Coraz więcej kobiet chce zostać zawodowymi kierowcami
Według ostatnich badań znacząco wzrosła liczba kobiet, które chciałyby jeździć pojazdami ciężarowymi. Chce im w tym pomóc Scania, przypominając o swoim programie dla pretendentów na kierowców ciężarówek.
Według ankiety przeprowadzonej na Twitterze przez stowarzyszenie „Freight Transport Association”, aż 79% respondentek chciałoby zajmować się prowadzeniem 44-tonowych zestawów. To wręcz zaskakująca liczba, ponieważ obecnie w zawodzie odsetek kobiet wynosi mniej niż 1%. Tak duże zainteresowanie pań pracą zawodowego kierowcy może okazać się wybawieniem dla branży, ponieważ 2/3 osób obecnie zatrudnionych ma powyżej 45 lat, a średnia to ponad 50 lat. Za jakiś czas może więc zacząć brakować kierowców.
Przeczytaj też: Czy kierowca ciężarówki może nie słyszeć?
Według statystyk dla Wielkiej Brytanii około 2200 z 315 000 zarejestrowanych kierowców ciężarówek jest płci żeńskiej. Wkrótce może się to zmienić, ponieważ najnowsze dane wskazują 15-procentowy wzrost kobiet w wieku 21-25 lat chcących wejść do zawodu. Na drodze do realizacji tych planów może stanąć jednak koszt odpowiedniego kursu oraz egzaminu, który wynosi około 3000 funtów.
Pomoc w rozpoczęciu pracy zawodowego kierowcy oferuje od 2014 roku Scania ze swoim programem „Droga do Pracy” („Road to Work”). W ramach tego programu można uzyskać pomoc w przygotowaniu potrzebnych dokumentów, przeprowadzeniu badań lekarskich, a także testy teoretyczne oraz praktyczne lekcje. Do tej pory z programu skorzystało ponad 1200 osób.
Scania oferuje również usługi osobistych trenerów, którzy na podstawie danych telematycznych analizują styl jazdy danego kierowcy, a następnie oceniają go i dają wskazówki co należałoby poprawić. Według przedstawicieli producenta na takich konsultacjach korzystają również doświadczeni kierowcy, którzy w ten sposób zużywają około 10% mniej paliwa.
Najnowsze
-
Ile samochód przejedzie na rezerwie? Ile pojadę z zasięgiem 0 km?
Nie powinno się jeździć na rezerwie, ani tym bardziej na oparach paliwa. Możemy jednak znaleźć się w sytuacji bez wyjścia, kiedy zatankowanie nie będzie możliwe. Pojawia się wtedy pytanie, jak daleko można przejechać na rezerwie paliwa, a ile samochód przejedzie, kiedy komputer pokaże zasięg 0 km. -
Znaki C-5 oraz D-3 wyglądają prawie identycznie, ale kierowca nie może ich pomylić
-
Będzie nowy odcinek drogi ekspresowej S10. Znamy datę otwarcia
-
Wyrzuciła papierosa z auta, napluła na zwracających jej uwagę, a potem nasłała agresora
-
Najgorsze, co możesz usłyszeć na przeglądzie auta. Gorsze niż niezaliczenie przeglądu
Zostaw komentarz: