty Rajdowych Mistrzostw Świata i to właśnie owocem ich pracy jest nowa umowa z marką Certina.

Najnowsze