BMW zaprojektuje warszawskie metro
Panuje powszechna opinia o tym, że BMW tworzy niezawodne luksusowe samochody. Jak się okazuje, producent potrafi zaprojektować również metro, które już niebawem trafi do warszawskich podziemi.
fot. BMW
|
Nazywa się Inspiro i za kilka lat (planowo w roku 2012) będzie łączyło dwa brzegi Wisły. W warszawskim tunelu podziemnym już niedługo będzie jeździć metro przygotowane przez Siemens i BMW Group. Wszystko dlatego, że Siemens wygrał przetarg na budowę 35 wagonów metra w Warszawie. Stylizacją zewnętrzną i wewnętrzną natomiast ma się zająć BMW Designworks USA.
Jak więc nietrudno się domyśleć – ma być ładnie, elegancko, a przede wszystkim przestronnie. Wnętrze zostanie zaprojektowane tak, by pomieścić jak najwięcej pasażerów. Pojawią się też duże tablice informacyjne, mapy, a drzwi wejściowe zostaną ładnie oświetlone.
Nadwozie metra wykonane będzie z aluminium. |
fot. BMW
|
Wiadomo już, że „nadwozie” metra zostanie wykonane z aluminium. Takie rozwiązanie pozwoli na zminimalizowanie zużycia energii.
Pomysł z pewnością spodoba się ekologom – w końcu wielu ludzi zamiast godzinami tkwić w korkach, wybierze ciche, szybkie, ładne i z pewnością bardziej oszczędne metro. Kiedy więc niektórzy kierowcy wybiorą opcję transportu podziemnego, warszawskie powietrze będzie mniej zanieczyszczane, a drogi nieco bardziej przejezdne.
Póki co, nie wiadomo nic na temat osiągów metra. Liczymy na to, że Siemens i BMW nie zawiodą, a każdy podróżujący zdąży na umówione spotkanie.
Nowe metro, w porównaniu z tym jeżdżącym na linii Młociny-Kabaty, ma zapewnić więcej przestrzeni dla pasażerów – w końcu to oni są tutaj najważniejsi… |
fot. BMW
|
Najnowsze
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Współczesne samochody może i są w dużej mierze bezobsługowe, ale to co innego niż odporność na niewłaściwą i bezmyślną obsługę. Prędzej czy później wszystkie eksploatacyjne błędy się zemszczą. Jednym ze sposobem na uniknięcie wydatków, jest pamiętanie o zasadzie 5 minut. -
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta
Zostaw komentarz: