BMW Serii 7 z silnikiem 2.0. Spali tylko 5,8 litra…
Bawarski producent zaczyna poważne eksperymenty z downsizingiem w swoim największym modelu. "Siódemka" pojawi się na wybranych rynkach w bazowej wersji 730i, z dwulitrowym silnikiem pod maską.
Potwierdzają się plotki z zeszłego roku, kiedy w kuluarach mówiono o tym, że BMW wprowadzi do swojego flagowego modelu dwulitrowy silniki wspomagany przez turbodoładowanie. I właśnie po cichu taka wersja pojawiła się na rynku chińskim i tureckim. Niemiecki producent jeszcze nie odniósł się oficjalnie co do tej nowości, ale można przypuszczać, że niebawem taka wersja pojawi się także na pozostałych rynkach.
Ciężko sobie wyobrazić, że potężna limuzyna jest napędzana zaledwie czterocylindrowym silnikiem o pojemności dwóch litrów. Motor jest wspomagany przez turbosprężarkę, dzięki czemu oferuje 258 KM. Ten sam silnik (z serii B48) można spotkać w BMW 225i, 330i oraz MINI Cooperze JCW.
Jednostka współpracuje z ośmiobiegowym automatem, a napęd jest przekazywany wyłącznie na tylną oś. Auto z takim silnikiem ma się rozpędzać do setki w 6,2 sekundy. Jego prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Najbardziej zaskakujące wydaje się być spalanie. Producent twierdzi, że „siódemka” z takim silnikiem zużyje średnio 5,8 l/100 km.
Cena BMW 730i na rynku tureckim startuje od 193 tys. euro.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Zostaw komentarz: