BMW M2 Competition pobiło (bardzo dziwny) rekord

Kiedy samochody biją jakieś rekordy, to zwykle są to rekordy prędkości, albo czasu potrzebnego na pokonanie okrążenia jakiegoś znanego toru. M2 nie pobiło żadnego tego typu rekordu, ale zdobyło rekord w przebijaniu balonów na czas. Laserem.

Rekord świata, w przebijaniu balonów w czasie 60 sekund, wynosi 63 sztuki. Przebija się je wiązkami laserowymi, emitowanymi z laserów trzymanych w rękach.

BMW podjęło się pobicia tego rekordu i umieściło taki sam laser w dolnej części zderzaka nowego M2 Competition. Auto następnie ruszyło po torze ułożony na wzór logo M GmbH, wzdłuż którego ustawiono balony. Efekt? 79 balonów w 60 sekund – nowy rekord świata.

Mamy jednak wątpliwości na ile wynik ten jest zasługą wzmocnionego do 410 KM silnika drzemiącego pod maską M2 Competition oraz zmodyfikowanego zawieszenia. Kierowca zwyczajnie kierował laser na kolejne, ustawione w linii prostej, balony i czekał aż wszystkie się przebiją, po czym zawracał. Bicie tego rekordu w wykonaniu człowieka nie polegało raczej na celowaniu laserem w długie rzędy balonów do momentu, aż wszystkie nie popękają.

https://www.youtube.com/watch?v=QzJeQOibd5s

Najnowsze

Skoda Karoq debiutuje w wersji Scout

Do rodziny najbardziej terenowych modeli Skody dołącza kompaktowy SUV marki - Karoq. Wersja Scout będzie dostępna z nowym, topowym silnikiem.

Skodę Karoq Scout rozpoznamy dzięki chromowanym i srebrnym elementom nadwozia, nakładkom na nadkola i antracytowym, polerowanym osiemnastocalowym obręczom kół ze stopów lekkich „Braga”. Całości dopełniają przyciemniane szyby i umieszczony na nich emblemat Scout.

Wnętrze samochodu wyposażone zostało w fotele z nowo zaprojektowaną tapicerką, z kontrastującymi czarno-brązowymi szwami. Na każdym z foteli znajduje się ozdobny napis Scout. Wielofunkcyjna, skórzana kierownica, pedały z nakładkami ze stali szlachetnej oraz oświetlenie LED Ambiente uzupełniają prezencję kabiny.

Karoq Scout dostępny jest wyłącznie z napędem na cztery koła oraz trzema jednostkami napędowymi. Oprócz silnika benzynowego 1.5 TSI o mocy 150 KM w połączeniu z siedmiobiegową automatyczną skrzynią DSG, dostępne są również dwie jednostki wysokoprężne. Silnik 2.0 TDI o mocy 150 KM może być połączony z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów lub siedmiobiegową automatyczną DSG. Najmocniejsza jednostka to 2.0 TDI o mocy 190 KM, zawsze występująca z siedmiobiegową przekładnią DSG.

Najnowsze

Goodc

Pogoda pokrzyżowała plany „The World’s Largest All Female Biker Meet”

Ulewne deszcze, wichury i ostrzeżenia przeciwpowodziowe – to nie były idealne warunki do pobicia rekordu na największe na świecie spotkanie motocyklistek.

29 lipca w Anglii odbyła się próba pobicia rekordu na największe spotkanie motocyklistek „The World’s Largest All Female Biker Meet”. Lynn’s Raven Café w miejscowości Whitchurch miała zamiar zgromadzić ok. 1200 motocyklistek i tym samym pobić zeszłoroczny wynik w liczbie 1132.

Niestety pogoda drastycznie się załamała, panowały duże ulewy, silne wiatry i ogłoszono nawet alarm przeciwpowodziowy. Mimo tych nieprzychylnych warunków, z najodleglejszych zakątków Anglii, na spotkanie dotarło 443 nieustraszonych motocyklistek! Na imprezie zebrano także 2458 funtów na cele charytatywne. Kolejna próba bicia rekordu odbędzie się za rok.

Najnowsze

Najspokojniejsza stłuczka w historii

Nie każdy kierowca wyskakuje z krzykiem ze swojego samochodu, kiedy ktoś mu go przytrze. Ale ci kierujący chyba przesadzili w drugą stronę.

Stojący w korku minivan niespiesznie toczy się w stronę sąsiedniego pasa, wesoło przy tym machając tylną wycieraczką. Wreszcie staje się nieuniknione – przyciera bokiem o bok jadącego prawidłowo sedana.

Sprawa nie wydaje się być poważna, auta mają najwyżej lekko porysowany lakier, może trochę wgięty błotnik lub drzwi. Nic wielkiego, ale jest to stłuczka i powinni przynajmniej obejrzeć swoje samochody.

Tym kierowcom jednak na tym nie zależało – obaj spokojnie odjechali dalej.

Najnowsze

Tir wjechał w osobówkę. Z czyjej winy?

Do kontrowersyjnego zdarzenia doszło przy zjeździe z jednej z amerykańskich autostrad.

Kiedy jeden kierowca wjedzie w tył innego samochodu, to sprawa właściwie zawsze jest jednoznaczna – ten kto nie zdążył zahamować, nie zachował odpowiedniego odstępu i ostrożności. Zdarzają się przy tym przypadki, kiedy kierujący nie mógł fizycznie zapobiec wypadkowi z uwagi na zachowanie poszkodowanego.

Jak było w tej sytuacji? Kierowca ciężarówki jechał na pewniaka prawym pasem, pomimo tego, że na pasie do skrętu utworzył się korek, a znajdujący się przed nim Ford Fusion poruszał się niezdecydowanie, co chwilę zapalając światła stopu. Można było przewidzieć, że chce zmienić pas, tylko jeszcze nie wie, w którym miejscu.

Jadący ciężarówką zignorował to, a kiedy Ford wreszcie zdecydował się zatrzymać, było już za późno, aby uniknąć wypadku. Wina kierowcy z kamerą wydaje się ewidentna. Ale co powiedzieć o Fordzie, który nagle zatrzymał się na prawym pasie autostrady?

Najnowsze