Audi Q5 odświeżone. Nowy napęd hybrydowy i lampy OLED

Audi Q5 po zmodyfikowaniu urosło – przede wszystkim dlatego, że jego zderzaki są większe. Dodatkowo wjeżdża na rynek z napędem hybrydowym i nowymi, tylnymi światłami OLED po raz pierwszy w historii tego modelu.

Ośmiokątna osłona chłodnicy Singleframe jest teraz bardziej płaska i wydaje się być szersza. Boczne wloty powietrza są wyższe, a ich strukturę wyznaczają trapezoidalne obramowania. Reflektory diodowe mają nową, wysoko umiejscowioną sygnaturę świateł do jazdy w dzień. Patrząc na pojazd z boku zauważymy, że zarysowana na nowo listwa progowa sprawia, iż model Q5 zdaje się być lżejszy, a prześwit – większy. Z tyłu, nowa jest listwa dekoracyjna między światłami tylnymi oraz dyfuzor ze swą poprzeczną klamrą.

Audi Q5 odświeżone. Nowy napęd hybrydowy i lampy OLED

Obok podstawowej linii stylistycznej dostępne są dwie linie opcjonalne. W ramach linii „Advanced”, pionowe żebra w osłonie chłodnicy Singleframe podobnie jak osłony podwozia pod przednim i tylnym zderzakiem nie są czarne, lecz chromowane na kolor srebrny. Natomiast linia wyposażenia zewnętrznego „S line” charakteryzuje się sportową kratownicą o strukturze plastra miodu w osłonie chłodnicy Singleframe i chromowaną klamrą otaczającą dyfuzor. Dwa z dwunastu dostępnych kolorów lakieru to nowości – zielony District i niebieski Ultra. Na życzenie dostępny jest pakiet optyczny Czerń.

Audi Q5 odświeżone. Nowy napęd hybrydowy i lampy OLED

W odmłodzonym modelu Q5 po raz pierwszy dostępna jest kolejna generacja wydajnych diod organicznych OLED, które emitują homogeniczne światło.Zamawiając swoje Audi Q5 klienci mogą wybierać spośród trzech sygnatur świateł tylnych.

Dla każdej sygnatury stworzono charakterystyczne efekty świetlne na powitanie i pożegnanie, przy wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu. W trybie „dynamic” systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, światła przełączają się na jeszcze inną sygnaturę. Ponadto światła tylne w technice diod organicznych OLED oferują funkcję rozpoznającą, że zbliża się jakiś obiekt: gdy do stojącego Audi Q5 na odległość krótszą niż dwa metry zbliży się od tyłu inny uczestnik ruchu drogowego, aktywują się wszystkie segmenty diod organicznych OLED. 

Audi Q5 odświeżone. Nowy napęd hybrydowy i lampy OLED

Audi Q5 po zmodyfikowaniu urosło – przede wszystkim dlatego, że jego zderzaki są większe. Ma teraz 4,68 m długości, o 19 mm więcej niż poprzednik. Nie zmieniła się szerokość (bez lusterek bocznych) 1,89 m i wysokość 1,66 m.

Sercem koncepcji obsługi w odmłodzonym Audi Q5 jest nowa jednostka główna: modułowa platforma infotainment trzeciej generacji (MIB 3), mająca dziesięciokrotnie większą moc obliczeniową niż jej poprzedniczka – MIB 2. Odmłodzone Audi Q5 – SUV klasy premium, na początek na rynku europejskim pojawi się w wersji 40 TDI. Jego mocny, dwulitrowy, czterocylindrowy silnik generuje moc 150 kW (204 KM) i moment obrotowy 400 Nm. Aluminiowa skrzynia korbowa waży ok. 20 kg mniej niż w modelu poprzednim, a wał korbowy jest lżejszy o ok. 2,5 kg.

Audi Q5 odświeżone. Nowy napęd hybrydowy i lampy OLED

Będący częścią tego systemu alternator – rozrusznik (RSG) zaopatruje w energię elektryczną 12-woltową sieć pokładową, której elementem jest kompaktowy akumulator litowo-jonowy. Podczas hamowania, alternator – rozrusznik RSG rekuperuje moc i magazynuje ją w akumulatorze. Dzięki systemowi mild-hybrid MHEV, Audi Q5 może żeglować z wyłączonym silnikiem, a system start-stop załącza się już przy prędkości, która spadnie do 22 km/h. Oszczędność w zużyciu wynosi ok. 0,3 l na 100 km. 

Audi Q5 odświeżone. Nowy napęd hybrydowy i lampy OLED

Klienci mają do wyboru cztery możliwości zestrojenia zawieszenia. Alternatywą dla zawieszenia standardowego jest zawieszenie sportowe. Zawieszenie standardowe ze stalowymi sprężynami jest także dostępne z systemem kontroli tłumienia o szerokim zakresie tłumienia: od komfortowego po dynamiczne. Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension, oprócz regulacji tłumienia może także w pięciu stopniach zmieniać wysokość położenia karoserii.

Audi Q5 odświeżone. Nowy napęd hybrydowy i lampy OLED

Standardowo Audi Q5 wyposażone będą w 18-calowe obręcze ze stopów metali lekkich. W ramach linii wyposażeniowych advanced i S line dostępne będą również obręcze 18-calowe. Audi i Audi Sport dostarczają dodatkowo opcjonalne felgi o średnicy 19, 20 i 21 cali.

Audi Q5 odświeżone. Nowy napęd hybrydowy i lampy OLED

W standardzie znajdziemy system ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense city. Pomaga on uniknąć kolizji z innymi uczestnikami ruchu ulicznego lub zmniejszyć ich skutki. Bezpieczeństwo zwiększają także systemy opcjonalne – asystent skrętu, asystent unikania kolizji i ostrzeżenie przed wysiadaniem. Adaptacyjny asystent jazdy na długich odcinkach może przejąć od kierowcy większość czynności związanych z przyspieszaniem, hamowaniem i utrzymywaniem pojazdu na danym pasie ruchu. Natomiast predyktywny asystent wydajności wspiera kierowcę w prospektywnym stylu jazdy i obniża zużycie paliwa.

Audi Q5 odświeżone. Nowy napęd hybrydowy i lampy OLED

Klienci mogą już zamawiać Audi Q5 – także z pakietem stylistycznym „edition one”. Stylistyka zewnętrzna bazuje tu na linii wyposażenia zewnętrznego S line, uzupełnionej o pakiet optyczny Czerń. Charakterystyczne elementy stylistyczne takie jak czarny emblemat Audi z przodu, z tyłu i na tylnych drzwiach, czarne relingi na dachu, czarne obudowy bocznych lusterek oraz boczne listwy progowe wykonane z karbonu, podkreślają sportowy rodowód tego modelu. Przy wsiadaniu, na jezdnię przy drzwiach rzucany jest obraz czterech pierścieni. Do pakietu wyposażenia należą tu również czerwone zaciski hamulcowe, 19-calowe felgi i sportowe fotele. Dostępne lakiery to obok nowego koloru zielonego District i niebieskiego Ultra, biały Gletscher i czarny Mythos.

Najnowsze

Zakamuflowane BMW M3 Limuzyna i BMW M4 Coupé na torze wyścigowym – zobaczcie zdjęcia!

Testy dynamiki jazdy nowych samochodów sportowych w warunkach wyścigowych są okazją do sprawdzenia zestrojenia układu napędowego i jezdnego. Zobaczcie zdjęcia zakamuflowanych BMW M3 Limuzyna i BMW M4 Coupé

Tradycyjnie wyznacznikiem idealnego zestrojenia napędu i zawieszenia jest pętla północna toru Nürburgring. Ponieważ jednak właściwości BMW M muszą przekonywać nie tylko tam, ale i na wielu innych profilach trasy, inżynierowie testowi stale rozszerzają program testowy o kolejne tory.

Jazdy konfiguracyjne zakamuflowanymi prototypami nowego BMW M3 Limuzyna i nowego BMW M4 Coupé obejmują obecne również Sachsenring.

Zakamuflowane BMW M3 Limuzyna i BMW M4 Coupé na torze wyścigowym

Idealne warunki do tego oferuje tor Sachsenring o długości około 3670 m, znany od wielu lat jako miejsce rozgrywek rund niemieckiej serii wyścigów DTM. Jego wymagający profil z wąskimi ciasnymi zakrętami, długimi prostymi i odcinkiem zjazdowym przed zakrętem Queckenberg pozwala zoptymalizować wzdłużną i boczną dynamikę jazdy.

Zakamuflowane BMW M3 Limuzyna i BMW M4 Coupé na torze wyścigowym

Nowe BMW M3 Limuzyna i nowe BMW M4 Coupé, podobnie jak wszystkie obecne modele BMW M GmbH, oferowane są w dwóch poziomach mocy: oprócz wersji 480 KM z 6-biegową skrzynią manualną oferowany jest model Competition o mocy 510 KM z 8-biegowa skrzynią M Steptronic z układem Drivelogic. 

Zakamuflowane BMW M3 Limuzyna i BMW M4 Coupé na torze wyścigowym

Sześciocylindrowe silniki rzędowe nowych wysokowydajnych samochodów sportowych wytwarzają moc o 49 KM i 60 KM (modele Competiton) wyższą niż w poprzednich modelach i maksymalny moment obrotowy do 650 Nm.

Zakamuflowane BMW M3 Limuzyna i BMW M4 Coupé na torze wyścigowym

Najnowsze

Motocyklista dosłownie oszukał przeznaczenie! Szczęściarz roku

Jeśli ktoś wam kiedyś powie, że o włos uniknął wypadku na motocyklu, to pokażcie mu to nagranie. To jest dopiero uniknięcie wypadku o włos. I wielkie szczęście...

Co może być gorszego od ścigania się na drodze publicznej? Ściganie się oraz ignorowanie czerwonych świateł na skrzyżowaniach. Trudno o lepszy przepis na tragedię na drodze.

Chyba nie wiedział o tym pewien motocyklista, który ścigał się z kierowcą białego sportowego coupe. Szli łeb w łeb i żaden z nich nie zamierzał zwalniać, nawet na widok czerwonego światła. Pech chciał, że na skrzyżowanie akurat wjechała ciężarówka.

Oglądając nagranie z tej sytuacji, aż trudno uwierzyć, że motocyklista wyszedł z niej bez szwanku. W ciągu jednej sekundy, samochód zderzył się z ciężarówką i przeciął tor jazdy motocykla, ale zostawił dostatecznie dużą lukę, żeby rider przesmyknął się bezpiecznie i pognał dalej. Mamy tylko nadzieję, że obaj kierujący wyciągnęli z tej sytuacji stosowną lekcję.

Film zobaczysz tutaj.

 

Najnowsze

Jeden kierowca wpuszcza dzieci na przejście, a drugi nie zamierza się zatrzymać

Są na drodze kierowcy uprzejmi, ale są i nieuważni. Kiedy jedni i drudzy spotkają się w rejonie przejścia dla pieszych, może zrobić się niebezpieczne.

Przypomnijmy na początek, że pieszy nie ma pierwszeństwa przed wejściem na pasy i, wbrew wcześniejszym zapowiedziom, nie będzie go miał. Kierowcy zatrzymujący się przed przejściem robią to wyłącznie z własnej uprzejmości.

Nie będzie pierwszeństwa dla pieszych? Rząd wycofuje się z kontrowersyjnych przepisów

Takie zachowanie obnaża czasami problem polskich dróg, jakim są kierujący, którzy nie obserwują uważnie drogi. Nie biorą na przykład pod uwagę, że chociaż na przejściu, do którego się zbliżają, nie ma żadnego pieszego, to w aucie na sąsiednim pasie może siedzieć ktoś uprzejmy, kto zwolni i zachęci pieszego do wejścia na ulicę. W ten sposób na polskich drogach wielokrotnie dochodziło do nieszczęść.

Nagłe hamowanie na drodze, bo przecież trzeba przepuścić pieszych, zakończone kolizją

Tutaj sytuacja była trochę inna – uprzejmy kierowca zatrzymał się, żeby przepuścić dwójkę dzieci na hulajnogach. One na szczęście spojrzały w drugą stronę i zauważyły kolejny samochód, który nie zamierzał się zatrzymać. Może kierująca nim osoba nie zauważyła odpowiednio wcześniej uprzejmego nagrywającego. Chyba zwolniła przed przejściem, ale może nie chciała gwałtownie hamować na łuku i na śliskim asfalcie. Autora nagrania wyraźnie do zdenerwowało, ale trzeba pamiętać, że kierowca czarnego auta nie popełnił wykroczenia. Prawo o ruchu drogowym zabrania wyprzedzania oraz omijania pojazdu stojącego przed przejściem, ale nie ma tam ani słowa o wymijaniu. Dobrze o tym pamiętać.

Najnowsze

Aston Martin V8 Volante Davida Beckhama jest wystawiony na sprzedaż!

Utrzymany w idealnym stanie, piękny przykład brytyjskiej inżynierii, został wyceniony na bajońską sumę, ale bez wątpienia szybko znajdzie właściciela.

David Beckham to znany miłośnik motoryzacji, właściciel kolekcji klasycznych samochodów, której wartość szacowana jest na trzy miliony dolarów. Chociaż teraz może już na mniej, ponieważ do kupienia jest jego Aston Martin V8 Volante, wyceniony na 445 tys. funtów.

DeLorean powraca! Teraz już (prawie) na pewno

Czteroosobowy, brytyjski kabriolet został wyprodukowany w 1988 roku, ale zdecydowanie nie był użytkowany jako „pierwsze auto w rodzinie”. Do dzisiaj przejechał jedynie 38 100 mil. Wspaniale utrzymany samochód został dodatkowo dopieszczony przed sprzedażą i obecnie znajduje się w stanie fabrycznym.

Pod maską tego bordowego cacka kryje się poszukiwany silnik o pojemności 5,3 l i mocy 432 KM. V8 Volante rozpędza się do 96 km/h w 5,2 sekundy i może pędzić nawet 270 km/h. Skrzynia biegów to pięciobiegowy „manual”.

Fabrycznie nowe BMW 740i z 1997 roku do kupienia. I to w Polsce!

Wrażenie robi także wnętrze, łączące bordowe elementy (górną część deski rozdzielczej, dywaniki) z kremową skórą. Wrażenie luksusu dopełniają inkrustacje z drewna orzechowego.

Opisywany Aston Martin V8 Volante znajdował się w rękach Davida Beckhama przez 15 lat i był w nim często widywany. Tak bardzo lubił ten samochód, że zabrał go ze sobą nawet do Hiszpanii, kiedy grał w Realu Madryt. Auto wystawione jest w serwisie Auto Trader, a szczęśliwy nabywca dostanie na nie roczną gwarancję.

Najnowsze