BMW X2 M35i – ze sportowymi genami

Dwulitrowy silnik w X2 M35i to pierwsza 4-cylindrowa jednostka M Performance i jednocześnie najmocniejszy taki silnik BMW. Generuje 306 KM i maksymalny moment obrotowy 450 Nm. Auto wyposażone jest standardowo w napęd na cztery koła xDrive i 8-stopniową skrzynię Steptronic z funkcją Launch Control i zestrojeniem M Performance. BMW X2 M35i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,9 s.

Oprócz mocnego silnika, auto ma również sportowy układ jezdny M, a opcjonalnie dostępny jest również adaptacyjny układ z dwoma ręcznie regulowanymi trybami, łączącymi sportowy charakter i komfort jazdy. Ciekawostką techniczną – a także debiutem w samochodzie M Performance – jest sportowy dyferencjał M na przedniej osi. Podczas bardzo dynamicznych manewrów blokowany mechanizm różnicowy najskuteczniej zmniejsza straty trakcji na przednich kołach.

Sportowy układ kierowniczy M daje kierowcy imponująco bezpośrednie i precyzyjne wyczucie prowadzenia. Również układ hamulcowy został przystosowany do wymogów X2 M35i. Z zaciskami stałymi w metalizowanym kolorze granatowym i 18-calowymi tarczami stalowymi z przodu (17 cali z tyłu) gwarantuje niezmiennie krótką drogę hamowania. Ale dzięki know-how M to jeszcze nie wszystko. Zarówno układ kierowniczy, jak i jezdny zostały dostosowane do parametrów układu napędowego.

Sportowe aspiracje X2 M35i znajdują odzwierciedlenie w wyglądzie zewnętrznym z wieloma typowymi elementami M Performance w kolorze Cerium Grey bazującymi na pakiecie sportowym X2 M. Z przodu uwagę zwracają reflektory i światła przeciwmgielne w technologii Full HD, nerki w kolorze Cerium Grey i nowe boczne wloty powietrza w tym samym kolorze zapewniające optymalne chłodzenie hamulców i silnika. Lusterka zewnętrzne mają specjalne nakładki, również w tym kolorze. Z tyłu X2 M35i ma charakterystyczny spojler M, a sportowy układ wydechowy M z końcówkami o średnicy 100 mm i sportowym brzmieniu. 19-calowe obręcze kół M Sport ze stopów lekkich (opcjonalnie 20-calowe) uzupełniają wygląd zewnętrzny samochodu. 

Podobnie jak w przypadku wyglądu zewnętrznego bazę dla wnętrza stanowi pakiet sportowy M. Oprócz tego X2 M35i wyposażone jest standardowo w skórzaną kierownicę sportową M z łopatkami zmiany biegów i listwy progowe z przodu z napisem „M35i”. Nowością są opcjonalne sportowe fotele przednie M, dostępne są w trzech wersjach tapicerki: z tkaniny Trigon i alcantary w kolorze czarnym z niebieskimi akcentami, z perforowanej skóry Dakota w kolorze czerwonej magmy z czarnymi akcentami i z perforowanej skóry Dakota w kolorze czarnym. W ofercie są też pasujące pasy bezpieczeństwa w wersji M.

Rozpoczęcie produkcji X2 M35i planowane jest na listopad 2018 r., a na rynki europejskie w marcu 2019 r.

Najnowsze

Kabina vana została dosłownie rozdarta w wypadku

Czołowy wypadek vana i ciężarówki zakończył się wyjątkowo poważnym uszkodzeniem tego pierwszego.

W wyniku wypadków elementy pojazdów są zwykle miażdżone. Tu jednak doszło do prawdziwego rozdarcia szoferki dostawczaka, łącznie z drzwiami. Kierowca wyszedł z tego bez szwanku, natomiast dwoje pasażerów trafiło do szpitala.

A jak doszło do tego niecodziennego wypadku? Kierujący zasnął za kierownicą, a prowadzony przez niego van zjechał na przeciwny pas. Dziwne tylko jest to, że żadne z pasażerów nie próbowało złapać za kierownicę i skręcić ją w przeciwnym kierunku, ani nie obudziło kierowcy.

Najnowsze

Zatrzymał auto na lewym pasie i przechadzał się z telefonem

Może ten kierujący miał ważny powód, aby zatrzymać się i rozmawiać przez telefon. Nic jednak nie usprawiedliwia jego zachowania.

Wszyscy dobrze wiemy, że nie wolno rozmawiać przez telefon trzymając go przy uchu i prowadząc jednocześnie samochód. Ten kierowca zdecydowanie jednak przesadził.

Żarty na bok, możliwe, że auto zwyczajnie się zepsuło i mężczyzna dzwonił po pomoc drogową. Robił to jednak w sposób niezwykle niebezpieczny – nie oznaczył trójkątem miejsca zatrzymania i przechadzał się wzdłuż drogi jak po deptaku.

Najnowsze

Omal nie doprowadził do 3 wypadków. W kilka sekund!

Kierowca Lexusa wyraźnie nie miał dobrego dnia. W dosłownie chwilę mógł doprowadzić do trzech wypadków.

Kierujący Lexusem RX najpierw mało nie uderzył w bok auta z kamerą, a następnie przejechał przez czerwone światło. Zauważył jednak zbliżający się z lewej samochód, z którym omal się nie zderzył.

W tym momencie chyba zorientował się, że przejechał za sygnalizator i chciał swój błąd naprawić. Omal nie wjeżdżając tyłem w przechodnia idącego po przejściu dla pieszych.

Najnowsze

Wypadek policjanta na motocyklu

Australijski policjant padł ofiarą prawdziwej zmory motocyklistów - bezmyślnego kierowcy.

Kierowca białego hatchbacka był dość niecierpliwy i nie zamierzał czekać z wykonaniem skrętu, aż przejadą wszystkie pojazdy z naprzeciwka. Ryzykowny manewr, kiedy do przecięcia są aż trzy pasy ruchu.

Tak się złożyło, że ostatnim jechał policjant na motocyklu, któremu widok zasłaniał pickup z zabudowaną paką. Nie miał więc możliwość zareagować i z dużą siłą uderzył w bok hatchbacka.

Najnowsze