
Czy ciężarówka może w trasie zaliczyć szybki pit stop? Okazuje się, że tak!
Przewóz towaru niesprawną ciężarówką to niestety szara polska rzeczywistość. Zwykle kontrola Inspekcji Transportu Drogowego oznacza w takim przypadku koniec trasy, ale ten kierowca miał asa w zanadrzu.
Brak świateł hamowania stop w 32-tonowej ciężarówce zwrócił uwagę inspektora typującego pojazdy do kontroli prowadzonych przez dolnośląską Inspekcję Transportu Drogowego. Po zatrzymaniu okazało się, że niebezpiecznych usterek w pojeździe było więcej.
Z opon wystawały druty, nie wszystkie koła miały hamulce, a oś podtrzymywał materiałowy pas!
Kierowca zatrzymanej ciężarówki tłumaczył inspektorom, że omyłkowo założył światła na odwrót. W konsekwencji po naciśnięciu pedała hamulca, zapalały się światła cofania zamiast świateł stop. Kontrola wykazała także, że ciężarówka jechała na mocno już zużytych oponach. Dalsza jazda stwarzała realne zagrożenie bezpieczeństwa na drodze. Pojazd nie posiadał także wymaganego oznaczenia.
W trakcie kontroli przewoźnik wezwał na miejsce serwis mobilny. Specjaliści wymienili cztery opony w ciężarówce, poprawnie zamontowali lampy, uzupełnili także luki w oznakowaniu. Dzięki ekspresowej naprawie przewoźnik uniknął zakazu jazdy i inspektorzy dopuścili pojazd do ruchu Nie uniknął jednak kary – zostało wobec niego wszczęte postępowanie administracyjne za wcześniej stwierdzone nieprawidłowości. Konsekwencje niebezpiecznej jazdy poniósł też kierowca – otrzymał mandat karny.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Każdy, kto choć raz próbował zaparkować w Warszawie, wie, że to walka o każdy centymetr. W tej codziennej bitwie o przestrzeń, na pierwszej linii frontu często stoją ci, którzy najbardziej potrzebują wsparcia – osoby z niepełnosprawnościami. Przeznaczone dla nich miejsca, oznaczone jako tzw. „koperty”, bywają bezczelnie zajmowane. Inny proceder to kupno karty uprawniającej do legalnego […] -
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
-
Via Carpatia to droga donikąd? Oto dlaczego Polska wschodnia wciąż nie ma swojej ekspresówki
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Jako podatnicy kupilismy nowe Busy MAN ubralismy jak ludzi a oni tak nekają nas kierowców takimi pierdolami. Wiekszosc kierowcow prosi sie o nowe opony o sprawne hamulce i co maja sie zwalniac bo pracy jest od cholery?