Bardzo dziwna kolizja SUV-a i dostawczaka

Samochodowa kamera dokładnie nagrała cały przebieg zdarzenia. Ale jakim cudem mogło do niego dojść?

Osoba kierująca SUV-em jadącym przed autem z kamerą porusza się w sposób zupełnie prawidłowy. Zbliżając się do łuku drogi odpowiednio wcześnie zaczyna zwalniać, tylko… dlaczego nie skręca?

W ten oto zupełnie niezrozumiały sposób doszło do kolizji SUV-a z dostawczakiem. Kierowca tego drugiego został przewieziony do szpitala.

Najnowsze

Rowerzysta z impetem zderzył się czołowo z autem

Wydaje się, że rowerzyści szczególnie powinni uważać na swoje bezpieczeństwo. Dlaczego zatem ten jechał tak, jakby był sam na drodze?

Do zdarzenia doszło w Mysłowicach, a całe zajście nagrała kamera samochodowa. Na wideo widzimy jak samochód zbliża się do skrzyżowania z drogą podporządkowaną, z której nagle wyjeżdża rowerzysta. Kierująca Volkswagenem próbowała uniknąć wypadku, ale było już za późno.

36-letni rowerzysta wpadł na maskę i szybę czołową auta, rozbijając ją. Z urazami nogi oraz łopatki trafił do szpitala. Przybyła na miejsce policja nie miała wątpliwości, że to on ponosi wyłączną winę za ten wypadek. Ciekawe czy poczuł się do odpowiedzialności i zapłacił później za naprawdę uszkodzonego Volkswagena.

Najnowsze

Zwinne Audi Q3 Sportback oficjalnie. Jak prezentuje się pierwszy crossover marki Audi?

Audi Q3 Sportback - to połączenie mocnego wyglądu i wszechstronności SUV’a ze sportową elegancją i zwinnością prowadzenia coupé. Cechy te sprawiają, że mamy do czynienia z właściwie pierwszym crossoverem marki Audi ze ściętym tyłem. I miejmy nadzieję, że nie z ostatnim.

Stylistycznym kontrastem dla posiadającego wszystkie cechy SUV’a przodu auta, jest przedział pasażerski wyposażony w typowe cechy coupé. Dzięki niskiemu dachowi przechodzącemu w płaskie, pochyłe słupki D, gdy patrzy się na ten samochód z boku, wydaje się on znacznie dłuższy niż jego siostrzane Audi Q3. W rzeczywistości różnica między nimi to zaledwie 16 mm. Natomiast ten SUV coupé jest o 29 mm niższy. Jego elegancko zarysowana linia ramion przebiega znacznie niżej niż w Q3 i w ten sposób optycznie obniża całe nadwozie. 

Tył Audi Q3 Sportback jest w każdym calu tak pełen mocy jak jego przód. Powierzchnie pełne są gry świateł i cieni. Szerokość nowego crossovera z tej perspektywy, podkreśla długi spojler dachowy rozciągający się ponad niskimi oknami. Wrażenie to potęgują również światła tylne powielające motyw reflektorów przednich, a zarazem się od nich różniące. Dolną część tyłu zamyka dyfuzor z szerokim blade’em i dwoma wyraźnymi przetłoczeniami. 

Każde Audi Q3 Sportback w standardzie otrzymuje pakiet „wysoki połysk”. To przyciąga wzrok do aluminiowej ramy dachu oraz również aluminiowych ramek szyb w drzwiach. Natomiast ramki słupków B oraz C lśnią czernią. Czarny pakiet stylistyczny zapewnia jeszcze bardziej dynamiczny wygląd auta, ponieważ dzięki czarnym powierzchniom zderzaków samochód wydaje się jeszcze niższy. Podkreśla również osłonę Singleframe oraz wykończenia okien bocznych. W linii stylistycznej S line, nakładki progów są czarne. Opcjonalnie do pakietu dodać można czarne obudowy lusterek zewnętrznych. 

Silniki Audi Q3 Sportback są wydajne, mocne i charakteryzują się wysoką kulturą pracy. Wszystkie standardowo posiadają certyfikację zgodności z normą emisji Euro 6d-TEMP. Na rynku europejskim na początku dostępny będzie jeden silnik benzynowy i dwie jednostki wysokoprężne. Najmocniejszym z nich jest silnik 2.0 TFSI (169 kW/230 KM) montowany w Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro. Jednostka Diesla występuje w dwóch wersjach mocy: 110 kW (150 KM) lub 140 kW (190 KM). Montowana jest ona odpowiednio w Q3 Sportback 35 TDI i Q3 Sportback 40 TDI quattro. 

Wkrótce po wprowadzeniu modelu na rynek, pojawi się jeszcze jedna jednostka napędowa: benzynowa 1.5 o mocy 110 kW (150 KM) z systemem cylinder on demand, montowana w Q3 Sportback 35 TFSI. System cylinder on demand sprawia, że przy niskich i średnich obciążeniach wyłącza się drugi i trzeci cylinder, co znacznie redukuje zużycie paliwa. 

Za przeniesienie mocy silnika na koła odpowiada siedmiobiegowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic wraz z napędem na cztery koła quattro. Układ taki montowany jest praktycznie we wszystkich wersjach silnikowych. Wyjątkiem są tylko dwie, napędzane wyłącznie na oś przednią i wyposażone w manualną skrzynię biegów wersje bazowe: 1.5 TFSI i 2.0 TDI, obie o mocy 110 kW (150 KM), przy czym silnik Diesla może być tu opcjonalnie wyposażony w napęd na cztery koła quattro. 

Audi Q3 Sportback jest jednym z najbardziej przestrzennych modeli w swej klasie. Jego długość to 4500 mm, wysokość to 1556 mm, a szerokość 1843 mm. Ten SUV coupé jest o 16 mm dłuższy, 29 mm bardziej płaski i 6 mm węższy od klasycznego Audi Q3. Rozstaw osi to 2680 mm, co tworzy świetną bazę dla całkiem obszernego wnętrza. 

Fotele przednie – opcjonalnie sterowane elektrycznie i podgrzewane – w takiej specyfikacji jak w tym modelu, standardowo występują dopiero w pojazdach klasy wyższej. Tylną kanapę można w standardzie przesuwać o 130 mm w przód i w tył. Jej oparcie podzielone jest na trzy części i można je regulować w siedmiu stopniach pochylenia. Za tylnymi siedzeniami znajduje się bagażnik o pojemności 530 l., a po złożeniu oparć nawet 1400 l.

System MMI navigation plus w Audi Q3 Sportback oferuje tyle samo możliwości, co w dużych modelach Audi. Jego koncepcja obsługi, z płaską strukturą menu, jest łatwa do zrozumienia. Wprowadzanie celów nawigacji oraz wyszukiwanie przy pomocy funkcji MMI search, bazują na domyślności systemu. Dla przykładu: jeśli kierowca szuka restauracji, wystarczy, że wprowadzi tylko kilka liter, a na ekranie pojawia się cała lista trafień. Porozumiewanie się z jednostką sterująca systemu opiera się na języku naturalnym, rozumiejącym potoczne sformułowania. To daje jeszcze większą wygodę. Jeśli na przykład kierowca powie: „jestem głodny”, system zasugeruje mu restauracje znajdujące się w pobliżu. 

Z okazji wprowadzenia modelu na rynek, cztery pierścienie zaprezentują specjalnie wyposażoną, limitowaną wersję tego samochodu pod nazwą „edition one”. Będzie ona dostępna w dwóch wariantach: w kolorze metalicznym „srebrna rosa” z dodatkami w szarej barwie Manhattan oraz w całości w kolorze czarnym metalik – Mythos. W obu przypadkach zewnętrzna stylistyka bazuje na linii S line oraz na czarnym pakiecie stylistycznym. Ciemne panele dekoracyjne w diodowych reflektorach Matrix LED oraz 20-calowe koła dostarczane przez Audi Sport, nadają mu jeszcze bardziej sportowego wyglądu. We wnętrzu na kierowcę i pasażerów czeka linia stylistyczna „edition one srebrna rosa” bazująca na linii design selection oraz na srebrnych odcieniach kolorystycznych. Z kolei linia „edition one czarny Mythos” oparta jest na linii wnętrza S line i uzupełniona o niebieskie powierzchnie z Alcantary umieszczone na desce rozdzielczej i na podłokietnikach w drzwiach. 

Najnowsze

Pojazdem o ładowności 1 tony, przewoził 6 ton ładunku!

Niemal 8,6 tony ważył samochód dostawczy o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Patrole dolnośląskiej, małopolskiej i śląskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymały w sumie 17 podobnych pojazdów z dużym nadmiarem ładunku.

Niechlubnego rekordzistę wagowego zatrzymali inspektorzy z Jeleniej Góry. Pojazd o DMC do 3,5 tony przewoził betonowe fundamenty do przęseł ogrodzeń panelowych ze sprzętem do ich montażu i ważył prawie 8,6 tony.

Z kolei 7,9 tony ważył dostawczak przewożący ekogroszek, którego zatrzymał do kontroli patrol ITD z Krakowa. Przekroczenie dopuszczalnej ładowności spowodowało również naruszenie jego konstrukcji. W tym przypadku auto odjechało na lawecie na parking, a kierowca został ukarany mandatem.

15 przeładowanych samochodów dostawczych skontrolowali jednego dnia inspektorzy ITD z Katowic na śląskim odcinku krajowej „jedynki”. Najcięższy zatrzymany przez nich pojazd o DMC do 3,5 tony ważył 5,5 tony.

Jeden z zatrzymanych do kontroli pojazdów przez patrol śląskiej ITD również odjechał  na lawecie prosto z wagi na parking strzeżony. Kierowca nie posiadał przy sobie prawa jazdy i początkowo nie chciał podać powodu jego braku. Na miejsce kontroli wezwano patrol policji. Okazało się, że dokument został mu urzędowo zatrzymany.

Najnowsze

BMW serii 2 Gran Coupé w ostatniej fazie testów. Zobaczcie zdjęcia!

Pierwsze BMW serii 2 Gran Coupé otrzymuje właśnie ostatnie szlify w końcowej fazie testowej. Podczas jazd próbnych w okolicach Monachium służy przy tym jako jeżdżąca autoreklama.

Testowane egzemplarze nowego czterodrzwiowego coupé w segmencie samochodów kompaktowych premium mają oprócz charakterystycznego wielokolorowego kamuflażu duży kod QR na przednich drzwiach. Kod ten kieruje bezpośrednio do strony www.bmw.com/2-series-gran-coupe, gdzie jeszcze przed światową premierą w listopadzie 2019 roku na Wystawie Samochodowej w Los Angeles będzie można znaleźć pierwsze informacje na temat tego ekstrawaganckiego i innowacyjnego samochodu. Nowe BMW serii 2 Gran Coupé zadebiutuje na światowych rynkach wiosną 2020 r.

W samochodzie zastosowano między innymi znaną z BMW i3s (zużycie energii w cyklu mieszanym: 14,6-14 kWh/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km**) technologię ARB (ograniczenie poślizgu kół w pobliżu aktuatora), w której kontrola poślizgu odbywa się bezpośrednio w sterowniku silnika, a nie w sterowniku DSC (dynamiczna kontrola stabilności). Bez długich ścieżek sygnałowych informacje są przesyłane trzykrotnie szybciej, a regulacja jest odczuwana przez kierowcę jako nawet dziesięciokrotnie szybsza.

Oprócz sportowo eleganckich i ekstrawaganckich linii pierwsze BMW serii 2 Gran Coupé oferuje najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie łączności i dużo przestrzeni. Ma więc idealne warunki do tego, aby zaoferować typową dla BMW radość z jazdy nowym, ceniącym stylistykę grupom kierowców miejskich. 

Ten topowy, sportowy model jest napędzany przez 4-cylindrowy silnik BMW Group o mocy 225 kW (306 KM) i wyposażony standardowo w nową blokada mechanizmu różnicowego Torsena na przedniej osi dającą samochodowi jeszcze bardziej dynamiczny charakter.

Najnowsze