Chevrolet Europe ogłasza ceny modelu Corvette Stingray

Sportowy Chevrolet Corvette Stingray siódmej generacji wejdzie do sprzedaży w Europie jesienią 2013 roku. Ceny tego modelu w Europie będą rozpoczynać się od 69,990 euro.

Corvette Stingray zostanie wyposażona i zmodyfikowana z uwzględnieniem wymagań klientów z rynków europejskich. Standardem będzie pakiet Z51 Performance, który obejmuje:

  • rozbudowany pakiet aero, który poprawia stabilność podczas jazdy z dużą prędkością
  • elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu
  • specjalne amortyzatory, sprężyny i stabilizatory
  • specjalnie dobrane sportowe przełożenia skrzyni biegów
  • systemem smarowania z suchą miską olejową, system chłodzenia mechanizmu różnicowego oraz przekładni
  • większe koła i opony z przodu (19×8,5 cala) i z tyłu (20×10 cali)
  • większe hamulce z przodu (345 mm) i z tyłu (338 mm)

W pakiecie Z51 Performance znajdzie się również system magnetycznej kontroli toru jazdy Magnetic Ride Control (opcjonalny w Stanach Zjednoczonych) dostosowany do europejskich warunków drogowych, a także układ Performance Traction Management i sportowy układ wydechowy.

fot. Chevrolet

Źródłem napędu jest silnik V8 LT1 o pojemności 6,2 l współpracujący z siedmiobiegową przekładnią manualną wyposażoną w technologię aktywnego dostosowywania obrotów. Chevrolet Corvette Stingray 2014 wyposażony w sportowy układ wydechowy rozwija 460 KM (343 kW) mocy przy 6000 obr./min oraz 630 Nm (465 lb-ft) maksymalnego momentu obrotowego przy 4600 obr./min.

Chevrolet Corvette Stingray został ponadto wyposażony w radio Chevrolet MyLink inspirowane wyglądem tableta z dwoma ośmiocalowymi ekranami (z opcją personalizacji wyświetlacza), wejście USB, wejście na karty SD, wejścia AUX oraz odsuwany centralny ekran, który kryje schowek na zewnętrzne urządzenia.

Najnowsze

Kobiety boją się jazdy taksówką w Waszyngtonie

Program Right Rides, który odniósł duży sukces w Nowym Jorku, jest w trakcie wprowadzania w Waszyngtonie. Ma on zwiększyć bezpieczeństwo kobiet samotnie podróżujących po zmierzchu.

Nie tylko dla kobiet, ale i dla przedstawicieli środowiska LGBT łapanie taksówki nocą na ulicach Waszyngtonu może być traumatycznym przeżyciem. Program Right Rides powstał z inicjatywy byłej miss Dystryktu Kolumbii, Jen Corey, która swoje doświadczenia z taksówkarzami wspomina tak źle, że w pewnym momencie w ogóle przestała korzystać z ich usług. 80% skarg wnoszonych na taksówkarzy w Waszyngtonie pochodzi od kobiet.

fot. materiały prasowe

Right Rides ma zapewnić darmowe nocne przewozy dla kobiet. W Nowym Jorku program się sprawdził i działa z powodzeniem od 10 lat.

Najnowsze

Kobiety rządzą na niemieckich drogach

Przeprowadzone niedawno badanie dowodzi, że w Niemczech kobiety są uważane za lepszych kierowców od mężczyzn.

Badanie przeprowadzone na próbie ponad tysiąca osób przez niemiecki oddział ubezpieczyciela AXA dowiodło, że 38% respondentów uważa, iż kobiety lepiej sobie radzą podczas groźnych sytuacji na drodze. 24% uważa, że to mężczyźni poradziliby sobie lepiej.

To po prostu kwestia doświadczenia, mówią Niemki.

“Przeciętnie kobiety jeżdżą w naszym kraju częściej. W mojej rodzinie, mąż zazwyczaj przemieszcza się pociągiem. To ja używam samochodu, jadąc do sklepu czy odwożąc dzieci do szkoły” – mówi 42-letnia Mirjam Gasse.

„Poza tym uważam, że kobiety mają lepszą zdolność przewidywania wydarzeń na drodze” – dodaje.

fot. materiały prasowe

Statystyki również przemawiają na korzyść kobiet.

„Młodzi kierowcy poniżej 25. roku życia powodują więcej tragicznych wypadków niż kobiety z tej samej grupy wiekowej” – stwierdza Thomas Jaeckel z AXA. Co ciekawe, im wyższy wiek badanych, tym chętniej opowiadali się oni za przewagą kobiet za kierownicą. Najwyższy procent przypadł na grupę badanych między 55 a 64 rokiem życia. W gronie młodych użytkowników dróg te proporcje były odwrotne. 43% uważa, że mężczyźni są lepszymi kierowcami, tylko 29% wskazało na kobiety.

„Jestem skłonna się zgodzić, że kobiety faktycznie mają problem z prawidłową oceną odległości i szerokości i stąd ich niepewność przy parkowaniu” – stwierdza 24-letnia Johanna Bonescu.

„Nadal jednak uważam, że w ogólnym rozrachunku to one są lepsze za kierownicą”. Sama uwielbia prowadzić, w szczególności BMW, i uważa, że Niemcy ogólnie „mają bardzo bliskie relacje ze swoimi samochodami”.

Trudne warunki drogowe są ograniczeniem dla obu płci.

47% kobiet przyznaje, że nie czuje się komfortowo prowadząc po zmroku, w porównaniu do 27% mężczyzn. Jednak roboty drogowe przyprawiają o zawroty głowy obie strony: narzeka na nie 32% mężczyzn i 33% kobiet.

Najnowsze

Gwyneth Paltrow na premierze Audi RS 6 Avant

Zdobywczyni Oscara Gwyneth Paltrow uczestniczyła w londyńskiej premierze Audi RS 6 Avant. Model z jej autografem zostanie wystawiony na aukcji charytatywnej.

To pierwszy model RS 6 Avant sprowadzony do Wielkiej Brytanii. Egzemplarze sprzedażowe trafią na rynek w sierpniu. To jak do tej pory najmocniejsze Audi, wyposażone w silnik V8 Biturbo o mocy 560 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Do setki dochodzi w ciągu 3,9 sekundy, a jego prędkość jest standardowo ograniczona do 250 km/h.

Gwyneth Paltrow składa swój autograf
fot. Audi
fot. Audi

Gwyneth prywatnie również jeździ Audi, podobnie jak jej bohaterka we wszystkich trzech filmach z serii „Iron Man“, Pepper Potts. Aktorka złożyła swój podpis we wnętrzu samochodu. Ten unikatowy egzemplarz trafi na aukcję organizowaną przez fundację Eltona Johna podczas corocznego balu charytatywnego White Tie & Tiara 27 czerwca. Dochód z licytacji zostanie przeznaczony na pomoc chorym na AIDS.

Najnowsze

Keanu Reeves projektuje motocykl

Pierwszy motocykl sygnowany nazwiskiem Keanu Reevesa, Arch KRGT-1, jest już na ukończeniu.

Keanu, aktor znany z wielkiego zamiłowania do motocyklizmu, połączył siły z projektantem Gardem Hollingerem. Hollinger zbudował w 2007 roku dla Reevesa motocykl na indywidualne zamówienie. Wspólnie panowie założyli w 2012 roku firmę pod nazwą Arch Motorcycles. Wydali wówczas oświadczenie, że ich pierwsze dzieło będzie do kupienia w 2013 roku i słowa dotrzymali – dziewięć miesięcy później projekt jest już na ukończeniu.

Arch KRGT-1, autorskie dzieło Keanu Reevesa i Garda Hollingera
fot. Arch Motorcycles

Motocykl jest oparty na modelu Harley-Davidson Wide Glide z wykorzystaniem zawieszenia Ohlins i części Yoshimura. Cena nie jest jeszcze znana.

Keanu Reeves uwielbia motocykle i w życiu przejechał na nich dziesiątki tysięcy mil. W zasadzie to jego podstawowy środek transportu – dotąd miał tylko dwa samochody, klasyczne Volvo i współczesny model Porsche.

Jego pierwszym jednośladem było Kawasaki 600 Enduro. Nie przywiązywał się jednak do pojedynczych modeli, wręcz przeciwnie. Nabrał ciekawego przyzwyczajenia: jechał na plan zdjęciowy jednym motocyklem, sprzedawał go na miejscu i kupował od razu nowy. Przez jego ręce przewinęły się m.in. Suzuki GS1100E, Suzuki GSX-R750, BMW 750 z 1974 roku, Kawasaki KZ 900, Harley-Davidson Shovelhead z 1984 i Moto Guzzi. Na tej podstawie zdobył spore doświadczenie względem wymogów, jakie powinien spełnić motocykl idealny. Wszystko to doprowadziło do nawiązania współpracy z Gardem. Na początku były tylko luźne rozmowy, potem szkice i modele w 3D, aż w końcu projekt nabrał kształtów. Keanu zapewnia, że włożył weń całe serce plus wgląd doświadczonego (i to jak doświadczonego!) motocyklisty. Myślicie, że można mu zaufać?

Gard Hollinger i Keanu Reeves
fot. Arch Motorcycles

Najnowsze