
Ciężarówki w Polsce jeżdżą, aż się nie rozpadną? Przykre wnioski z kolejnych kontroli
Uszkodzone opony, pęknięta tarcza hamulcowa i wahacz, nieszczelny układ pneumatyczny - to tylko niektóre z usterek ujawnionych podczas kontroli ciężarówek przez inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego ze Szczecina.
Zachodniopomorscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego na drodze ekspresowej S6, 7 października zatrzymali do kontroli zestaw pojazdów składający się z ciągnika siodłowego i naczepy. Ciężarówką transportowane były materiały budowlane. Ładunek nie był zabezpieczony. Ciągnik siodłowy miał zużyte opony, nieszczelny układ hamulcowy oraz niesprawne oświetlenie. Kierowca otrzymał dwa mandaty karne. Inspektorzy zatrzymali dowody rejestracyjne obu pojazdów i zakazali dalszej jazdy.
Jechał bez koła, wioząc 19 ton ładunku. Tłumaczył, że nowe koło będzie miał już za 100 km!
W miejscowości Połczyn Zdrój inspektorzy ze Szczecina w trakcie patrolu zauważyli samochód ciężarowy, z którego ładunek wysypywał się na drogę. Po zatrzymaniu okazało się, że samochód nie ma aktualnych badań technicznych, a z silnika wyciekają płyny eksploatacyjne. Nie tylko stan techniczny i sposób przewożonego ładunku wzbudził zastrzeżenia inspektorów. Prowadzący pojazd nie miał dokumentów niezbędnych do przewozu zgodnego z przepisami. Kierującemu zakazano dalszej jazdy, ukarano go trzema mandatami karnymi. Wobec przewoźnika wszczęto postępowanie wyjaśniające.

Podobna sytuacja miała miejsce podczas kontroli przeprowadzonej przez podlaskich inspektorów ITD. Zatrzymany 6 października kierowca ciężarówki przewoził niezabezpieczone materiały budowlane. Pojazd zatrzymano, gdy kierujący nie zastosował się do znaku B-18, łamiąc zakaz wjazdu pojazdów o masie powyżej 15 ton. Kontrolę przeprowadzono na DK61 w Łomży. Stan techniczny zestawu wzbudził obawy inspektorów. Na oponach osi napędowej ciągnika miejscami nie było bieżnika, widoczny były już stalowy kord. Nie pracował układ oczyszczania spalin, a wydech był nieszczelny. Jedno z lusterek było urwane, a układ pneumatyczny pojazdu stracił szczelność. Stan techniczny naczepy również nie był lepszy. Uszkodzone osłony szczęk hamulcowych zagrażały bezpieczeństwu. Podobnie jak zdarte opony. Nieszczelny był również układ pneumatyczny. Kierującego ukarano dwoma mandatami karnymi. Inspektorzy wobec przewoźnika wszczęli postępowanie administracyjne, zagrożone karą pieniężną. Oprócz zatrzymania dwóch dowodów rejestracyjnych, zakazano dalszej jazdy niesprawnym zestawem.
4 października inspektorzy z Olsztyna zatrzymali do kontroli pojazd ciężarowy przewożący materiały niebezpieczne. Kontrola stanu technicznego zakończyła się zakazem dalszej jazdy. W zawieszeniu stwierdzono pęknięty wahacz. Bezpieczeństwu zagrażała też pękniętą tarcza hamulcowa w jednym z kół naczepy. Przed wyruszeniem w kolejną trasę przewoźnik musi zlecić naprawę usterek.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: