Audi R8 V10 kontra model RC – który szybszy?

Druga generacja Audi R8 z silnikiem V10 to supersamochód z prawdziwego zdarzenia. Czy osiągi wystarczą żeby pokonać konkurenta, którym jest dużo lżejszy samochód sterowany zdalnie?

Jeżeli zastanawialiście się, czy supersamochody są szybsze od zdalnie sterowanych aut, to przyszedł czas na odpowiedź. Redakcja magazynu Autocar przygotowała specjalny tor o długości 67 metrów (0,04 mili).

Po jednej stronie zameldowało się nowe Audi R8 z silnikiem V10 pod maską, a po drugiej profesjonalny samochód RC. Warunki drogowe nie były najlepsze, ponieważ nawierzchnia była mokra. System kontroli trakcji w prawdziwym Audi R8 miał sporo do roboty. Z kolei mały samochodzik wystartował bez większych problemów. Ostra rywalizacja miała miejsce aż do linii mety w każdej z kilku przeprowadzonych prób. 

Zobaczcie całą akcję.

 

Najnowsze

Suzuki Swift – pierwsze, oficjalne zdjęcia

Japoński producent oficjalnie odsłonił nową generację swojego najpopularniejszego modelu. Na razie jest to wersja przeznaczona na rynek japoński, ale możemy się spodziewać, że podobny model trafi do Europy.

Premiera kolejnej generacji popularnego hatchbacka była kwestią czasu. Od kilku tygodni pojawiały się kolejne przecieki. Dlatego tuż po świętach Suzuki postanowiło odsłonić w pełni swój nowy model. Swift będzie oferowany na rynku japońskim w siedmiu wersjach wyposażenia z trzema różnymi wersjami silnikowymi.

Bazową jednostką będzie czterocylindrowy benzyniak o pojemności 1,2 litra. Ten silnik będzie również dostępny z systemem hybrydowym SHVS. W ofercie pojawi się także jednostka o pojemności litra wspomagana przez turbosprężarkę.

Standardowa wersja będzie wyposażona w pięciobiegową skrzynię ręczną, CVT będzie dostępne dla wersji z SHVS, a model z turbodoładowaniem będzie oferowany z sześciobiegowym automatem. Wszystkie silniki mają być dostępne z napędem na przednią oś lub wszystkie koła.

Małe Suzuki będzie wyposażone w nowoczesne rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa. Po raz pierwszy pojawi się system ostrzegania o kolizji, automatyczne światłą drogowego oraz adaptacyjny tempomat.

Nowy Swift wchodzi do sprzedaży już 4 stycznia, a premiera europejska odbędzie się w Genewie. 

https://www.youtube.com/watch?v=3xH5fcJqX_4 

 

Najnowsze

Roksana Ćwik

Marta Garcia – kolejna szansa na kobietę w F1?

Choć w wyścigach samochodów jednomiejscowych pojawia się coraz więcej kobiet, żadna jak dotąd nie zawitała na stałe w czołówce. To może się zmienić dzięki Marcie Garcii, która właśnie opuściła świat kartingu.

16-latka z Hiszpanii już ma na swoim koncie ważne sukcesy – wygrała serię kartingową CIK-FIA Academy Series, a potem  z sukcesem rywalizowała w Trofeo delle Industrie, prestiżowych zawodach, które w przeszłości wygrywali m.in. Lewis Hamilton, Marco Wittmann, Antonio Giovinazzi i Daniił Kwiat. W tym roku startowała w mistrzostwach Europy w klasie seniorów, gdzie do ostatniej rundy walczyła o mistrzostwo, dopóki planów nie pokrzyżowały jej problemy techniczne.

W międzyczasie Garcia wsiadła już za kierownicę samochodu, a odbyło się to podczas rundy Formuły 4 w Walencji. Ma już za sobą 11 wyścigów, w których pięciokrotnie finiszowała w pierwszej piątce. Co ważne, te osiągnięcia wywalczyła jeszcze przed planowanym debiutem w formule, jaki miał nastąpić w przyszłym roku.

„Przesiadka do samochodów była trudna” – powiedziała. „W pierwszym wyścigu wsiadłam do auta, którym nie jeździłam od trzech miesięcy, ale dzięki temu mam już doświadczenie i w przyszłym roku mogę być wyżej w klasyfikacji”.

Przed urodzoną w Alicante zawodniczką jeszcze wiele startów w niższych seriach, lecz jej ambicją jest Formuła 1 – najwyższa seria samochodów jednomiejscowych w Europie.
„Z pewnością celem jest dojście do F1, a później chcę spróbować wygrać te wyścigi. Mam nadzieję, że zajmie mi to około czterech lat”.

Podobny scenariusz kariery mieli w swoim portfolio tacy kierowcy jak Max Verstappen i Lance Stroll, którzy również debiutowali w Formule 3, a w przyszłym roku pojawią się za kółkiem F1. Tym samym kolejni kierowcy „omijają” występy w seriach uznawanych za konieczne dla kandydatów do fotela w F1.

Garcia jest porównywana do Daniki Patrick i Simony de Silvestro, gwiazd wyścigów w Stanach Zjednoczonych i Australii. O tym, że Hiszpanka może powtórzyć ich sukcesy startując w Europie jest przekonana przewodnicząca Komisji Kobiet w FIA – Michele Mouton.
„Jestem przekonana, że Marta może zajść wysoko. Odnosiła wiele sukcesów w kartingu, będąc w bardzo młodym wieku, co jest obiecujące”.

Sezon 2017 Garcia spędzi w jednej z serii Formuły 4, lecz jeszcze nie zdecydowała o rejonie, w jakim będzie się ścigać – do wyboru są m.in. serie: hiszpańska, niemiecka i północnoeuropejska.

Najnowsze

Audi Q8 – nadchodzi wielki i luksusowy SUV

Koncern z Ingolstadt przywiezie do Detroit koncept, na który długo czekaliśmy. Będzie to nowy, flagowy SUV, który wyznaczy nowy kierunek dla marki Audi.

Model Q8 nie będzie typowym SUV-em o zwalistych kształtach. Raczej możemy się spodziewać samochodu z segmentu SUV-ów o nadwoziu coupe. Szef stylistów w Audi twierdzi, że samochód będzie awangardą serii Q, a jego stylistyka ma wyraźnie podkreślać sportowy charakter i prestiż.

Ciężko będzie znaleźć konkurenta spośród aktualnie oferowanych modeli, ale bardzo blisko będzie mu do BMW X6 oraz Mercedesa GLE Coupe. Koncern z Ingolstadt zamierza pozycjonować ten samochód półkę wyżej.

Auto będzie dłuższe od modelu Q7 i wraz z luksusową limuzyną A8 będzie uznawane za flagowy model tej marki. Pod względem wyposażenia i materiałów dostępnych we wnętrzu zbliży się do Bentleya Bentaygi i Porsche Cayenne. Wymienione modele będzie łączyć jedna płyta podłogowa.

Producent nie zdradza więcej detali na temat nowego modelu, ale możemy się spodziewać, że pod maską wylądują najmocniejsze silniki oferowane w grupie VAG. Mowa przede wszystkim o doładowanych jednostkach V6 i V8. Nie powinno zabraknąć wariantu hybrydowego, elektrycznego oraz wersji ze znaczkiem RS.

Oficjalna prezentacja konceptu Q8 odbędzie się w styczniu podczas targów w Detroit. Auto powinno pojawić się na drogach nie wcześniej niż w 2018 roku.

Najnowsze

Aprilia RSV4 FW-GP – MotoGP w zasięgu ręki

Włoski producent jest kolejnym, który udostępnia najnowsze technologie z torów wyścigowych prosto dla zwykłych klientów. Oto kolejny, jeszcze bardziej ekstremalny wariant motocykla Aprilla RSV4.

W ofercie marki Aprilla są już dostępne wersje Superstock oraz Superbike. Kolejnym krokiem jest maszyna w specyfikacji GP. Model RSV4 FW-GP jest wyposażony w silnik V4 zbudowany na bazie jednostki pochodzącej prosto z wyścigowego egzemplarza, który startował w sezonie 2015. Jednostka serwuje moc 250 koni mechanicznych, dzięki zwiększonym  o 3 mm i pneumatycznym zaworom.

Oprócz całkiem sporej mocy Aprilia oferuje pełne wsparcie inżynierów, którzy pomogą ustawić motocykl, a także udzielą niezbędnych rad, jak się obchodzić z taką maszyną. Firma uruchomiła specjalną infolinię dla osób zainteresowanych zakupem tego motocykla, gdzie będą mogli skonfigurować go zgodnie z możliwościami i zasobnością portfela.

W zestawie z Aprilią RSV4 FW-GP klient otrzyma kombinezon Aprilia Racing, a także paddock pass na wybraną rundę serii MotoGP. Poza tym będzie na niego czekać zaproszenie na Aprilia Track Day, gdzie wraz z innymi inżynierami będzie mógł dopracować optymalne ustawienia maszyny. Co ciekawe, włoski producent oferuje obecność inżynierów na dowolnej imprezie torowej, w której będzie brał udział ten motocykl.

Niestety nie znamy ceny tego modelu, ale patrząc na paletę usług zakładamy, że nie będzie tanio.

Najnowsze