Citroen C4 Picasso – już wiemy, jak wygląda
Kilka tygodni temu podczas salonu w Genewie Citroen zaprezentował koncepcyjny model Technospace, zapowiadający nową erę C4 Picasso. Dziś możemy podziwiać pierwsze zdjęcia najnowszej generacji tego modelu.
Stylistyka modelu jest bardzo podobna do zaprezentowanego w Genewie prototypu. Światła do jazdy dziennej są zintegrowane z chromowanymi listwami atrapy chłodnicy, a wrażenie nowoczesności pogłębiają jeszcze umieszczone poniżej główne reflektory. W kokpicie wszystkie tradycyjne zegary zostały zastąpione ekranami ciekłokrystalicznymi, a zestaw wskaźników umieszczono na środku deski rozdzielczej. Nowością jest montowany w standardzie, 7-calowy wyświetlacz dotykowy sterujący m.in. dwustrefową klimatyzacją, nawigacją czy systemem audio.
Samochód zbudowano w oparciu o modułową platformę koncernu PSA – EMP2. W porównaniu do poprzednika, nowy C4 Picasso jest o 4 cm krótszy, za to rozstaw osi jest aż o 55 cm większy. Auto zostało też znacznie odchudzone, aż o 140 kg, za to zyskało na pojemności bagażnika.
![]() |
|
fot. Citroen
|
Jeżeli chodzi o moc i parametry silnika, minivan Citroena dysponuje jednostkami benzynowymi o pojemności 1,6 litra – słabsza dysponuje mocą 120 KM, a silniejsza 156 KM. Pojawią się również diesle: 1.6-litra 110 KM oraz 2-litrowy 150 KM. Wszystkie one współdziałają z nową, sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów. Opcjonalnie pojawi się też zautomatyzowana przekładnia ETG6 (kierowca nie będzie miał do dyspozycji pedału sprzęgła).
Nowy C4 Picasso trafi do sprzedaży zapewne już w czerwcu bieżącego roku – najpierw na rynku francuskim, a następnie na kolejnych rynkach europejskich.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem

Zostaw komentarz: