Auta 3 – kiedy premiera?

W sieci pojawił się kolejny trailer zapowiadający film "Auta 3". Trzecia cześć przygód wyścigowych samochodzików trafi do kin jeszcze w tym roku. Zygzak McQueen usłyszy w nim, że "są lepsi, silniejsi, szybszy". Co zrobi w tym wypadku?

W najnowszej części przygód Zygzak McQueen będzie potrzebował pomocy, żeby ścigać się w zawodach, gdzie zawodnicy są coraz bardziej zaawansowani technologicznie. Wiekowy bohater usłyszy, że nie cofnie czasu, ale może jeszcze raz nakręcić zegarek.

Obok Zygzaka, któremu w amerykańskiej wersji głos podkłada Owen Wilson, pojawi się zły bohater Jackson Storm (Amie Hammer), a także zupełnie nowa postać – trenerka Cruz Ramirez (Cristela Alonzo). 

Największy przeciwnik Zygzaka, Jackson Storm, jest dużo nowocześniejszy, a do tego jest typem szczęściarza, któremu wszystko przychodzi lekką ręką. W tej sytuacji pomocna okaże się Cruz Ramirez, która przez lata była fanką McQueena, a teraz pomoże mu wrócić na tor. Jej zapał, energia i optymizm pomogą bohaterowi.

Kiedy „Auta 3” pojawią się w kinach? Premierę trzeciej części wyznaczono na 16 czerwca 2017 roku. Za reżyserię filmu animowanego odpowiada Brian Fee. W obsadzie dubbingowej amerykańskiej wersji znaleźli się Larry the Cable Guy, Bonnie Hunt i Cheech Marin.

Pierwsza część filmy zarobiła 460 mln dolarów, „Auta 2” przyniosły producentowi ponad 560 mln dolarów zysku. Czy trzecia część okaże się rekordowa pod tym względem? To się okaże, a tymczasem zachęcamy do obejrzenia długiego trailera.

Najnowsze

200 elektrycznych Nissanów dla Wrocławia

Po ulicach Wrocławia jeździć będzie łącznie 200 w pełni elektrycznych Nissanów Leaf i e-NV200.

Samochody elektryczne z miejskiej wypożyczalni będą we Wrocławiu traktowane priorytetowo, Miasto Wrocław zadecydowało bowiem o udostępnieniu im buspasów oraz na stałe zarezerwowanych miejsc parkingowych w centrum miasta. Koszt przejazdu ma wynosić około 1 zł za kilometr. Warto podkreślić, że wynajmujący nie będzie ponosić żadnych dodatkowych kosztów związanych z opłatą za paliwo, parking czy ubezpieczenie. Pojazdy będą dodatkowo wyposażone w system monitorowania.

Auta będą mogły zostać wypożyczone i zwrócone w dowolnych punktach na terenie miasta i będą dostępne przez całą dobę przez 7 dni w tygodniu. Rezerwacji będzie można dokonać przy pomocy strony internetowej lub dedykowanej aplikacji mobilnej, która pozwoli sprawdzić dostępność poszczególnych pojazdów na terenie miasta. Istotne jest również to, iż samochody będą mogły wjechać tam, gdzie „zwykłe” auta mają zakaz. Jednocześnie transport zakupów o dużych gabarytach np. ze sklepu nie będzie sprawiał większych problemów dzięki możliwości wypożyczenia dostawczego e-NV200.

Wdrożeniem oraz utrzymaniem systemu wypożyczalni zajmie się firma Enigma.

Mieszkańcy dostaną do użytku 190 osobowych Nissanów Leaf oraz 10 dostawczych e‑NV200. Pierwszy z nich jest pionierem rynku samochodów elektrycznych. W 2011 roku jury prestiżowego konkursu World Car of The Year przyznając mu tytuł określiło go mianem auta, które „otwiera drzwi do elektrycznego świata”. Łatwa obsługa, komfort, cisza, brak wibracji, duży zasięg, a do tego wyjątkowo niskie koszty eksploatacji – to auto może być idealnym rozwiązaniem do miasta.

Dostawczy e-NV200 to w pełni elektryczny samochód użytkowy o zasięgu do 170 km. Mimo kompaktowych gabarytów, ułatwiających poruszanie się po mieście, oferuje aż 770 kg ładowności oraz możliwość przewiezienia dwóch europalet. Model występuje także jako 5- lub 7‑miejscowy samochód osobowy.

Najnowsze

Car wrapping, czyli oklejanie samochodu folią – nowy trend w Polsce!

Wymarzony kolor samochodu nie jest dostępny w ofercie producenta, a może chcemy umieścić na pojeździe określony wzór, logo, czy reklamę? Najnowsze metody car wrappingu, czyli oklejania pojazdów folią, pozwalają nie tylko na zmianę wyglądu karoserii, ale także na nieograniczoną personalizację powierzchni, którą dysponujemy.

Zmiana koloru aut, inaczej car wrapping, pozwala odmienić wygląd pojazdu przez częściową lub całkowitą zmianę koloru pojazdu za pomocą folii. Możliwe jest także oklejenie pojedynczych elementów (np. lusterka, zderzak, maska) lub oklejenie pojazdu dowolną grafiką zadrukowaną na folii graficznej do aplikacji na pojazdach. To ostatnie rozwiązanie doskonale sprawdza się także w przypadku firm, które chciałyby oznaczyć pojazdy służbowe poprzez całkowite lub częściowe ich oklejenie.

– Coraz więcej ludzi interesuje się oklejaniem nawet drobnych elementów, dlatego rozpoczęliśmy sprzedaż internetową folii 3M również na metry – powiedział Tomasz Zachariasz z firmy folia-samochodowa.pl. – Dzięki temu zapewniamy dostęp zarówno do pełnej palety ponad 100 kolorów folii 3M do zmiany koloru pojazdów, jak i do folii graficznej 3M do zadruku oraz laminatów, już od jednego metra bieżącego.

Personalizować możemy nie tylko samochody, ale także jachty, łodzie, wnętrza oraz zewnętrzne ściany budynków. Nawet takie powierzchnie jak tynk strukturalny czy cegła nie stanowią problemu. Zarówno zmiana koloru auta, jak również oklejanie pojazdów zadrukowaną folią graficzną oraz oklejanie innych powierzchni, to nieograniczone możliwości indywidualizacji i nadawania im charakteru dokładnie według naszych potrzeb. Cała operacja jest relatywnie szybka oraz w wielu wypadkach – w pełni odwracalna.

Najnowsze

Niebieska alcantara dla fanów wyścigów na PlayStation!

Playseat zaprezentował dwa modele foteli do gier wyścigowych, przygotowanych na licencji Sony PlayStation. Wyróżnia je niepowtarzalny, niebieski kolor nawiązujący do charakterystycznych barw platformy.

Siedziska pokryte zostały miękką alcantarą, materiałem stosowanym w produkcji prawdziwych foteli samochodowych, używanym w profesjonalnych wyścigach. Na fotelach umieszczono haftowane logotypy Playseat oraz PlayStation, wyeksponowane z przodu oraz z tyłu siedziska.

Fotele są w pełni kompatybilne ze wszystkimi dostępnymi na rynku modelami kierownic i pedałów m.in. Logitech, Thrustmaster, Fanatec. Każdy gracz posiadający kierownicę bez problemu zamontuje swoje wirtualne „kółko” na stalowej podstawie dołączanej do fotela. Profesjonalna konstrukcja Playseat zapewni stabilne mocowanie kierownicy i pedałów, szczególnie istotne w trakcie wyścigów!

Dzięki opatentowanemu systemowi regulacji zmiana położenia kierownicy i pedałów może być wykonana  szybko, płynnie i bez użycia dodatkowych narzędzi. Za pomocą wygodnych pokręteł każdy gracz dokładnie dostosuje położenie kierownicy i pedałów do swoich potrzeb. A po udanej grze fotele można łatwo złożyć i przechować na małej przestrzeni.

Fotele Playseat stanowią idealne uzupełnienie zestawu Sony PlayStation VR. Siedząc w wygodnym, idealnie ustawionym fotelu wyścigowym, pokrytym profesjonalną alcantarą, sterując za pomocą kierownicy, możemy jeszcze bardziej zwiększyć radość z grania w wirtualnej rzeczywistości.

Zapraszamy do obejrzenia filmu prezentującego połączenie PlayStation VR i Playseat w grze DriveClub.

Cechy charakterystyczne foteli Playseat Evolution PlayStation Edition i Playseat Challenge PlayStation Edition:

  • pierwsze na świecie profesjonalne fotele na licencji Sony PlayStation,
  • unikalny, wyróżniający niebieski kolor nawiązujący do barw platformy PlayStation,
  • haftowane logotypy PlayStation z przodu i z tyłu foteli,
  • pełna kompatybilność ze wszystkimi kierownicami oraz dostępnymi zestawami pedałów (np. Logitech, Thrustmaster, Fanatec),
  • opatentowany system regulacji fotela, położenia kierownicy i zestawu pedałów, dzięki któremu wszystkie ustawienia fotela można łatwo i szybko dostosować do wzrostu i preferencji gracza,
  • fotele wykonane z materiału alcantara, stosowanego do produkcji prawdziwych foteli samochodowych, w szczególności w samochodach wyścigowych,
  • bardzo łatwe do przechowywania nawet w małym pomieszczeniu dzięki unikalnemu, opatentowanemu systemowi składania,
  • najwyższej jakości materiały, doskonałe wykonanie, trwałość i komfort,
  • dedykowane do współpracy z PlayStation VR firmy Sony,
  • fotel Playseat Challenge PlayStation Edition to najbardziej kompaktowy z foteli rajdowych Playseat, doskonale nadaje się do niewielkich pomieszczeń a po złożeniu może być umieszczony np. pod łóżkiem,
  • dane techniczne fotela Playseat Challenge PlayStation Edition: waga ok. 9 kg, rekomendowany wzrost kierowcy od 120 do 220 cm, rekomendowana waga kierowcy od 20 do 125 kg,
  • dane techniczne fotela Playseat Evolution PlayStation Edition: waga ok. 19 kg, rekomendowany wzrost kierowcy od 120 do 220 cm, rekomendowana waga kierowcy od 20 do 125 kg, wymiary fotela w pozycji rozłożonej 130x50x98 cm, wymiary fotela w pozycji w pozycji złożonej 27x54x124 cm.

Najnowsze

Norwegia najdroższym krajem dla kierowcy samochodu

Na tle innych właścicieli samochodów w Europie, Norwegowie płacą najwięcej za możliwość prowadzenia samochodu. Kierowcy norwescy wydają miesięcznie na pojazdy z silnikiem benzynowym ok. 708 euro.

Dla porównania Węgrzy ponoszą prawie dwukrotnie mniejszy koszt (364 euro). Z kolei Holandia to najdroższy kraj dla kierowców samochodów z silnikiem diesla. Właściciele pojazdów  w Holandii przeciętnie wydają 695 euro miesięcznie na swoje zasilane olejem samochody. Tu znów pod tym względem najtańsze okazują się być Węgry (369 euro).

To tylko niektóre z wniosków płynących z LeasePlan CarCost Index 2016 – badania, którego celem była analiza kosztów związanych z posiadaniem i korzystaniem z samochodów w 24 krajach europejskich. Raport daje wgląd w części składowe kosztów wynikających z tytułu posiadania pojazdów w segmencie małych i średnich samochodów, takich jak Renault Clio, Opel Corsa, Volkswagen Golf czy Ford Focus. Badanie porównuje najważniejsze elementy ponoszonych opłat związanych z posiadaniem samochodu, takich jak cena zakupu, koszty amortyzacji, naprawy i serwis pojazdu, ubezpieczenie, podatki oraz wydatki na paliwo, opony zimowe w przypadku, gdy wymagają tego przepisy prawa. Analiza została przygotowana na podstawie  kosztów ponoszonych w okresie pierwszych trzech lat użytkowania pojazdu, którego  roczny przebiegiem  wynosi 20 000 km.

Europejski podział: różnice regionalne
Biorąc pod uwagę całą Europę, średni miesięczny koszt użytkowania małego lub średniego samochodu może różnić się nawet o 344 euro w poszczególnych krajach. Trzy najdroższe Państwa, pod tym względem dla kierowców pojazdów z silnikiem benzynowym, to Norwegia (708 euro), Włochy (678 euro) oraz Dania (673 euro). Wśród krajów najdroższych dla kierowców pojazdów z silnikiem diesla prym wiedzie Holandia (695 euro), a tuż za nią plasują się Finlandia (684 euro) oraz Norwegia (681 euro). Warto zauważyć, że w krajach Europy Wschodniej takich jak Węgry, Czechy i Rumunia, koszty użytkowania samochodu zarówno z silnikiem benzynowym, jak i diesla są zdecydowanie niższe i zaczynają się od 369 euro miesięcznie. 

Właściciele samochodów mają niewielki wpływ na koszty
Od momentu zakupu do momentu sprzedaży samochodu głównym kosztem w wydatkach TCO (Total Cost of Ownership) jest utrata wartości pojazdu.  W Europie średni koszt amortyzacji w przypadku małych i średnich samochodów stanowi 37% kosztów ogółem. Na Węgrzech stosunkowo niskie całkowite koszty, przypisać można głównie niskiej cenie zakupu pojazdu, co pozytywnie wpływa na koszt amortyzacji. Podatek drogowy i podatek VAT stanowią 20%, podczas gdy paliwo ma 16% udział w całości ponoszonych co miesiąc kosztów. To oznacza, że właściciele samochodów mają stosunkowo niewielki wpływ na wysokość kosztów, jako że 84% wszystkich opłat stanowią koszty stałe. 

W sześciu na dwadzieścia cztery badane kraje europejskie, posiadanie pojazdu z silnikiem diesla jest droższe niż w przypadku silnika benzynowego.  Mimo, że sama cena oleju napędowego na stacji jest niższa niż cena benzyny, szereg innych czynników takich jak wyższe podatki, ubezpieczenie lub koszty utrzymania pojazdu, mają wpływ na zwiększone całkowite koszty korzystania z pojazdów z silnikiem wysokoprężnym.  

Duża rola podatków związanych z ochroną środowiska
Badanie pokazuje także, iż koszt posiadania samochodu jest ściśle związany z wysokością podatków i jest on najwyższy w  tych krajach , gdzie podatki  (drogowe oraz VAT)  stanowią największe obciążenie- Włochy, kraje nordyckie, Holandia.  Może to stanowić odzwierciedlenie stosunkowo silnych „zielonych” ruchów w droższych krajach[1], co przekłada się na środowiskowe regulacje i opodatkowanie. Na przykład w Holandii udział podatku VAT i podatku drogowego stanowi 31% całkowitych kosztów użytkowania samochodu z silnikiem diesla. Jeśli chodzi o pojazdy z silnikiem benzynowym, Norwegia jest niekwestionowanie najdroższym krajem  pod względem wysokości podatków, które stanowią aż do 29% kosztów ogółem.

Najnowsze