
Czas na sezonową wymianę opon – jaki serwis wybrać?
Nadszedł już czas sezonowej wymiany opon. W serwisach w całej Polsce ustawiają się kolejki. W dużych miastach na wizytę trzeba czekać nawet tydzień. Pozostaje więc pytanie – jaki serwis wybrać?
Pewne jest, że czas wymiany opon nie powinny być w żadnym wypadku kryterium wyboru. To ostatni czynnik, na który należy patrzeć. Najważniejsza jest jakość usług. Trzeba umieć odróżnić renomowany serwis od takiego, z którego oferty nie warto korzystać.
Pierwszą kwestią jest to, jak serwis przykłada się do swoich zadań. Warto na przykład zwrócić uwagę na korzystanie z kluczy dynamometrycznych i udarowych – powiedział Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO). – To czynność, którą wykonuje się na końcu, dokręcając śruby w kołach. Robi się to z odpowiednią siłą, jaką przewidział w instrukcji producent samochodu. Nie może to być „na oko”, tym samym momentem obrotowym we wszystkich pojazdach. Zależy to od modeli i wersji silnikowych oraz rozmiaru kół. W żadnym wypadku serwis nie może używać do dokręcenia śrub kluczy udarowych! Wykonanie takiej usługi ma poważne konsekwencje. Za mocno dociągnięta śruba – a takich przypadków jest najwięcej – jest niemożliwa do odkręcenia przy konieczności zmiany koła. W odwrotnym przypadku, kiedy na drodze dzieje się coś nieprzewidzianego, śruba na granicy zerwania gwintu może doprowadzić do pęknięcia w feldze, a następnie do odpadnięcia koła. To z kolei stanowi duże zagrożenie dla życia i zdrowia uczestników ruchu drogowego. Dlatego nie warto korzystać z serwisów oponiarskich, które nie wiedzą, jak należy to zrobić.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: