Czeska policja będzie strzec prawa w terenowych Land Cruiserach

Toyota dostarczyła czeskiej Policji w Průhonicach 12 modeli terenowych Land Cruiserów. Będą one służyć w Služba cizinecké policie na obszarach przygranicznych w całej Republice Czeskiej. Policja będzie stopniowo odbierać kolejne 38 aut z zakontraktowanej w przetargu liczby 50 samochodów.

Łącznie 28 policyjnych Land Cruiserów w ciemnozielonym kolorze pomoże w wymagającej służbie czeskiej Straży Granicznej. Napędza je spełniający normę Euro 6 silnik wysokoprężny o pojemności 2,8 litra i mocy 177 koni mechanicznych, w połączeniu z 6-biegową manualną lub automatyczną skrzynią biegów i stałym napędem 4×4.

Czeska policja będzie strzec prawa w terenowych Land Cruiserach

Na długiej liście dostępnego wyposażenia, ułatwiającego jazdę w trudnym terenie znajdują się skrzynia rozdzielcza z reduktorem, centralny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (LSD) Torsen z blokadą, tylny mechanizm różnicowy LSD Torsen, system wspomagający zjazd ze wzniesienia (DAC) i pokonywanie podjazdów (HAC), układ zmiennej sztywności stabilizatorów (KDSS), system utrzymujący stałą prędkość w terenie (Crawl Control), system zmiennej charakterystyki napędu w zależności od terenu (Multi-Terrain Select), monitor pokazujący kąt skrętu kół podczas dokonywania manewru (Tyre Angle Display), aktywne zawieszenie (AVS) z systemem regulacji wysokości tylnej osi (AHC) oraz Drive Mode Select. Samochód może się poruszać na 17- i 19-calowych kołach.

Czeska policja będzie strzec prawa w terenowych Land Cruiserach

Najnowsze

Dzieci znów mogą chodzić bez opiekunów – kierowco, zwracaj na nie uwagę!

Od połowy maja zniesiono związane z pandemią ograniczenia w poruszaniu się dzieci bez opieki dorosłego. Część uczniów wraca również do szkół. Dla kierowców oznacza to konieczność zachowania wzmożonej czujności. Co roku najwięcej wypadków drogowych z udziałem dzieci ma miejsce w ciepłych miesiącach.

W wielu polskich szkołach ruszyły zajęcia opiekuńczo-wychowawcze dla uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej. Oznacza to większe prawdopodobieństwo pojawienia się dziecka na drodze.

To właśnie w ciepłych miesiącach roku (maj-wrzesień) ma miejsce najwięcej wypadków z udziałem dzieci do lat 14. W maju 2019 r. takich zdarzeń było blisko dwukrotnie więcej niż w styczniu czy lutym tego samego roku, a najwięcej wypadków wydarzyło się w czerwcu. 
Wiosna i lato to zawsze czas wycieczek i dłuższych wyjazdów, a także większej aktywności dzieci na zewnątrz, co niestety zwiększa prawdopodobieństwo wypadku. W tym roku dodatkowym czynnikiem ryzyka może być to, że kierowcy zdążyli się już odzwyczaić od widoku dzieci poruszających się bez opieki rodzica. Tym bardziej należy zachować szczególną ostrożność w pobliżu przejść dla pieszych, przedszkoli, szkół czy osiedli mieszkaniowych – mówią trenerzy Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault.

Kierowcy powinni pamiętać, że dzieci nie potrafią jeszcze właściwie ocenić sytuacji na drodze, dlatego mogą np. znienacka wbiec na przejście dla pieszych. W dodatku ze względu na niski wzrost trudniej zauważyć dzieci, które wychodzą zza zaparkowanego samochodu czy innej przeszkody. W takiej sytuacji kluczowe znaczenie ma koncentracja kierowcy oraz odpowiednia prędkość, która pozwoli w razie potrzeby szybko się zatrzymać.

 

Najnowsze

Nowe BMW X2 xDrive25e. To hybryda plug-in z napędem na cztery koła

Wczoraj oficjalnie do gamy SUV-ów BMW dołączył model X2 xDrive25e. Tym razem z napędem typu hybryda plug-in z zasięgiem do 57 km. Czym jeszcze nas zaskoczył producent na cyfrowej premierze?

W ofercie BMW są już cztery modele BMW X z napędem hybrydowym plug-in. Teraz dołącza do nich model BMW X2 xDrive25e z czwartą, najnowszą generacją technologii BMW eDrive.

Silnik elektryczny o mocy 95 KM i akumulator wysokonapięciowy o pojemności energetycznej 10,0 kWh umożliwiają lokalnie bezemisyjną jazdę z zasięgiem do 57 kilometrów.

Nowe BMW X2 xDrive25e

Napędzający koła tylne silnik elektryczny i trzycylindrowy silnik benzynowy o mocy 125 KM, przekazujący swoją moc na koła przednie, generują łączną moc systemu hybrydowego na poziomie 220 KM oraz specyficzny dla pojazdów hybrydowych napęd na wszystkie koła. BMW X2 xDrive25e przyspiesza od zera do 100 km/h w ciągu 6,8 s. Stacja ładowania BMW i Wallbox umożliwia pełne naładowanie wyczerpanego akumulatora wysokonapięciowego w ciągu 3,2 godziny.

Nowe BMW X2 xDrive25e

Wyposażenie standardowe obejmuje 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, 2-strefową klimatyzację automatyczną, klimatyzację postojową oraz specyficzne dla pojazdów hybrydowych wskazania na monitorze pokładowym.Podstawową pojemność przestrzeni bagażowej 410 l można rozszerzyć do nawet 1290 litrów.

Nowe BMW X2 xDrive25e

BMW X2 xDrive25e umożliwia jazdę w trzech różnych trybach. Tryb hybrydowy AUTO eDrive zapewnia najwydajniejszą możliwą współpracę silników elektrycznego i spalinowego, tryb MAX eDrive umożliwia lokalnie bezemisyjną jazdę z prędkością do 135 km/h, a tryb SAVE BATTERY sprzyja oszczędzaniu rezerw prądu w akumulatorze na potrzeby późniejszej jazdy na samym napędzie elektrycznym.

Nowe BMW X2 xDrive25e

Najnowsze

Nowe BMW serii 6 Gran Turismo po liftingu – zobaczcie na zdjęciach!

Za nami kolejna cyfrowa premiera. Tym razem BMW pokazało odświeżoną wersję BMW serii 6 Gran Turismo. Tego modelu już nie kupimy w Stanach Zjednoczonych ani w Wielkiej Brytanii. Czy to zwiastuje, że będzie to już ostatnia odsłona tego GT ze stajni niemieckiego producenta?

Przód i tył samochodu zostały zmodyfikowane – została powiększona atrapa chłodnicy w kształcie nerki i reflektory mają teraz smuklejszy kształt. Wszystkie warianty modelu wyposażono w trapezowe końcówki rur wydechowych.

W wyposażeniu standardowym w wariantach z najmocniejszymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi otrzymamy 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, natomiast 19- i 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich dostępne w ramach wyposażenia opcjonalnego.

Nowe BMW serii 6 Gran Turismo po liftingu

W standardzie otrzymamy też monitor pokładowy o przekątnej 12,3 cala oraz skórzana kierownica sportowa z nowym układem przycisków wielofunkcyjnych i sterowaniem dwustrefową klimatyzacją automatyczną. 

Nowe systemy asystujące kierowcy i rozbudowane funkcje przecierają szlak do jazdy zautomatyzowanej. Funkcję ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu w ramach opcjonalnego systemu asystującego kierowcy uzupełniono o asystenta powrotu na pas ruchu.

Nowe BMW serii 6 Gran Turismo po liftingu

Asystent kierowania i toru jazdy (w ramach opcjonalnego systemu asystującego kierowcy Professional) obejmuje teraz funkcję Active Navigation, automatycznego tworzenia „korytarza życia” oraz ostrzegania o skrzyżowaniu z funkcją lekkiego hamowania miejskiego.

Nowe BMW serii 6 Gran Turismo po liftingu

BMW zapowiada także nowe kolory karoserii i dodatkowe lakiery BMW Individual, pakiet sportowy M z nowym, efektownie wystylizowanym pasem przednim i potężnym dyfuzorem z tyłu. Opcjonalne hamulce sportowe M teraz będą do wyboru z zaciskami lakierowanymi w kolorze niebieskim lub czerwonym.

Nowe BMW serii 6 Gran Turismo po liftingu

W ofercie dwa silniki benzynowe i trzy silniki wysokoprężne. Wszystkie warianty silników dostępne teraz z technologią mild hybrid 48 V, tj. 11 KM dodatkowej mocy.

Warianty modelowe w chwili wejścia na rynek:

  • BMW 630i Gran Turismo: 4-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy, technologia mild hybrid, 8-stopniowa skrzynia Steptronic.
  • BMW 640i Gran Turismo: 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy, technologia mild hybrid, 8-stopniowa skrzynia Steptronic, (BMW xDrive).

Nowe BMW serii 6 Gran Turismo po liftingu

  • BMW 620d Gran Turismo: 4-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny, technologia mild hybrid, 8-stopniowa skrzynia Steptronic.
  • BMW 630d Gran Turismo: 6-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny, technologia mild hybrid, 8-stopniowa skrzynia Steptronic, (BMW xDrive).
  • BMW 640d xDrive Gran Turismo: 6-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny, technologia mild hybrid, 8-stopniowa skrzynia Steptronic, BMW xDrive.

Na lipiec 2020 r. zaplanowano wprowadzenie do sprzedaży nowego BMW serii 6 Gran Turismo. Tego modelu już nie kupią klienci w Stanach Zjednoczonych ani w Wielkiej Brytanii. 

Najnowsze

Olbrzymi sterowiec Goodyear pojawi się nad Europą

Sterowiec Goodyeara to prawdziwy symbol. Jego powrót do Europy jest sposobem na świętowanie powrotu firmy do sportów motorowych.

Latający nad Europą sterowiec Goodyear Blimp, model Zeppelin NT, obsługiwany będzie przez Deutsche Zeppelin-Reederei GmbH z siedzibą w Friedrichshafen w Niemczech. To najnowszy rozdział w prawie 100-letniej współpracy między Goodyear i Zeppelinem.

Półsztywny sterowiec Zeppelin NT mierzy ponad 75 m długości – prawie trzy czwarte długości boiska do piłki nożnej – i prawie 18 m wysokości. Jest to ten sam model sterowca, co wykorzystywany przez markę w Stanach Zjednoczonych – tam Goodyear posiada trzy tego typu maszyny. Unosząc się nad Europą ma pełnić funkcję ambasadora marki. Oprócz tego maszyna będzie wykonywała komercyjne loty (pasażerskie) na terenie Niemiec.

Sterowiec Goodyear Zeppelin NT
Sterowiec Goodyear Blimp, częściej widywany w Stanach Zjednoczonych podczas dużych imprez sportowych, w tym wyścigów NASCAR, rozgrywek NBA i PGA, jest jednak dobrze znany w Europie. Po raz pierwszy przyleciał do Europy w marcu 1972 r., a w czerwcu tego samego roku wykonał dziewiczy lot do Cardington w Anglii. Słynny sterowiec nazywany wtedy ‘Europa’ wzbijał się w europejskie niebo przez kolejne 14 lat, biorąc udział w wielu ważnych wydarzeniach sportowych i kulturalnych, m.in. Grand Prix Niemiec na Nürburgringu w 1985 r., French Open na Rolland Garros w 1986 r., a nawet dwóch brytyjskich weselach królewskich, zanim w 1986 r. przeszedł na emeryturę.

Sterowiec Goodyear Zeppelin NT

W kolejnych latach sterowce marki wracały na europejskie trasy, jednak lot próbny z Friedrichshafen to pierwszy lot sterowca Goodyear w Europie od 2012 r.

Sterowiec Goodyear Zeppelin NT
W najbliższych tygodniach sterowiec marki będzie latał w rejonie Friedrichshafen i szerzej na terytorium Niemiec. Docelowo ma pokazywać z powietrza najważniejsze wyścigi rozgrywane w Europie, jakie pozostały w kalendarzu sportów motorowych na sezon 2020.

Będzie to kolejny, znaczący impuls powrotu Goodyear do wyścigów międzynarodowych. Firma została już oficjalnym dostawcą opon do klasy LMP2 Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC), Europejskiej Serii Le Mans od sezonu 2021, Brytyjskich Mistrzostw Samochodów Turystycznych (BTCC) oraz za pośrednictwem nowego partnerstwa medialnego z czołowym europejskim nadawcą sportowym, Eurosport, dla Pucharu Świata Samochodów Turystycznych FIA (WTCR) oraz Pure ETCR, pierwszej serii wyścigów w pełni elektrycznych samochodów turystycznych wielu marek (umowa obowiązuje od sezonu 2020).

Najnowsze