Bolid Ferrari F150 ujawniony!
Ferrari jako pierwsze pokazało światu bolid Formuły 1 na sezon 2011. Jak zwykle premierowy pokaz zespołu z Maranello budził ogromne zainteresowanie, także wśród internautów.
Fernando Alonso już za kierownicą F150. |
![]() |
fot. Ferrari
|
Dwa miliony osób ze 149 krajów śledziło dzisiejsze wydarzenia w siedzibie Ferrari. Poza tradycyjnie obecnymi przy takich okazjach fanami z Hiszpanii, Brazylii, czy USA i Wielkiej Brytanii, tym razem dzięki internetowi świadkami premiery F150 byli także wielbiciele F1 z krajów Dalekiego Wschodu, a także Afganistanu czy Uzbekistanu.
Pięćsetna sztuka bolidu wyprodukowana przez Ferrari ma symbol F150. To ukłon w stronę ojczyzny, dla upamiętnienia 150 rocznicy zjednoczenia Włoch.
Różne czynniki wpłynęły na projekt tegorocznego samochodu. Najwięcej zmian można zauważyć w aerodynamice pojazdu. Innowacyjne podejście podyktowane jest zmianą przepisów, a także „oryginalnym sposobem myślenia konstruktorów” – jak stwierdzono podczas dzisiejszego pokazu. Jedną z nowości, jest wprowadzenie hydraulicznie sterowanego tylnego skrzydła. Dzięki zwiększeniu minimalnej wagi bolidu i bardziej rygorystycznej kontroli dystrybucji masy, powraca także KERS. Wprowadzono także szereg zmian związanych z ochroną kokpitu, zaproponowano inne rozwiązanie dotyczące kabli zabezpieczających koła przed oderwaniem od bolidu w razie wypadku – wszystko to zostało podyktowane wprowadzeniem bardziej restrykcyjnych wymagań dotyczących bezpieczeństwa kierowcy i bolidu podczas kolizji.
Najnowszy bolid Ferrari. |
![]() |
fot. Ferrari
|
Na pierwszy rzut oka przednia część nadwozia typu monocoque wygląda na wyższą niż w F10. Zmniejszone zostały boczne wloty powietrza i zmieniono kształt wlotu nad głową kierowcy. Tylne zawieszenie zostało od nowa skonstruowane, a przednie zmodyfikowano. System wydechowy pozostał podobny do tego, stosowanego w drugiej połowie ostatniego sezonu, a układ chłodzenia musiał zostać dostosowany do nowych kanałów wyprowadzania powietrza oraz KERS. W kooperacji z firmą Brembo przerobiony został zupełnie system hamowania.
Oczywiście, aktualny wygląd F150 jest bardzo różny od tego, co zobaczymy w czasie pierwszego weekendu wyścigowego w Bahrajnie.
Do tej pory Ferrari miało okazję przyjrzeć się bliżej nowym oponom dostarczanym w tym sezonie przez Pirelli (przez 2 dni w listopadzie ubiegłego roku). Przed rozpoczęciem wyścigów zespół, podobnie jak inne teamy, będzie miał jeszcze do dyspozycji 15 dni testów na dostosowanie ustawień samochodu do nowego ogumienia.
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Zostaw komentarz: