Audi RS 5 DTM – światowa premiera na targach w Genewie
Audi Sport zaprezentowało samochód, który w sezonie 2013 wystartuje w serii długodystansowych wyścigów DTM. Znane są też składy załóg Audi.
Parametry techniczne samochodów wyścigowych DTM wraz z końcem sezonu 2012 „zamrożono” odgórnie na mocy nowych przepisów. Ich dalsze udoskonalanie było możliwe tylko w ograniczonym zakresie. Dlatego Audi Sport skoncentrowało się zimą na sprawdzeniu ponad 4 tysięcy części, składających się na każde z aut, które startowały w DTM w sezonie 2012, szukając nowych rozwiązań.
Audi RS 5 DTM to również nazwa nowego typu samochodu. Audi chce w ten sposób nawiązać w wyścigach DTM bezpośrednio do modeli produkcji seryjnej, które odniosły największy sukces rynkowy.
![]() |
fot. Audi
|
W sezonie 2013 wystartuje osiem RS 5 DTM. Prowadzić je będą trzy sprawdzone teamy: Audi Sport Teams Abt Sportsline, Phoenix i Rosberg. Ich składy zostały wzmocnione, a dodatkowo nastąpiły przetasowania w zespołach kierowców. Nowym kolegą dwukrotnego mistrza DTM Szweda Mattiasa Ekströma w Audi Sport Team Abt Sportsline jest nowy nabytek – Brytyjczyk Jamie Green. Podczas prezentacji w Genewie to właśnie on wprowadził Audi RS 5 DTM na scenę. Nowy sezon DTM rozpocznie się 5 maja na torze Hockenheim. W programie znajduje się dziesięć imprez, z których sześć rozegranych będzie w Niemczech. Do tego dochodzą gościnne wyścigi w Austrii, Wielkiej Brytanii, Holandii oraz premiera w Rosji – 4 sierpnia na torze Moscow Raceway. Audi RS 5 DTM po raz pierwszy pojawi się na torze wyścigowym podczas jazd testowych od 26 do 29 marca w Barcelonie i od 9 do 12 kwietnia w Hockenheim. W pierwszym dniu jedna z trybun będzie otwarta dla publiczności.
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: