BMW sprzedaje się w Polsce jak świeże bułeczki!

Co wpłynęło na taki wynik? Świetna sprzedaż trójki, piątki i zaskakująco wysoka flagowej serii 7. Także MINI przekroczyło pułap 1,5 tysiąca rejestracji.

BMW Group zamknęła rok 2016 na pozycji lidera w segmencie premium już po raz siódmy z rzędu. W ciągu ostatnich trzech lat firma podwoiła sprzedaż w naszym kraju (w porównaniu do 2013). Marka BMW z 12 497 zarejestrowanymi samochodami osiągnęła aż 30,9% wzrostu w stosunku do poprzedniego roku. MINI może pochwalić się 38,6% wzrostem i 1 573 rejestracjami. Natomiast w świecie motocykli BMW Motorrad osiągnął pułap 1182 rejestracji, rosnąc o kolejne 3,6%.

Rok 2016 zapisze się w historii BMW Group także jako rok bardzo nietypowego jubileuszu – z okazji 100 rocznicy istnienia firma postanowiła podzielić się swoją wizją przyszłości motoryzacji pod postacią czterech koncepcyjnych modeli pod nazwą VISION NEXT 100. Zastosowane w nich rozwiązania obrazują cztery kluczowe trendy w motoryzacji: autonomiczną jazdę, napęd elektryczny, współdzielenie pojazdów czy rozbudowaną łączność cyfrową.

Marka BMW na czele rynku premium
Rok 2016 przyniósł rynkowy sukces flagowej limuzynie BMW serii 7, która z 604 rejestracjami osiągnęła pozycję zdecydowanego lidera w swojej klasie. Rozwija się także popyt na personalizację dóbr luksusowych, o czym świadczy także wzrost zamówień opcji BMW Individual o 50%.

Najpopularniejszym modelem w gamie BMW okazało się BMW serii 3, osiągając liczbę 1855 rejestracji. Niemal równą popularnością cieszyło się BMW serii 5 – model z 1786 egzemplarzy nadal prowadzi w klasie limuzyn biznesowych. Taki wynik w ostatnim roku przed zaplanowaną na luty 2017 premierą nowej generacji potwierdza atrakcyjność BMW w segmencie biznesowych samochodów klasy premium.

Rodzina BMW i rozwija się w dynamicznym tempie. W 2016 roku gama wzbogaciła się o model i3 z bardziej pojemnym akumulatorem.  Firma rozbudowała również sieć punktów sprzedaży BMW i do 14 lokalizacji w całym kraju. W Polsce na drogi wyjechało w ubiegłym roku 91 modeli i3 (wzrost o 36%) oraz 26 sportowej hybrydy i8 (wzrost 86%). BMW nadal jest liderem w segmencie elektrycznych samochodów w Polsce z 55% udziałem w rynku.

Technologie BMW i trafiają teraz do głównych serii marki pod postacią linii modelowej hybryd plug-in iPerformance. Portfolio obejmuje obecnie BMW serii 2 Active Tourer, BMW serii 3, BMW serii 7 i BMW X5, zaś w 2017 dołączą do nich hybrydy MINI Countryman oraz BMW serii 5. W kolejnych latach kolejne nowości: BMW i8 w wersji roadster oraz elektryczne BMW X3 i MINI.

W listopadzie 2016 na świecie zarejestrowany został 100 000. egzemlarz „zelekryfikowanych” modeli BMW.

W 2016 roku zarejestrowano w Polsce 221samochodów oznaczonych najmocniejszą literą na świecie, co oznacza blisko podwojenie wyniku z 2015 roku. W minionych 12 miesiącach miał miejsce m.in. rynkowy debiut BMW M2 Coupé czy BMW M5 Competition Edition. Do nowości zaplanowanych na 2017 rok należą wersje M Performance BMW serii 7 – BMW M760Li oraz nowe BMW M550i xDrive.

BMW utrzymało wysoką pozycję w segmencie samochodów kompaktowych premium. W Polsce zarejestrowano 895 egzemplarzy BMW serii 1 odnotowując w ten sposób 20% wzrost w stosunku do poprzedniego roku. Wysoki poziom rejestracji z wynikiem 418 egzemplarzy utrzymały modele BMW serii 2 Active i Gran Tourer. Na uwagę zasługuje także 105% wzrost rejestracji X1 – do 1360 sztuk.

MINI nie takie mini
2016 okazał się świetny dla marki MINI, która urosła o 38,6%  i przekroczyła pułap 1,5 tys. rejestracji. Na drogi wyjechały 1573 modele MINI, na czele z trzy- oraz pięciodrzwiowym hatchbackiem, którego zarejestrowano 715 egzemplarzy. Drugim najpopularniejszym modelem w gamie był Countryman z 499 rejestracjami. Bardzo dobry wynik zanotował także mający swoją premierę w 2015 roku MINI Clubman – 335 rejestracji. W lutym 2017 rusza w Polsce sprzedaż oficjalnie nowego MINI Countryman, największego i najbardziej wszechstronnego modelu w 57-letniej historii MINI.

Coraz szybciej na dwóch kołach
W 2016 roku BMW Motorrad osiągnęło sukces dzięki zarejestrowaniu 1182 motocykli. Marka umocniła się na pozycji lidera w klasie motocykli powyżej 500 cm3, z 24% udziałem w polskim rynku. Najpopularniejszym modelem marki był R 1200 GS ADVENTURE, który odnotował 227 rejestracji. Równie dobry wynik, z 215 rejestracjami, osiągnął R 1200 GS.

W 2017 roku zadebiutuje wyczekiwana nowa generacja R 1200 GS oraz model  K 1600 Bagger, który pozwoli BMW Motorrad wejść w nowy segment motocykli. Powiększy się także rodzina RnineT, która już wkrótce będzie reprezentowana przez 5 modeli w różnych wersjach stylistycznych.

BMW Group Polska

 

2015

2016

BMW

9552 (+24%)

12 497 (+31%)

MINI

1129 (+25%)

1573 (+38,6%)

BMW Motorrad

1141 (+16%)

1182 (+3,6%)

BMW Group Polska

11 822

15 252

 

BMW.

Model

2015

2016

Seria 3

1294

1855

Seria 5

1241

1786

X5

1302

1497

X1

663

1360

X3

1019

1283

X4

946

1100

Seria 1

743

895

Seria 4

655

736

X6

682

662

Seria 7

94

604

Seria 2

625

489

BMW i

81 (BMW i3: 67; BMW i8: 14)

117 (BMW i3: 91, BMW i8:26)

Seria 6

190

91

Z4

17

22

 

MINI.

Model

2015

2016

Clubman

34

335

Hatch

600

715

Countryman

452

499

Komentarze:

Anonymous - 5 marca 2021

Dziwni ci w tych salonach kroją za te auta masakrycznie i jeszcze chcą żeby im płacić za paliwo za jazdę próbną za zachodnią granicą całują po rękach byś tylko kupił ich auta nasi nawet nie oddzwaniają są tak zajęci masakra . A najlepsze jest to że ci w Mercedesie do takich samych wniosków doszli . Zdziwieni że ludzi nie kupują aut bo ich obsługa przedstawiciele mają masakrycnie małą wiedzę o tym co sprzedają lub z lenistwa im się nie chce odpowiednio zainteresować klienta powiedzieć klientowi co to auto potrafi i w tym kłopot pozdrawiam .

Odpowiedz
Pokaż więcej komentarzy
Pokaż Mniej komentarzy
Schowaj wszystkie

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze